Web Analytics Made Easy - Statcounter

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق شرکت گوگل و یکی از میلیاردر‌های کنونی مهد فناوری در جهان یعنی دره سیلیکون پیش‌بینی خود را برای شرکت‌ها فناور در دوران پسا کرونا ارائه کرد. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، اریک اشمیت، مدیرعامل سابق شرکت گوگل و یکی از میلیاردر‌های کنونی مهد فناوری در جهان یعنی دره سیلیکون به تازگی در یک برنامه تلویزیونی با عنوان «روبرو با مردم» اظهار کرد که ادارات احتمالا رو به زوال هستند و کارمندان باید یاد بگیرند که به طور موثرتری از خانه‌هایشان کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مدیر ۶۵ ساله گفت که فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات و تمایل کارمندان به ایجاد فاصله بیشتر موجب خواهد شد که تقاضای شرکت‌ها برای افزایش فضای اداری‌شان بیشتر شود.
وی افزود: به سمتی پیش می‌رویم که باید در مورد «سیستم‌های قطب و اقماری» تفکر کنیم؛ یعنی جایی که افراد محلی دیگر لازم نیست به جایی سفر کنند، زیرا دوست ندارند که مدت‌ها وقت خود را در وسایل حمل و نقل عمومی هدر دهند؛ بنابراین باید در این مورد فکر کنیم و چاره‌ای بیندیشیم. درواقع با این کار داریم روی نحوه عملکرد کسب‌وکار‌ها بازنگری می‌کنیم. کسب‌وکار‌ها به نیروهایشان نیاز دارند و نیرو‌ها نیز دوست ندارند مسافت و وقت زیادی را برای تردد به محل کارشان سپری کنند.
اشمیت که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ سکان گوگل را به دست داشت، همچنین گفت: اگر قرار باشد که کارمندان یک شرکت از جا‌های مختلفی کار‌های شرکت را انجام دهند، تراکم بزرگ‌شهر‌های جهان تغییر خواهد کرد.
وی افزود: اگر کارفرما هستید، مطمئنا یک دسته کارمند دارید که فکر می‌کنید تا به اداره یا دفتر شرکت برسند می‌میرند و دسته دیگر کارمندانی هستند که خودشان می‌ترسند که تا به دفتر برسند خواهند مرد. پس بهتر است که برنامه‌های منعطفی برای کارمندان‌تان داشته باشید. می‌توانید حتی تصور کنید که سه یا چهار کارمند دارید که یکی دو نفر آن‌ها به دفتر می‌روند و آنجا کارهایشان را انجام می‌دهند و یکی دو کارمند دیگر دارید که در خانه به کار‌های شرکت می‌رسند. این یعنی تغییر در الگو.
وی معتقد است که تا چند سال آینده، تحولی در ادارات و نحوه کار کردن افراد به وجود خواهد آمد و دیگر لازم نیست کسانی که در جا‌های دورتر زندگی می‌کنند به سر کار بروند. اریک اشمیت در حالی به این موضوع پرداخته که اخیرا از آخرین سمت رسمی خود در گوگل یعنی مشاور فنی استعفا داده است و می‌خواهد برای همیشه شرکت آلفابت یا شرکت مادر گوگل را ترک کند. هنوز مشخص نیست دلیل این تصمیم از سوی اشمیت چه بوده، اما به نظر می‌رسد او قصد دارد تا بیشتر تمرکز خود را در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری ها‌ی نظامی معطوف کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اریک اشمیت سیلیکون ولی گوگل فاصله گذاری اجتماعی پساکرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس

میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت ماه جاری، فردا از سوی اداره کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مشاوره این دوره از میز مشاوره حقوقی بر عهده دکتر طالبی، دانش‌آموخته رشته حقوق اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی و مشاور حقوقی و مدیر امور قراردادهای بیش از ۱۰ شرکت و هولدینگ است.

شرکت‌های اراضی و استیجاری، مراکز رشد، کوآپ و استارتاپ‌های مستقر در کارخانه‌های نوآوری آزادی و های وی از مخاطبین این دوره محسوب می‌شوند.

این نوبت میز مشاوره حقوقی پارک فناوری پردیس روز ۱۶ اردیبهشت ماه جاری در دفتر مجتمع حل اختلاف ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان (طبقه فوقانی مجتمع خدمات رفاهی) برگزار می‌شود.

به نقل از پارک فناوری پردیس، علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۶۲۵۰۰۳۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیمونه اینزاگی: به باشگاه گفتم نمی خواهم هیچ بازیکنی از جمع ما خارج شود؛ به همه آنها نیاز دارم
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها