Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهربانی و نیکی کردن سن و سال نمی‌شناسد، در کنار ما آدم‌هایی هستند که شاید از ظاهرشان نتوانیم خوبی‌شان را تشخیص دهیم اما بزرگی از نگاهشان پیداست و همین برای درس گرفتن از آنها کافی‌ است. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آدم‌هایی هستند که نمی‌توانند فقط به خودشان فکر کنند، مهربانی‌شان ربطی به سن و سال و شغل و درآمدشان ندارد و بدون چشم‌داشت و بی ادعا در حق دیگران خوبی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آدم‌ها در اطراف ما کم نیستند اما ممکن است حتی در طول سال‌ها نتوانیم آنها را از دیگران تشخیص دهیم.

خوب بودن و خوبی کردن ربطی به جنسیت آدم‌ها و سن آنها ندارد، هر آدمی که خوب است و تمایل به کارهای نیک داشته باشد راه خودش را پیدا می‌کند و از طریقی که شده خوبی را در حق دیگران تمام می‌کند.

به طور خیلی اتفاقی با دختری 20 ساله آشنا شدم که دانشجوی رشته هنر است؛ او عروسک سازی را به صورت حرفه‌ای می‌داند و در کنار درس به فروختن عروسک‌هایش می‌پردازد و از این راه امرار معاش می‌کند؛ خودش می‌گوید که از درآمدش راضی است و هم هزینه‌های خودش و هم بخشی از هزینه‌های خانواده را تقبل کرده است.

او در یکی از خیابان‌های پر رفت و آمد شهر اصفهان و در کنار یک مغازه میزی گذاشته و عروسک‌های دست سازش را روی آن چیده و در معرض دید مردم گذاشته است، چند باری از او خرید کردم. در روزهای کرونایی مدتی که بازار تعطیل بود او هم نیامده بود؛ اما پس از مدتی فعالیتش را از سر گرفت.

بخشش قبل از هر چیز حال خودمان را خوب می‌کند

وقتی یک‌بار دیگر او را دیدم نوشته‌ای در کنار میزش توجهم را جلب کرد؛ روی آن با خط درشت نوشته شده بود: «هزینه فروش این عروسک‌ها به مدت یک ماه به نیازمندان تعلق می‌گیرد، مرا در این امر خیر یاری کنید».

نزدش رفتم؛ خرید کردم و از او در مورد هدف کارش پرسیدم؛ لبخندی زد و گفت: کاری که من انجام می‌دهم در برابر کارهای خیری که دیگران انجام می‌دهند اصلا به چشم نمی‌آید، فقط تصمیم گرفتم من هم سهم خودم را در این ایام که مردم با مشکلات بیشتری مواجه هستند ادا کنم، با یک فرد خیر که از طریق دانشگاه می‌شناختم صحبت کردم و قرار شد هزینه فروش عروسک‌هایم را به ایشان بدهم و ایشان به دست نیازمندان واقعی برسانند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با این کار خودش در هزینه‌های زندگی با مشکل مواجه نمی‌شود؛ خاطرنشان کرد: خدا هوای همه ما را دارد، من وقتی به این فکر می‌کنم که با این کار کوچک دل عده کمی از همشهریانم حتی برای مدت کوتاهی شاد می‌شود حالم خیلی خوب می‌شود و دیگر به چیزی فکر نمی‌کنم. اگر یک ماه درآمدی نداشته باشم هیچ اتفاقی برایم نمی‌افتد، در زندگی‌ام مشکلی ایجاد نمی‌شود، شاید کمی سخت باشد اما تحملش اصلا کار سختی نیست.

نتیجه خوبی کردن به خودمان بازمی‌گردد؛ دل مردم را شاد کنیم

این دختر کارآفرین اصفهانی گفت: من از بچگی عروسک سازی را نزد مادرم یاد گرفتم و از همان موقع انواع عروسک‌ها را درست می‌کردم، اما بعد از 15 سالگی بیشتر دنبالش را گرفتم و حرفه‌ای‌تر این کار را یاد گرفتم، کلاس خیاطی هم رفتم تا عروسک‌های تمیزتری درست کنم؛ حالا در کارم کاملا مسلط هستم.

وی افزود: بیشتر مشتری‌هایم مادرها و دخترهایشان هستند، پسربچه‌ها هم خرید می‌کنند اما نه به اندازه دخترها، وقتی چهره شاداب آنها را می‌بینم واقعا خوشحال می‌شوم.

وی ادامه داد: گاهی می‌بینم که بچه‌ها با دیدن عروسک‌ها به خانواده‌هایشان اصرار می‌کنند که برایشان خرید کنند اما به هر دلیلی خانواده‌ها این کار را نمی‌کنند، حتما دلیلی برای کار خود دارند اما من از دیدن این صحنه ناراحت می‌شوم، کاری هم از دستم برنمی‌آید.

این دانشجوی اصفهانی اظهار داشت: اما یک بار پسری هفت، هشت ساله که در همین خیابان آدامس و شکلات و این جور چیزها را می‌فروخت دیدم، در طول چند ساعتی که آنجا بودم چندین بار دیدم که با حسرت به عروسک‌ها نگاه می‌کند، به هر بهانه‌ای نزدیک میز من می‌آمد، نگاه می‌کرد و می‌رفت. آخر شب که شد صدایش زدم و یکی از عروسک‌ها را به او دادم، چهره‌اش آنقدر خندان و شاد شد که واقعا حال مرا خوب کرد.

