Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@20:51:19 GMT

تخت‌روانچی: آمریکا به اشغال سوریه پایان دهد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۷۹۲۲

تخت‌روانچی: آمریکا به اشغال سوریه پایان دهد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مجید تخت روانچی روز دوشنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد و افزود: من موضع دیرینه ایران را بار دیگر تکرار می‌کنم که بحران سوریه باید با ابزارهای سیاسی حل شود.

وی ادامه داد: در این زمینه، ما همچنان از کار کمیته قانون اساسی، همانطور که در جلسات متعدد قالب آستانه بیان شده است، ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه از کمیته برای انجام کار خود باید حمایت شود، به عنوان یک اصل، از همه اشکال فشارهای خارجی باید جلوگیری شود، همانطور که در آئین نامه آن تصریح شده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: در عین حال، هرگونه کمک احتمالی به کمیته حتی توسط سازمان ملل متحد، فقط باید به درخواست خود کمیته باشد.

تخت روانچی با تاکید بر اینکه با هرگونه برنامه جدایی طلبان و همچنین همه تلاش‌ها برای ایجاد واقعیت‌های جدید در زمین مخالف هستیم، تصریح کرد: حاکمیت، استقلال سیاسی، وحدت و تمامیت ارضی سوریه باید کاملا مورد احترام باشد و بر این اساس ، تمام نیروهای خارجی که حضور آنها توسط دولت سوریه مجاز نیست باید از خاک سوریه خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، مثال زنده اشغال بخش‌های خاصی از سوریه توسط نیروهای آمریکایی است که به حمایت از آنها و محافظت از گروه‌های تروریستی در زیر نقاب مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه سوریه را نقض فاحش قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل دانست و تاکید کرد: در مقابل، دولت سوریه حق حاکمیتی دارد که تصمیم بگیرد چگونه و چه موقع از حق ذاتی خود در دفاع از شخصی یا جمعی استفاده کند.

تخت روانچی با تاکید بر اینکه چنین تجاوزاتی باید پایان یابد، اظهار کرد: ما همچنین تاکید می‌کنیم که اشغال جولان سوریه توسط اسرائیل غیرقانونی است و به رسمیت شناختن ایالات متحده از الحاق آن به اسرائیل باطل است. با محکوم کردن چنین اقدام غیرقانونی تاکید می‌کنیم که جولان بخشی از قلمرو سوریه است و خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: حق تعیین آینده سوریه منحصرا به سوری‌ها تعلق دارد و جامعه جهانی باید به آنها در تحقق این حق کمک کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل متحد سوریه مبارزه با تروریسم مجید تخت روانچی سازمان ملل متحد تخت روانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سایت خبرگزاری «اسپوتنیک» از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

یک منبع محلی به این خبرگزاری گفت: پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العُمَر» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه هدف شلیک موشک قرار گرفت.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت: هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العُمَر شلیک شد که سه فروند از آنها از سمت جنوب شرقی در داخل پایگاه و چهار موشک دیگر در مجاورت پایگاه برخورد کرد.

یک منبع افزود: ستون‌های دود در محل مشاهده می‌شد.

از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه بار‌ها هدف حمله موشکی و پهپاد‌هایی قرار گرفته اند که به اعتقاد واشنگتن، متعلق به گروه‌های برخوردار از پشتیبانی ایران است.

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • اگر آمریکا نبود اشغالگری اسرائیل در ۷ اکتبر پایان یافته بود
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه