Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ ایلان ماسک مدیرعامل تسلا که مدعی علاقه به هوش مصنوعی است و بار‌ها در این زمینه اظهار نظر کرده است، از سوی مدیر بخش هوش مصنوعی فیس بوک مورد حمله قرار گرفته است. جروم پوزنتی، سرپرست هوش مصنوعی فیس بوک ضمن سرزنش ایلان ماسک گفت: «وقتی مدیرعامل تسلا درمورد هوش مصنوعی صحبت می‌کند، کاملا مشخص است که هیچ درک و تصوری از آن چه می‌گوید ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ماسک بار‌ها گفته است که هوش مصنوعی در آستانه خارج کردن انسان‌ها از گردونه رقابت است و به زودی می‌تواند خطرناکتر از سلاح‌های هسته‌ای برای بشر باشد. این درحالی است که خود ماسک یک آزمایشگاه تحقیقاتی مبتنی بر هوش مصنوعی موسوم به OpenAI دارد که بیش از ۱ میلیارد دلار بودجه در آن صرف شده است. افزون بر این ماسک یکی از نخستین سرمایه گذاران پروژه "دیپ مایند" در آزمایشگاه هوش مصنوعی بود که توسط گوگل هدایت می‌شود.

اما رئیس هوش مصنوعی فیس بوک در مورد صلاحیت مدیرعامل تسلا، برای اظهار نظر و ورود به حوزه هوش مصنوعی، تردید دارد. پوزنتی ضمن زیرسوال بردن اظهارات منفی ماسک درباره هوش مصنوعی نوشت: «من معتقدم که وقتی ایلان ماسک در حال صحبت کردن درباره هوش مصنوعی است درک درستی ندارد و در حال حاضر هیچ چیزی به نام AGI وجود ندارد و ما هیچ تلاشی برای جابجایی هوش انسانی با هوش مصنوعی نداریم.»

ماسک در سال ۲۰۱۷ گفته بود: «من در معرض بیشترین سطح هوش مصنوعی قرار دارم و فکر می‌کنم مردم باید واقعاً نگران آن باشند. هوش مصنوعی یک خطر اساسی برای وجود تمدن بشری است.» ایلان ماسک اخیرا نیز در پادکستی صوتی مدعی شده بود که به زودی انسان‌ها با یکدیگر صحبت نمی‌کنند و هوش مصنوعی یک زبان جدید اختراع می‌کند که مردم بدون حرف زدن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: فهرست جدیدترین خودروهای برقی در سال آینده

پوزنتی تنها مدیر فیس بوک نیست که نسبت به ایلان ماسک نقد وارد می‌کند. مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ نیز در سال ۲۰۱۷ سخنان ماسک را "غیرمسئولانه" نامید و یان لکون، دانشمند ارشد فیس بوک، در سال ۲۰۱۸ به دلیل اظهاراتش درباره خطر هوش مصنوعی، او را نادان نامید. البته ایلان ماسک نیز از خجالت فیس بوکی‌ها درامد و سال ۲۰۱۸ به چالش پاک کردن فیس بوک پیوست و بسیاری از هواداران خود را ترغیب کرد هر چه سریعتر اکانت‌های فیس بوکی خود را پاک کنند.

منبع: انتخاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار تکنولوژی ایلان ماسک هوش مصنوعی فیس بوک مدیرعامل تسلا ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم

ایلان ماسک گفت اگر موجودات فضایی وجود داشته باشند، ماهواره‌های او آن را فاش می‌کنند.

تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس نیوز، اخیراً دیدگاه‌های خود در مورد بیگانگان را مطرح و پیشنهاد کرد موجودات ماوراء طبیعی وجود دارند و در زیر اقیانوس و زمین زندگی می‌کنند.

ماسک در پاسخ به ویدئویی از کارلسون که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، گفت: «من هیچ مدرکی برای موجودات فضایی ندیده‌ام و با ۶ هزار ماهواره که به دور زمین می‌چرخند، فکر می‌کنم اگر بیگانگان وجود داشتند، من مطلع می‌شدم.»

ماسک در صحبت با کارلسون در سال ۲۰۲۳، زمانی که او هنوز در فاکس نیوز بود، گفت اغلب از او در مورد بیگانگان سوال می‌شود. «بسیاری از مردم از من می‌پرسند، می‌دانید بیگانگان کجا هستند؟ و فکر می‌کنم اگر کسی درباره بیگانگان روی زمین بداند، احتمالاً من هستم.» وی افزود: «می دانید، من با چیز‌های فضایی بسیار آشنا هستم؛ و هیچ مدرکی از بیگانگان ندیده ام.»

او گفت در حالی که هیچ نشانه‌ای را ندیده است که به بیگانگان اشاره کند، امیدوار است که زندگی فراتر از زمین وجود داشته باشد و آنها صلح آمیز باشند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم