Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: مایلیم همه ظرفیت‌های خود را در اختیار عراق بگذاریم و می‌خواهیم به شرکای راهبردی تبدیل شده و مناسباتمان را به یک الگوی موفق از همکاری تبدیل کنیم. تاریخ انتشار: 10:21 - 28 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۳۹۰

خبرگزاری میزان - امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در مذاکره ویدئویی با «جمعه عناد سعدون خطاب الجبوری» وزیر دفاع جمهوری عراق با تبریک انتصاب وی به‌عنوان وزیر دفاع جدید عراق و با آرزوی موفقیت برای وی در این مسئولیت مهم اظهار داشت: نگاه ایران به عراق برخاسته از تاریخ، فرهنگ و مذهب مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز خرسندی از تشکیل دولت بر اساس خواست و اجماع ملی و در چارچوب منافع تمام اقوام، گروه‌ها و مذاهب در عراق گفت: عراق یکپارچه، مستقل و قدرتمند، با مشارکت همه اقوام و مذاهب سیاست اصولی ما است؛ لذا امیدواریم دولت عراق در انجام مسئولیت و وظایف ذاتی خود به‌ویژه تحقق خواست ملی، بهبود شرایط اقتصادی و مبارزه با بیماری کرونا موفق و سربلند باشد.

امیر حاتمی با اشاره به تأثیر و ضرورت همکاری‌های دفاعی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه عنوان کرد: مایلیم همه ظرفیت‌های خود را در اختیار عراق بگذاریم و می‌خواهیم به شرکای راهبردی تبدیل شده و مناسباتمان را به یک الگوی موفق از همکاری تبدیل کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح همچنین از وزیر دفاع عراق جهت انجام دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

امیر حاتمی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای دولت عراق در مبارزه و ریشه‌کنی بیماری کرونا گفت: تعدادی کیت تشخیص کرونا و سایر ملزومات مخصوص کادر درمانی این بیماری به‌عنوان هدیه از سوی وزارت دفاع تحویل سفارت کشور عراق در تهران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سرلشکر جعفری:عزم جدی برای مبارزه با فساد در قوه قضاییه شکل گرفته است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیر حاتمی وزیر دفاع وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است