Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر بخش شعر دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب معتقد است انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین تجربه انسان ایرانی در ۱۰۰ سال اخیر است؛ برگزاری جشنواره ای ادبی ویژه این موضوع، مایه خیر و برکت است و ما را قادر می‌کند که حافظه تاریخی‌مان را تقویت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌محمد مؤدب دبیر بخش شعر دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب با اشاره به اهمیت ادغام این دو بخش و برگزاری در یک جشنواره بیان کرد: به نظرم همنشینی شعر و داستان در جشنواره شعر و داستان انقلاب اتفاق مبارکی است و من به شخصه از حضور در جشنواره‌های شعر و داستان خاطرات خوبی دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظرم حتی نباید این همنشینی را صرفا در یک رویداد مثل جشنواره تعریف کرد و باید آن را گسترش داد. وقتی یک شاعر یا نویسنده به جشنواره‌ای راه می‌یابد با پویندگان و جستجوگران آن حوزه ارتباط می‌گیرد که این تعامل در سرنوشت و آینده شعر و داستان ایرانی مؤثر است.

وی افزود: نگاه داستان‌نویسان و شاعران به جهان جور دیگری است و این دو بخش بر یکدیگر تاثیر متقابل می‌گذارند. بنده شاهد بودم که دوستی‌هایی در جشنواره‌های شعر و داستان 20 سال قبل شکل گرفت که تا امروز برای ادبیات ایران مایه برکت است و شاعران و داستان‌نویسان توانسته‌اند چه از لحاظ نگرشی و فنی و چه در عرصه اجرایی و بعد عملیاتی و اداری فعالیت‌های ادبی به هم کمک کنند و این اتفاق در مجموع ادبیات امروز ایران را رنگین‌تر کرده است.

وی ادامه داد: در تضارب با سایر هنرها نیز رشد هنرمند تصاعدی خواهد بود و اتفاق‌های تازه ای در حوزه کار خلاقه شکل می‌گیرد که بدون این تعامل ممکن نخواهد بود.

دبیر بخش شعر جشنواره شعر و داستان انقلاب درباره این رویداد نیز توضیح داد: انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین تجربه انسان ایرانی در 100 سال اخیر است؛ تجربه زیست‌ معاصری که گوشه‌های کشف ناشده و گنج‌های پنهان بسیاری دارد. برگزاری جشنواره‌ای ادبی ویژه این موضوع، مایه خیر و برکت است و ما را قادر می‌کند که حافظه تاریخی‌مان را تقویت کنیم. سال گذشته در برخی حوادث شعارهایی شنیده شد که نشان می‌دهد جامعه ما بسیار بیشتر باید موضوع حافظه تاریخی فکر کند و مدیران ما باید حافظه تاریخی را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره انقلاب، ادای دین ادبیات به حافظه تاریخی ماست. جشنواره‌های موضوعی باعث می‌شود هنرمندان موقف خود را بهتر بشناسند. در حالیکه بدون مواجهه شدن با یک موضوع خاص ممکن است تجربه‌هایی صرفا فنی را برای شاعران و نویسندگان در یک جشنواره رقم بزند.

وی با اشاره به چگونگی گذراندن اوقات خود در قرنطینه بیان کرد: قرنطینه علی‌رغم گرفتاری‌هایی که دارد از لحاظی برای اهل قلم یک فرصت است و من در این دوران کتاب خواندم و برخی کارهایم را جمع بندی کردم. البته بسیار بیشتر از قبل توانستم به خانواده ام برسم که از این نظر برای من برکت بسیاری داشت.

دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب تا 31 اردیبهشت‌ماه پذیرای آثار شاعران و نویسندگان است.

منبع: دانا

کلیدواژه: جشنواره شعر و داستان انقلاب حافظه تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • شاعر سلام فرمانده به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق