Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کوهدشت با بیان اینکه حجم وسیعی از جنگل‌های این شهرستان در سال‌های گذشته دچار حریق شده‌است، گفت: مناطق بحرانی آتش‌سوزی کوهدشت با ضعف آنتن‌دهی روبه‌روست. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، ماشاءالله نعمتی امروز در جلسه ستاد پیشگیری از حریق جنگل‌ها و مراتع این شهرستان که با حضور سه مدیرکل استانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: در تحقیقات انجام‌شده مشخص‌شده‌ که هر هکتار جنگل قادر است بین 500 تا 2هزار مترمکعب آب را ذخیره‌سازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در سطح شهرستان کوهدشت بوده‌ایم، به‌طوری‌که در سال گذشته 347 هکتار از منابع‌طبیعی و جنگل‌های این شهرستان دچار حریق شده‌است.

فرماندار کوهدشت عنوان کرد: ما نباید نسبت به آتش‌سوزی جنگل‌ها بی‌تفاوت باشیم، دستگاه‌های متولی باید در این زمینه پیشگام باشند و هم‌چنین باید بتوانیم در ساعات اولیه حریق جنگل‌ها را مهار کنیم.

وی بیان کرد: آتش‌سوزی جنگل‌های کوهدشت در کشور هم بازتاب داشته‌ و جای تأسف دارد که حجم وسیعی از اراضی ملی این شهرستان در سال‌های گذشته طعمه حریق شده‌است.

نعمتی با تأکید به ضرورت فرهنگ‌سازی برای اطفای حریق مراتع گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی، اصحاب‌رسانه، تشکل‌های زیست‌محیطی و اقشار مختلف مردم باید پای کار بیایند و مانع حریق در جنگل‌های کوهدشت شوند.

مناطق صعب‌العبور نیاز به بالگرد دارد

فرماندار کوهدشت با اشاره به اینکه مناطق بحرانی این شهرستان صعب‌العبور است و نیاز به تجهیزات اطفای حریق دارد، خاطرنشان کرد: باید نسبت به تجهیز این مناطق که در سال‌های گذشته هم دچار حریق شده‌است، اقدام شود.

نعمتی  با بیان اینکه فقط پنج دستگاه معیوب دمنده در کوهدشت برای اطفای حریق وجود دارد که از این تعداد تنها دو دستگاه سالم است، افزود: هم‌چنین پنج دستگاه خودرو برای اطفای حریق در این شهرستان وجود دارد که از این آمار سه خودرو نیز معیوب است!

وی افزود: ما نیاز به راه‌اندازی بی‌سیم ماشینی و دستی در کوهدشت برای اطفای حریق داریم، هم‌چنین بالگرد به مراتع و جنگل‌های صعب‌العبور این شهرستان اختصاص یابد.

5 شهرستان بحرانی آتش‌سوزی در لرستان؛ 100درصد حریق جنگل‌ها عامل انسانی داردکمبود تجهیزات اطفای حریق در کوهدشت؛ ضرورت آمادگی برای آتش‌سوزی‌های احتمالیآتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان؛ 41 هکتار از جنگل‌های استان دچار حریق شد

نقاط بحرانی کوهدشت شناسایی شود

فرماندار کوهدشت عنوان کرد: بخشداران این شهرستان محدوده جغرافیایی و مناطق بحرانی خود را مشخص کنند تا دهیاران و جوامع محلی تیم‌هایی را برای اطفای حریق جنگل‌ها تشکیل دهند.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی کوهدشت در مواقع بحرانی موظف هستند که با درخواست فرماندار و یا بخشداران وسایل نقلیه، نیروی انسانی و تجهیزات خود را برای مهار حریق جنگل‌ها در اختیار نهادهای متولی قرار دهند.

نعمتی با بیان اینکه جلسه ستاد اطفای حریق کوهدشت تا پایان فصل تابستان باید فعال باشد، گفت: دبیر این ستاد پیگیر مصوبات و برگزاری این جلسات باشد.

کمبود جیره غذایی نیروها در اطفای حریق

فرماندار کوهدشت با اشاره به تشکیل کارگروه دهیاران در هنگام حریق مراتع و جنگل‌ها خاطرنشان کرد: دهیارانی که به‌موقع برای جلوگیری از حریق اراضی ملی وارد عمل شوند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

نعمتی اظهار داشت: عملکرد دهیاران و بخشداران توسط ستاد اطفای حریق شهرستان کوهدشت رصد می‌شود و یک ارزیابی کلی در هنگام شروع بارندگی از عملکرد آنان خواهیم داشت.

وی افزود: از مدیران‌کل لرستان تقاضا داریم که هزینه نیروهای عمل‌کننده در اطفای حریق مراتع کوهدشت را تعیین‌تکلیف کنند تا با کمبود جیره غذایی برای آنان  رو‌به‌رو نشویم.

ضعف آنتن‌دهی در نقاط بحرانی آتش‌سوزی

فرماندار کوهدشت عنوان کرد: ظرفیت بسیج در مواقع بحرانی این شهرستان تأثیرگذار بوده‌است و نیروهای هلال‌احمر نیز در مواقع بحرانی با ما همکاری کنند.

وی بیان کرد: پوشش گیاهی کوهدشت در امسال غنی بوده و باید از اراضی ملی این شهرستان مواظبت کنیم و جلوی رفت‌وآمد افراد مشکوک در مراتع گرفته شود.

نعمتی گفت: شهرستان کوهدشت با ضعف آنتن‌دهی در نقاط بحرانی آتش‌سوزی رو‌به‌روست و در هنگام حریق همین مشکل بر حجم آتش‌سوزی جنگل‌ها افزوده‌است.

ضرورت اختصاص موتورسیکلت به کوهدشت

فرماندار کوهدشت خاطرنشان کرد: در حریم راه‌های این شهرستان باید تیغه‌زنی انجام شود تا جلوی رهاکردن سیگار مسافران و راننده‌ها در محدوده اراضی ملی گرفته شود.

نعمتی اظهار داشت: از اداره‌کل محیط‌زیست لرستان تقاضا داریم که تعدادی موتورسیکلت را به شهرستان کوهدشت برای اطفای حریق جنگل‌ها اختصاص دهد،  مردم هم انتظار دارند که جلوی حریق مراتع گرفته شود.

انتهای پیام/ 644/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال های گذشته فرماندار کوهدشت برای اطفای حریق بحرانی آتش سوزی شهرستان کوهدشت حریق جنگل ها حریق شده صعب العبور حریق مراتع دچار حریق اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد