Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود دهبانی صابر ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت گسترش فضای سبز با هدف افزایش فضای شادی و نشاط در بین شهروندان، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های شهری از نیازهای ضروری و انکار ناپذیر زندگی شهرنشینی به شمار می‌رود که در این میان توسعه فضای سبز و کاربری‌های آن به دلیل تأثیر مثبتی که بر محیط زیست و سلامت جسمی و روحی شهروندان می‌گذارد، بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه عنوان کرد: فضای سبز شهری باید متناسب با شرایط هر منطقه مورد توجه قرار گیرد که در همین رابطه با به کار گیری کارشناسان متخصص و زبده تمامی معیارها، استانداردها و ضوابط شهری در سطح شهرداری منطقه یک شناسایی شده است که در نهایت با به کارگیری طرح‌های هنری و خلاقانه علاوه بر کاهش آلودگی‌ها، شاهد گسترش جلوه‌های بصری و سیمای شهری در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان خواهیم بود.

دهبانی صابر با اشاره به اینکه همدان عنوان شهر سبز پایدار را یدک می‌کشد، گفت: توسعه و گسترش فضای سبز تأثیرات مثبت زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی را به همراه دارد که در نهایت منجر به ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی شهروندان همدانی خواهد شد.

دهبانی صابر با اشاره به اینکه مساحت فضای سبز شهرداری منطقه یک همدان ۱.۵ میلیون متر مربع است، عنوان کرد: ۱۴۷ هزار متر مربع از این مساحت مربوط به رفیوژ بلوارها، میادین، لچکی ها و قطعات سبز می‌باشد و مابقی آن نیز مربوط به پارک‌های سطح منطقه است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان در ادامه بیان کرد: در سال جاری و به منظور حفظ و نگهداری فضای سبز بودجه ۷۰ میلیارد ریالی پیش بینی شده که از این میزان مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای خرید گُل و گیاه اختصاص یافته و به تناوب شاهد کاشت انواع گُل به ویژه در بوستان‌ها و پارک‌های سطح منطقه یک همدان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: فضای سبز شهری اثرات مثبتی در بالا بردن روحیه و همچنین زیبا کردن چهره و منظر شهر دارد و در همین راستا نیز از شهروندان درخواست داریم در حفظ و نگهداری از گل‌ها در پارک‌ها و میادین، مشارکت و همراهی داشته باشند.

کد خبر 4925600

منبع: مهر

کلیدواژه: گل و گیاه شهرداری همدان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام کمک به نیازمندان زلزله ماه مبارك رمضان بیرجند شب قدر مواسات منطقه یک فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: تاسیس صندوق وزارت بهداشت  با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متأهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متأهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۲۱۶ نفر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل