Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت خدمات شهری شهرداری کرج ضمن انتقاد از سیکل معیوب ساماندهی متکدیان کرج، گفت: فعالیت این کودکان به صورت شبکه ای انجام می‌شود و گروهی از این قشر سو استفاده می‌کنند.

علی اصغر همتی، معاونت خدمات شهری شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه سیکل معیوب ساماندهی متکدیان کرج باعث شده تعداد آنها روز به روز افزایش یابد، اظهار کرد:  طبق قانون شهرداری تنها وظیفه ایجاد مجتمع اردوگاهی برای انتقال متکدیان و جمع آوری این افراد را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۷۰ متکدی از سطح شهر جمع آوری و جهت ساماندهی به مجتمع اردوگاهی شیخ آباد یا مجموعه الغدیر منتقل می‌شوند.

وی اضافه کرد: متاسفانه از آنجایی که سایر دستگاه‌های متولی ساماندهی متکدیان در این زمینه همکاری لازم را ندارند، متکدیانی که هر روز جمع آوری می‌شوند تا ساعت ۱۰ شب نگه داشته و باز رها می‌شوند چون ظرفیت این مراکز محدود است و امکان نگهداری طولانی مدت از آنها وجود ندارد.

وی توضیح داد: تعداد زیادی از این متکدیان اتباع خارجی هستند به طوری که برخی از آنها مستقیماً به کرج می‌آیند تا بتوانند بدون دردسر تکدی‌گری کنند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی افراد به صورت شبکه‌ای از کودکان و نوجوانان برای تکدی گری سوء استفاده کرده و صبح آنها را در چهارراه‌ها پیاده و شب جمع‌آوری می‌کنند، اگر همکاری دستگاه های متولی ساماندهی متکدیان بیشتر شود، ساماندهی این وضعیت آشفته در کرج کار چندان سختی نیست.

همتی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری طبق وظیفه خود در تلاش است چهار راه‌ها را برای متکدیان ناامن کند و با استفاده از یک دستگاه ون سرکشی مداوم اجازه فعالیت بی درسر را از متکدیان گرفته است.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: باید هماهنگی بیشتری با متولیان ساماندهی متکدیان صورت بگیرد تا شهرداری مجبور به رها سازی متکدیانی که هر روز جمع آوری می‌کند نشود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان کرج ساماندهی البرز ساماندهی متکدیان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سگ‌های ولگرد نیز باید توسط شهرداری جمع آوری، ساماندهی و به جایگاه مشخصی انتقال داده شوند که واکسیناسیون برای آنها انجام شود.

وی بیان داشت: قیمت تمام شده یک دوز واکسن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است اما دامپزشکی برای واکسینه کردن سگ‌های ولگرد در صورت جمع آوری توسط شهرداری، آمادگی کامل دارد.

رجایی فر تصریح کرد: دامپزشکی همچنین با کمک مراکز بخش خصوصی طرف قرارداد، برای عقیم کردن و جلوگیری از زاد و ولد سگ‌های ولگرد آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمانی دامپزشکی، واکسینه کردن سگ‌های صاحب‌دار مثل سگ‌های گله دامداران و عشایر است، گفت: با این حال در راستای سلامت مردم، دامپزشکی سگ‌های ولگرد را نیز در صورت جمع آوری در یک محل واکسینه می‌کند.

رجایی فر اظهار داشت: در سال گذشته نیز ۱۲ هزار و ۷۵۳ سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

کد خبر 6090026

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!