وی ادامه داد: معتقدم که شاد کردن دل آدم‌ها از هر چیزی مهمتر است، من هرکار کوچکی که انجام دهم نتیجه‌اش را در زندگی شخصی‌ام می‌بینم و خدا را شکر می‌کنم.

این دختر اصفهانی با اشاره به فروش عروسک‌هایش در این روزها گفت: فروشم خوب است، خصوصا اینکه مردم هم همکاری می‌کنند و از وقتی متوجه شدند که فروش این عروسک‌ها برای نیازمندان است بیشتر استقبال می‌کنند.

«امام حسنی‌ها» 1000 بسته افطاری بین نیازمندان توزیع کردند + عکس و فیلمتهران| آغاز دومین رزمایش «همدلی مؤمنانه» در پردیس؛ 3 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شودآغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سیستان و بلوچستان؛ 322 هزار سبد معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود

قطره‌ها به دریا تبدیل می‌شوند؛ ای که دستت می‌رسد کاری بکن

وی بیان کرد: ما هم در شرایط بیماری کرونا قرار داریم و هم ماه مبارک رمضان است، مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند و ما باید هرکاری می‌توانیم انجام دهیم؛ مردم زیادی در ایران داوطلبانه به هم‌وطنان خود کمک می‌کنند، چرا ما در کنار آنها نباشیم و از هر راهی که می‌توانیم کمک کنیم؛ تصور نکنیم که کمک ما کوچک است و به چشم نمی‌آید، قطره‌ها در کنار هم تبدیل به دریا می‌شوند.

وی گفت: بخشش حال خیلی خوبی به ما آدم‌ها می‌دهد، این حال خوب را برای همه همشهریانم آرزو می‌کنم و از آنها که دستشان به دهانشان می‌رسد می‌خواهم که نیازمندان را فراموش نکنند و یادشان باشد که خدا ما را می‌بیند و پاداش کارمان را در همین دنیا می‌دهد.

حرف هایمان به پایان رسید، نمی‌دانست با یک خبرنگار گفت‌وگو کرده است؛ حرف‌هایش را نوشتم تا تلنگری باشد برای همه ما؛ ما که گمان نمی‌کنیم کمک‌های کوچکمان به کار آید و یا تصور می‌کنیم که تعداد خیران آنقدر هست که نیازی به کمک ما نیست. کوچکترین کمک‌ها به کار می‌آید و واقعیت این است که نیازمندان در شرایط حاضر بسیار به کمک نیاز دارند؛ سهم خودمان را در نیکی کردن ادا کنیم و منتظر نباشیم تا دیگران به داد آنها برسند ما نیز یکی از همان دیگران هستیم.

درسی که این دختر 20 ساله اصفهانی به ما داد بخشش در هر شرایطی است و اینکه با بخشیدن قبل از هر چیز حال خودمان را خوب می‌کنیم، کمک به دیگران نزد خدا پاداشی دارد که در همین دنیا نصیبمان می‌شود. به قول سعدی بزرگ: « ای که دستت می‌رسد کاری بکن؛ پیش از آن کاز تو نیاید هیچ کار».

انتهای پیام/164/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عروسک ها آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت

معاون سیما در آیین اختتامیه دومین جشنواره عروسکی «عروسک خونه» تاکید کرد: امروز رویداد مهمی را برگزار کردیم امیدواریم که بتوانیم در آینده به شکل بین المللی آن را برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، آیین اختتامیه دومین جشنواره عروسک خونه با حضور معاون سیما، مدیر شبکه کودک، مدیران صداوسیما و تعدادی از هنرمندان شامگاه شنبه، ۸ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

مریم سعادت، رضا فیاضی، مهدی صبایی، احسان مهدی، محمد بحرانی، هومن حاجی عبداللهی، ساقی زینتی، ناصر دادشکر، عادل بزدوده و محمد لقمانیان از جمله هنرمندانی بودند در مراسم حضور داشتند.

محسن برمهانی، معاون سیما در سخنانی به اهمیت برگزاری این جشنواره عروسکی اشاره و خاطرنشان کرد: ابتدا تشکر می‌کنم از همه کسانی که این رویداد را برای دومین سال برگزار کردند. این اتفاق، اتفاق مهمی است در دوره‌ای که تولید محصولات برای کودکان و نوجوانان بیشتر به حوزه انیمیشن و کارتون روی آورده و خیلی جاها کار عروسکی فراموش شده است بنابراین گرفتن زیر بغل گونه عروسکی کار بسیار بزرگی است.

وی تاکید کرد: جشنواره «عروسک خونه» رویدادی است که در دومین سال برگزاری اس ۲۰ میلیون نفر به آن رای دادند و من در همین جا از همه آن‌هایی که ما را همراهی کردند تشکر می کنم که آنقدر خوب توانستند مخاطبان و بچه‌ها را به میدان بیاورند. امیدواریم در سال‌های آینده این اتفاق با شکوه‌تر و با ابعاد بزرگتر برگزار شود. خیلی امید داریم که حتی بتوانیم روزی این رویداد را به شکل بین المللی برگزار کنیم چون هم فضا داریم و هم خلا آنرا داریم.

برمهانی در پایان اعلام کرد: آقای جبلی، رئیس سازمان صداوسیما قرار بود حتماً در این مراسم شرکت کنند اما به خاطر پیش‌آمدی نتوانست و بنده از جانب ایشان حضور پیدا کردم و بابت حضور تک تک شما تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از برگزیدگان بخش های مختلف عروسکی از شهرهای مختلف تقدیر شد.

ادامه دارد . . .

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی