Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@07:22:52 GMT

بررسی فرآیند حصارکشی نوار مرزی با ایران در پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۴۶۰۲۵

بررسی فرآیند حصارکشی نوار مرزی با ایران در پاکستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد که ژنرال 'قمر جاوید باجوا' روز چهارشنبه در جریان سفر به شهر کویته، تحولات مربوط به حصارکشی مرزها را بررسی کرد.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: فرماندهان نظامی طیف گسترده حصارکشی مرزی را در جریان دیدار با ژنرال باجوا تشریح کردند. اوضاع امنیتی در مرز و ایالت بلوچستان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان، فرمانده نیروهای ارتش در ایالت بلوچستان و فرمانده گردان جنوبی سپاه مرزی که وظیفه مراقبت از مرزهای مشترک این کشور با ایران دارد، نیز در این بازدید ژنرال قمر جاوید باجوا را همراهی کردند.

ژنرال باجوا همچنین وضعیت شیوع ویرس کرونا در ایالت بلوچستان را بررسی کرد و ضمن تاکید بر نیروهای مسلح این کشور برای مشارکت با دولت ایالتی با هدف مهار کووید-۱۹، افزود: بلوچستان، آینده پاکستان بوده و کمک به دولت و مردم این ایالت برای داشتن زندگی صلح آمیز و مرفه وظیفه نیروهای مسلح پاکستان‌ است .
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید:

سفر فعلی فرمانده ارتش پاکستان به مرکز ایالت بلوچستان به عنوان استان همجوار مرزی با استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران در حالی انجام شد که وی دوشنبه گذشته در تماس تلفنی با سردار 'محمد باقری' رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، با وی درباره ایمنی بیش از پیش مرزهای مشترک تاکید. ژنرال باجوا همچنین سردار باقری را در جریان عملیات حصارکشی نوار مرزی پاکستان با ایران قرار داد.

ژنرال باجوا در این گفت وگوی تلفنی ضمن گزارش اقدامات مهندسی و ایجاد موانع در مرزهای مشترک دو کشور، به روند رو به رشد روابط نظامی و دفاعی ایران و پاکستان اشاره و خواستار افزایش تعاملات و تبادل هیئت‌های کارشناسی برای حفظ و ثبات امنیت مرزها و جلوگیری از اقدامات تروریستی ناامن کننده در مرزهای مشترک شد.

پیشتر وزارت دفاع پاکستان طرح حصارکشی مرزهای مشترک این کشور با جمهوری اسلامی ایران را اولویت راهبری اسلام‌آباد دانست و بر تکمیل آن در سریعترین زمان تاکید کرد.

این وزارتخانه طرح حصارکشی نوار مرزی مشترک با ایران را به دو مرحله تقسیم کرد که هفته‌های اخیر کمیته بلندپایه هماهنگی اقتصادی این کشور با افزایش بودجه طرح حصارکشی به ۱۸.۶ میلیون دلار موافقت کرد.

براساس این گزارش، وزارت دفاع پاکستان برای مرحله دوم حصارکشی به طول ۱۰۸۰ کیلومتر شامل ساخت ۲۲۵ برجک مرزی و نصب سیستم نظارتی، خواهان افزایش دوباره اعتبارطرح به ۳۰ میلیارد روپیه معادل تقریبا ۱۸۸.۲۹۷ میلیون دلار شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا رضا رحمانی شب قدر حسین مدرس خیابانی گسل های تهران دعای روز بیستم رمضان ارتش پاکستان حصارکشی مرز ایران بلوچستان پاکستان ویروس کرونا رضا رحمانی شب قدر حسین مدرس خیابانی گسل های تهران دعای روز بیستم رمضان ایالت بلوچستان ارتش پاکستان مرزهای مشترک ژنرال باجوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فناوری پرورش و پروار کردن گاو؛ کشتار و فرآوری گاو در کارخانه (فیلم) پرورش گاو‌های غول پیکر در یک گاوداری محلی و مشهور اندونزیایی (فیلم) فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • بررسی یک ادعای بی‌اساس/ داستان دکترای افتخاری رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان چیست؟
  • فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی