Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:47:46 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۸ اردیبهشت ایسنا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۰۹۴۱

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۸ اردیبهشت ایسنا

حذف ماده مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی/ انتقاد از انتشار برخی مفاد گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو/ اطاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره روز قدس/ مذاکره ویدئویی وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع عراق و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شد

به گزارش ایسنا، حدف ماده مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی، در آخرین بررسی های مربوط به طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

در این باره سید حسین نقوی حسینی توضیح داد: روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای به بررسی جزییات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی پرداخت و مواد ۱۵ گانه آن را تصویب کرد که در آخرین بررسی کمیسیون بنابر پیشنهاد و درخواست وزارت ورزش بند مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شده است.

انتقاد از انتشار برخی مفاد گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با بیان اینکه گزارش این هیات آماده قرائت در صحن مجلس است، از انتشار برخی مفاد این گزارش انتقاد کرد و گفت: حداقلِ انتظار، صبوری تا انتشار رسمی گزارش توسط مجلس و سپس ذکر منبع و ماخذ پیشنهادات است.

محمدرضا نجفی افزود:‌ در روزهای پایانی فرایند ۲ ساله تحقیق و تفحص از صنعت خودروی کشور که مبتنی بر رویکردی علمی آغاز و با روش شناسی و اجرای جامع در عین دشواری‌ها و مضایق به سرانجام رسیده و در آستانه قرائت آن در صحن مجلس هستیم با برخی واکنش‌های تامل برانگیز مواجه شده‌ایم که شایسته است به آنها پرداخته شود.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مجلس دهم باید در روزهای پایانی به رسالت خود در رابطه با قیمت خودرو عمل کند

همچنین رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس درباره ضرورت ورود مجلس به بحث افزایش قیمت خودرو و کالاها، تاکید کرد: افزایش قیمت خودرو و کالاهای اساسی که مردم را در شرایط سختی قرار داده از جمله مسائلی است که باید در این روزهای پایانی در جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی به آن پرداخته شود.

به جز پخش مستقیم بیانات رهبری، در هیچ‌ نقطه از کشور برنامه‌ای بمناسبت روز قدس برگزار نخواهد شد

خبر بعدی، اطاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره برنامه های روز قدس بود.

در این اطلاعیه با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن خواهند گفت، یادآورشد: به منظور کسب فیض حداکثری از بیانات ولی‌امر مسلمین هیچ برنامه ای دیگری تحت عنوان روز قدس در هیچ‌ نقطه از کشور برگزار نخواهد شد.

مناسبات ایران و عراق می‌تواند به یک الگوی موفق از همکاری تبدیل شود

مذاکره ویدئویی وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع عراق هم از پر مخاطب های امروز بود.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مذاکره با «جمعه عناد سعدون خطاب الجبوری» وزیر دفاع جمهوری عراق با تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر دفاع جدید عراقگفت: مایلیم همه ظرفیت های خود را در اختیار عراق بگذاریم و می خواهیم به شرکای راهبردی تبدیل شده و مناسباتمان را به یک الگوی موفق از همکاری تبدیل کنیم.

دیدار وابسته نظامی سفارت ایران در عراق با وزیر دفاع این کشور

همچنین سردار مصطفی مرادیان، وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با جمعه عناد، وزیر دفاع جدید عراق دیدار و بر آمادگی ایران برای گسترش روابط با بغداد به خصوص در زمینه نظامی و دفاعی تاکید کرد.

جمعه عناد در این دیدار از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ با داعش تقدیر و تشکر کرد.

شایعه توافق ایران و روسیه برای استعفای اسد بازی رسانه‌های آمریکایی-صهیونیستی است

توییت دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل درباره شایعه توافق ایران و روسیه برای استعفای بشار اسد⁩ هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر  این شایعه را دروغ بزرگ و بازی رسانه‌های آمریکایی-صهیونیستی دانست و نوشت: دکتر ⁧بشار اسد⁩ رییس جمهور قانونی ⁧سوریه⁩ و رهبر بزرگ مبارزه با تروریسم تکفیری در جهان عرب است. شایعه توافق ایران و روسیه برای استعفای وی، دروغ بزرگ و بازی رسانه های آمریکایی-صهیونیستی است. تهران از حاکمیت، وحدت ملی و تمامیت ارضی سوریه قویا حمایت می‌کند.

آمریکا نمی‌تواند بدون پایبندی به برجام از مکانیسم اعمال دوباره تحریم‌ها استفاده کند

خبر بعدی، استدلال نماینده روسیه در وین با استناد به دو پاراگراف از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بود مبنی بر اینکه آمریکا نمی‌تواند بدون پایبندی به برجام از سازوکار آن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

میخائیل اولیانوف در دو پیام توییتری در این باره نوشت: آمریکا به اشتباه باور دارد که پاراگراف ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا را مجاز می‌سازد که از سازوکار اعمال دوباره تحریم‌ها برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استفاده کند. شرکای آمریکایی باید متن را با دقت بیشتری بخوانند. هر دو پاراگراف به وضوح اشاره می‌کنند که این کار فقط از طریق روند مشخص شده در برجام قابل اجرا است.

رونق بورس موجب ایجاد گشایش در اقتصاد کشور می‌شود

تحلیل یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از چالش‌های اصلی اقتصاد کشور هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

سید فرید موسوی با بیان این‌که رونق بورس به ایجاد گشایش در اقتصاد کشور می‌انجامد، هشدار داد که با تمهیداتی باید جلوی تبدیل این فرصت به تهدید را گرفت.

برخی اخبار در ارتباط با ویروس کرونا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

در دوران کرونا ایران و زیرساخت‌های آن در یک امتحان سخت سربلند شدند

بررسی فرصت ها و تهدیدات کرونا برای اقتصاد ایران با حضور سردار جلالی

بازگشایی مرز شلمچه به تعویق افتاد

ارسال محموله پارچه‌ از روسیه به ایران برای تولید ماسک‌های پزشکی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي روز قدس صنعت خودرو کروناویروس تحقیق و تفحص از صنعت خودرو وزیر دفاع تحریم ها روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی