Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،گفت: با اجرای برنامه‌های بهداشتی و مراقبت از انواع بیماری‌های آبزیان و نظارت‌های بهداشتی توسط اداره کل دامپزشکی استان کانون بیماری‌های ویروسی در سطح مزارع پروش ماهی آذربایجان غربی از ۱۰ کانون در سال ۱۳۹۷به ۲ کانون در سال ۱۳۹۸ کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های پیشرو در تکثیر و پرورش انواع آبزیان در کشور می‌باشد گفت: علیرغم اینکه این استان یکی از استان‌های غیر ساحلی است درآن فعالیت‌های صید و صیادی از رونق بالای برخوردار بوده وسال‌های متمادی رتبه اول را در کشور در تولید و برداشت ماهی ازمنابع آبی کشور (دریاچه‌های پشت سد‌ها و آبند ها) در بین استان‌های غیر ساحلی را به خود اختصاص داده است.

او گفت: این استان دارای ۵ مزرعه تکثیر ماهیان قزل آلا و حدود ۴۰۰ مزرعه پروش انواع ماهیان در آبند‌ها و دریاچه‌های پشت سد‌ها بوده که سالانه حدود ۱۵ هزارتن انواع آبزیان با نظارت‌های بهداشتی و مراقبتی کارشناسان دامپزشکی تولید و روانه بازار مصرف می‌گردد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه:دسترسی به منابع پروتئینی سالم از حقوق شهروندان می‌باشد افزود: اداره کل دامپزشکی استان جهت حمایت ازتولید و حفظ سرمایه‌های تولید کنندگان این بخش و اشتغال پایدار، سالانه با اجرای برنامه‌های بهداشتی و مراقبت از انواع بیماری‌های آبزیان و نظارت‌های بهداشتی، تلاش دارد با مبارزه، ریشه کنی و کنترل بیماری‌ها در این صنعت، از ضرر‌های اقتصادی درمزارع تکثیرو پرورش ماهی بکاهد.

داهیم تصریح کرد: به منظور نظارت بهداشتی در مزارع پرورش ماهی، علاوه بر بازدید‌های دوره‌ای و مستمر و انجام برنامه‌های پایش و مراقبت به‌منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آبزیان و براساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در طول سال در مزارع تکثیر، تفریغ و پرورشی منابع آبی مشترک اقدام به نمونه برداری جهت انجام آزمایشات مولکولی و تکمیلی جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌های آبزیان و پایش باقیمانده سم مالاشیت گرین که از جهات زیست محیطی و ماندگاری در بافت ماهی خطر ناک است در جهت ارائه محصولی سالم جهت سفره غذایی خانوار، از مزارع تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی استان انجام می‌گیرد.

او همچنین افزود: آزمایشگاه این اداره کل به عنوان آزمایشگاه منطقه‌ای برای تشخیص بیماری‌های ویروسی ماهیان قزل آلا تجهیز شده که علاوه بر انجام آزمایش نمونه دریافتی از مزارع استان، نمونه‌های مزارع پرورشی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل نیز را پذیرش می‌نمایند.

انتهای پیام/ن م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبزیان دریایی پرورش آبزیان ماهی قزل آلا شیوع ویروس کرونا بیماری های آبزیان آذربایجان غربی کل دامپزشکی پرورش ماهی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز افزود: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاشیم با استفاده از موتورلانس ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: موتورلانس ها در شرایط بدی آب و هوا اعم از باران و برف به دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت نداشته و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

این پایگاه، اولین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان غربی است.

پیش از این ۳ پایگاه موتورلانس در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی فعال شده است.

شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل ۴ پایگاه شهری، ۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس بصورت شبانه روزی خدمات اورژانسی را به مددجویان و مصدومین ارائه می‌دهد.

کد خبر 6092159

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد