Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@05:17:49 GMT

«گزارش دیگری» در پیشخوان کتابفروشی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۴۹۶

به گزارش ایلنا، کتاب «گزارش دیگری؛ جستارهایی برای درک شعر معاصر»  نوشته علیرضا بهنام از سوی انتشارات سیب سرخ منتشر و راهی بازار کتاب شد.

علیرضا بهنام با اشاره به تقسیم بندی کتاب «گزارش دیگری»  گفت: این کتاب به دو بخش«شعر و نظریه» و «چهره‌های شعر امروز» تقسیم می‌شود؛  بخش اول مقالات نظری در زمینه تاریخچه شعر فارسی یا نسبت آن با اندیشه مدرن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین مقاله با بررسی «جایگاه فرم در موفقیت شعر حافظ» و خوانش ساختارگرا از شعر حافظ آغاز می‌شود و در مابقی مقاله‌ها به شعر نیما تا اشعار امروز می‌پردازد و سعی می‌کند به آن پاسخ دهد.

وی ادامه داد: این کتاب به ارائه گزارشی از نظریات نویسنده درباره جریان‌ها و پدیده‌های ادبی هم روزگارش تدوین شده است و بخش نخست آن به کندوکاوهای نگارنده در مقولات عام ادبی اختصاص دارد. در بخش دوم گزارشی مختصر از پاره‌ای وجوه گفتمان ادبی حال حاضر ایران ارائه شده است.

این نویسنده عنوان کرد: بخش دوم کتاب به تعدادی از مهمترین شاعرانی که در دو یا سه دهه اخیر کماکان در حال آفرینش شعر هستند و شاعران دهه چهل و نسل جدید می‌پردازد.  از بین این شاعران انتخابی صورت گرفته است و کسانی انتخاب شدند که به نظر من می‌توانستند نماینده جریان‌هایی باشند که در حال حاضر  در فضای ادبی کشور وجود دارند.

این شاعر افزود: در مورد مجموعه آثار این شاعران در کتاب صحبت و تک‌نویسی شده است. از شاعران دهه چهل می‌توان به محمدعلی سپانلو، جواد مجابی، علی باباچاهی، عمران صلاحی نام برد و از شاعران نسل جدیدتر می‌توان به افرادی همچون شمس آقاجانی، هوشیار انصاری فر و ... اشاره کرد.  

بهنام بیان کرد: این کتاب برای علاقمندان به شعر و شاعری مفید است و مخاطب آن می‌تواند عموم مردم جامعه باشد. در دوران کنونی جامعه دانشگاهی کمتر به نگاه مدرن توجه نشان داده است، ولی البته ممکن است این کتاب راهی برای این گروه باشد تا این جریانات را ادامه دهند و این نوع طرز تلقی از ادبیات در دانشگاه ها هم راه پیدا کند.

وی اتمسفر شاعران نسل چهل و هفتاد را متفاوت دانست و گفت: تفاوت عمده این دو گروه از شاعران در  نگاه مدرنیستی و در چهارچوب ایدئولوژی‌های مدرن است. در  کتاب نشان داده می‌شود که چگونه در طول کار شاعرانی که در این کتاب به آنها پرداخته شده است در جاهایی تغییر جهت دادند و به مقتضای عوض شدن شرایط و گفتمان اجتماعی، گفتمان شعری خودشان را عوض کردند.

کتاب «گزارش دیگری جستارهایی برای درک شعر معاصر» نوشته علیرضا بهنام به قیمت ۲۲هزار تومان و تیراژ ۳۰۰نسخه از سوی انتشارات سیب سرخ راهی کتابفروشی‌ها شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کتاب ادبیات بازار کتاب شعر وزارت ارشاد نشر شعر کلاسیک شعر نو انتشارات سیب سرخ گزارش دیگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» نوشته عیسی صوفان القدومی به‌تازگی با ترجمه سبحان ثقفی نیا توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

دروغ و ادعای فروش سرزمین فلسطین به یهودیان از مشهورترین و موفق‌ترین دروغ‌ها در طول تاریخ به شمار می‌رود که از طریق تبلیغات رسانه‌ای جهت‌دار و معاند ترویج شد. در این کتاب با اشاره به مراحل مختلف اشغال سرزمین فلسطین، به حیله و نیرنگ صهیونیست‌ها با همکاری انگلیسی‌ها در طول تاریخ پرداخته شده و تلاش شده است که با استناد به شواهد و دلایل موثق که برخی از آنها منابع یهودی و غربی هستند، خواننده از حقیقت دروغ‌هایی که یهودیان علیه مردم فلسطین مطرح کردند تا اشغالگری خود را توجیه کنند، مطلع شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«حقیقت تلخ این است که مشکلات و رنج‌های ملت فلسطین و اتفاقاتی که در آن سرزمین رخ داد، تاریخی است که هیچ‌گاه نوشته نشد؛ اتفاقاتی همچون بیرون کردن مردم فلسطین از خاک خود و آمدن یهودیان از سرتاسر دنیا و گرفتن خانه‌ها، املاک و زمین‌های آنان. مردم فلسطین تا به امروز نیز کلید خانه‌های خود را در دست گرفته و منتظر بازگشت به آن‌ها هستند اما همچنان دروغ و افتراهایی بی‌اساس در رابطه با این تاریخ مطرح می‌شود. اگر تاریخ فلسطین نوشته هم شده باشد به دست یک یهودی نوشته شده است؛ دستی که باور آن این است «اگر می‌خواهی دشمنت را بکشی به سمت او گلوله شلیک نکن بلکه دروغی علیه او بساز».

این‌کتاب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 6090743 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب