Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای به رئیس جمهور مطرح کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است، اما حضور دولت در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها بسیار پررنگ‌تر از نمایندگان کارفرما و کارگری است و عملا این دو شریک اصلی در این سازمان از جایگاه تصمیم‌گیری برخوردار نیستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، غلامحسین شافعی با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی درخواست کرد تا با توجه به شرایط بحرانی اخیر حاکم بر محیط کسب و کار کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، احیای شورای عالی تأمین اجتماعی در دستورکار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به باور رئیس اتاق ایران، سازمان تأمین اجتماعی یک‌نهاد عمومی غیردولتی است، اما حضور دولت در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها بسیار پررنگ‌تر از نمایندگان کارفرما و کارگر است و عملاً این دو شریک اصلی در این سازمان از جایگاه تصمیم‌گیری برخوردار نیستند.

او همچنین تأکید می‌کند که طی سال‌های گذشته با حذف شورای عالی تأمین اجتماعی، اصل سه‌جانبه گرایی در این سازمان کمرنگ شده است که این موضوع مورد اعتراض کارگران و کارفرمایان به‌عنوان شرکای سازمان تأمین اجتماعی است.

متن کامل نامه رئیس اتاق ایران به حسن روحانی رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام؛

احتراماً، با آرزوی توفیق الهی و قبولی طاعات و عبادات؛ همان‌گونه که مستحضرید در سال 1389 هیأت وزیران به استناد ماده (17) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی مصوب 1383 و بنا به پیشنهاد وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و تایید شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی، اساسنامه صندوق تأمین اجتماعی را به تصویب رساند و از سال 1391 براساس ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی مدیریت سازمان تامین اجتماعی، صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی تغییر یافت و ترکیب سازمان در قالب هیأت امنا، هیأت مدیره، مدیرعامل و هیأت نظارت به تصویب رسید و در نتیجه شورای عالی تامین اجتماعی حذف شد. بدین ترتیب اصل سه جانبه گرایی در این سازمان کمرنگ شد که این موضوع در سنوات گذشته به مراتب مورد اعتراض کارگران و کارفرمایان بعنوان شرکای سازمان تامین اجتماعی عنوان شده است.

از آنجایی که سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است، دارایی ها و سرمایه‌های اصلی آن با پرداخت حق بیمه به نسبت ٢٣درصد سهم کارفرما، 7 درصد سهم کارگر و 3 درصد سهم دولت تامین می‌گردد؛ لیکن حضور دولت در برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها بسیار پررنگ تر از نمایندگان کارفرما و کارگر می‌باشد و عملا این دو شریک اصلی در این سازمان از جایگاه تصمیم گیری برخوردار نیستند.

 با عنایت به مطالب فوق، از محضر آن مقام محترم تقاضا می‌شود با توجه به شرایط بحرانی اخیر حاکم بر محیط کسب و کار کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، دستور فرمایید اقدامات مقتضی جهت احیای شورای عالی تامین اجتماعی و رعایت اصل سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی در اسرع وقت صورت پذیرد.

 پیشاپیش از حسن نظر و همکاری جنابعالی کمال تشکر و امتنان را داریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن روحانی اتاق بازرگانی ایران سازمان تامین اجتماعی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اصل سه جانبه گرایی تأمین اجتماعی شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد

 امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی روز گذشته در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی که در اهواز برگزار می‌شود، تماشاگر مسابقات بود.

او درباره کسب عنوان مرد ورزش ایران، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد. این عنوان به من تنها نیست متعلق به کل جامعه کشتی است که برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش می‌کنم.  

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که پنج خوزستانی مسافر المپیک هستند، گفت: جای تشکر دارد که برای دومین سال اهواز میزبانی را برعهده گرفته است. این میزبانی‌ها به پیشرفت بیشتر کشتی کمک می‌کند.  

میرزازاده درباره اینکه توقعات از شما در المپیک پاریس بالاست، انتظار چه مدالی از خود دارید؟ تصریح کرد: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال دل مردم را شاد کنم. هیچ کس با ناامیدی به المپیک نمی‌رود. همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند. اردو‌ها از ۱۸ اردیبهشت اردو‌ها شروع می‌شود و چند ماه اردوی پرفشار داریم. امیدوارم بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.  

این فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان درباره اینکه در آستانه المپیک درخواست شما از مسئولان چیست، یادآور شد: اولین درخواست من این است بتوانیم با آرامش تمرینات را دنبال کنیم و مسئولان هم با ما و فدراسیون کشتی همراه باشند. این حمایت از شهرستان و استان شروع می‌شود و به کشور می‌رسد. ما انتظار داریم این حمایت‌ها همه جانبه و یکپارچه باشد.

میرزازاده در پاسخ به این سوال که حسن رنگرز اولین سال حضور خود را به عنوان مربی در المپیک خواهد داشت، نظر شما در این باره چیست؟، گفت: او شخصی است که بدون برنامه به مسابقات نمی‌رود و قطعا برنامه‌ریزی خوبی انجام خواهد گرفت تا حضوری موفق و خوب در المپیک داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی