Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:04:54 GMT

کرونا تجمل‌گرایی را در ازدواج جوانان کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۵۸۱۵

کرونا تجمل‌گرایی را در ازدواج جوانان کاهش داد

اعظم کریمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درمورد تاثیر شیوع ویروس کرونا بر ازدواج جوانان اظهار داشت: بروز این ویروس و همچنین عدم ابهام و شناخت در خصوص آن جامعه را با یک شوک (هراس ناگهانی) مواجه ساخت.

وی با بیان اینکه این بیماری همچنین بسیاری از فعالیت‌های روزمره را نیز متوقف کرد، افزود: تداوم این روند اما در کنار نامشخص بودن زمان تولید واکسن و ورود آن به بازار ناگزیر سبب سازگاری با شرایط کنونی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی تصریح کرد: بنابراین خانواده‌ها به زندگی متعارف بازگشتند و بنابر ضرورت در برخی رفتارها و برنامه‌های شخصی و اجتماعی تغییر حاصل شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تجمل‌گرایی و برگزاری مراسم‌های تشریفاتی در برخی خانواده‌ها به عنوان یکی از مهمترین موانع ازدواج و تشکیل خانواده محسوب می‌شد؛ شیوع کرونا ویروس شاید یک فرصت به منظور تغییر سبک زندگی و تشکیل خانواده (به دور از تجمل‌گرایی) باشد.

به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، این روزها بسیاری از زوج‌های جوان بدون برگزاری مراسم عقد و عروسی زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

۲۲ هزار نفر در دوران شیوع کرونا تحت پوشش مراکز مشاوره‌ قرار گرفته‌اند

کریمی درمورد تاثیر شیوع این بیماری بر روابط خانواده‌ها نیز اظهار داشت: کاهش درآمدهای اقتصادی، قرنطینه خانگی و افزایش مدت زمان حضور اعضاء خانواده (زن و شوهر و فرزندان) در کنار یکدیگر و عدم فراگیری مهارت های ارتباطی سبب افزایش مشکلات خانوادگی شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان همچنین یادآور شد: با شیوع این ویروس در کشور میزان مشاوره‌های حضوری نیز در مراکز تخصصی ازدواج و خانواده کاهش و شمار مشاوره‌های تلفنی و آنلاین به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

به گفته کریمی، کاهش و رفع اضطراب و تنش ناشی از شیوع این بیماری، مشاوره‌های پیش از ازدواج، زوج‌درمانی و پیشگیری از اختلافات خانوادگی از مهترین علل مراجعه به مراکز مشاوره است.

وی ادامه داد: براساس آمار از ۲۱۳ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده فعال وزارت ورزش و جوانان در اسفند سال ۹۸ و فروردین سال جاری نزدیک به ۲۲ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهره برده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ازدواج ساده آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ازدواج ساده آسیب ها ویروس کرونا ازدواج ساده آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسئولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود:برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق