Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:40:14 GMT

یاری خدا در جبهه مقاومت با تلاش و اخلاص محقق می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۱۷۵۳

یاری خدا در جبهه مقاومت با تلاش و اخلاص محقق می‌شود

حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی با استناد به آیه ۶۹ سوره عنکبوت گفت: اگر جبهه مقاومت به دنبال پیروزی است، باید اهل مجاهده و تلاش باشد و در تمام مراحل اخلاص را از یاد نبرد. البته مشکلات فراوانی مانند شناخت حق از باطل، وسوسه های شیطانی، دشمنان بی رحم و لغزش های احتمالی برای طی کردن مسیر الهی وجود دارد دارد ولی اگر جهاد و اخلاص در کنار هم قرار گیرد، پیروزی به دست خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وعده الهی مبنی بر پیروزی امت اسلام حتمی است و هر جایی که نتوانستیم به پیروزی برسیم، به دلیل کم و کاستی در تلاش یا خلل در اخلاص ما بوده است و اگر این دو رکن در کنار هم جمع شوند، حتما پیروزی فرا می رسد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان ادامه داد: داستان عقب ماندگی امت اسلام در صدها سال به یکی از این دو رکن برمی گردد. اگر امت اسلامی در فرهنگ خود دست نیاز به سوی دیگر کشورها دراز کرده یا برای حفظ خود در برابر هجوم نظامی به قدرت های مستکبر تکیه می کند یا اگر سرزمین های مسلمانان در اشغال کفار قرار دارد به علت حب نفس، عشق به دنیا، خودشیفتگی، راحت‌طلبی، کوته نگری و وابستگی برخی از زمامداران امت اسلامی باعث شده تا امت اسلام نتواند به پیروزی های خود ادامه دهد.

وی افزود: عرصه های جهاد بسیار متنوع هستند. مثلا از جهاد با نفس تا جهاد نظامی یا جهاد علمی، فرهنگی، سازندگی و جهاد در عرصه جهش تولید و در تمام این عرصه ها می توان در راه رضای خدا تلاش کرد.

حاجی ابوالقاسم به آیه نهم از سوره احزاب اشاره کرد و گفت: نمونه هایی از نصرت الهی را در جنگ خندق می توان دید؛ آنجا که تمام احزاب و گروه های مشرکان دست به دست هم دادند تا مسلمانان را نابود کنند ولی پیامبر اکرم (ص) و مسلمانان ایستادند و تمام تلاش خود را به کار بستند و در راه خدا پایداری کردند.

وی افزود: در نتیجه این ایستادگی و اخلاص، خدا کاری کرد که بعد از جنگ احزاب کسی تصور حمله به مسلمانان را در سر نپروراند و مشرکان پس از ۳۳ روز در پشت خندق گرفتار طوفان شدند و با پایان یافتن آذوقه شان، دست از پا درازتر برگشتند.

این استاد حوزه افزود: تاریخ تکرار شد و ما دیدیم که صهیونیست ها پشت سد آهنین حزب الله لبنان و رزمندگان مقاومت معطل شدند و در نهایت عقب نشینی کردند. رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه فرمود اگر کسی می گفت در کشوری مثل لبنان یک گروه جوان مومن خواهند توانست رژیم صهیونیستی و ارتش مجهزش را شکست بدهند کسی باور نمی کرد ولی این اتفاق افتاد.

برچسب‌ها لبنان مقاومت حزب الله لبنان محمد حاجی ابوالقاسم دولابی قرآن کریم پروندهٔ خبری ماه مبارک رمضان؛ روزگار کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان مقاومت حزب الله لبنان قرآن کریم لبنان مقاومت حزب الله لبنان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله لبنان بامداد شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری "العهد"، حزب‌الله اعلام کرد که «فرج‌الله علی حمود» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «کفرکلا» در جنوب لبنان بود که در بمباران رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

ساعاتی پیش از این نیز رژیم صهیونیستی با حمله به یک خودروی شخصی، دو فرمانده نیرو‌های فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف را به شهادت رساند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

به دنبال این اقدام صهیونیست‌ها، حزب الله در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی جولان اشغالی شلیک کرد.

همچنین حزب الله لبنان از گیر افتادن کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی در کمین این گروه مقاومت خبر داد.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد