Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@06:51:46 GMT

رشته‌های ورزشی که هنوز نمی‌توانند فعالیت کنند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۳۰۶۴

ساعت24 - علی‌رغم مجاز شمردن تمرینات و مسابقات ورزشی با تماس بدنی کم در خردادماه سال جاری، همچنان زمان از سرگیری فعالیت در باشگاه‌های بدنسازی و رشته‌های ورزشی کشتی، شمشیربازی، شنا، بوکس، کاراته، ووشو، جودو و تکواندو مشخص نشده است.

۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری بود که ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش به صورت رسمی اعلام کرد تمرینات تیم‌های ورزشی از اول خرداد و برگزاری مسابقات از ۲۲ خرداد مجاز است؛ در چهاردهمین اطلاعیه ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش آمده بود که پیرو مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تمرینات تیم‌های ورزشی با تماس بدنی کم از اول خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تشخیص و نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز است و همچنین برگزاری مسابقات در رشته‌های ورزشی با تماس بدنی کم، از ۲۲ خردادماه بدون حضور تماشاگر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تحت نظارت دقیق فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود کماکان زمان از سرگیری فعالیت در باشگاه‌های بدنسازی و رشته‌های ورزشی دارای درگیری مانند کشتی، بوکس، کاراته ، ووشو، جودو، تکواندو و شمشیربازی و همچنین رشته شنا مشخص نشده است و به عنوان آخرین رشته‌های ورزشی که می‌توانند از سرگرفته شوند، از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسائل مرتبط با آن‌ها دنبال می‌شود.

گفتنی است علت عدم از سرگیری فعالیت در این موارد بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و آن‌ها معتقدند که فعالیت در باشگاه‌های بدنسازی و رشته‌های ورزشی بوکس، کاراته، ووشو، جودو، تکواندو پر خطر بوده و فعلا در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری صورت نگرفته است و طی روزهای آینده متولیان وزارت ورزش و جوانان به همراه مسئولان وزارت بهداشت با بررسی شرایط شیوع ویروس کرونا در این رابطه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

فاز اول از سرگیری فعالیت‌های ورزشی

در فاز اول از سرگیری فعالیت‌های ورزشی پس از تعطیلی دو ماهه ورزش ایران، ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که با حضور مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ساختمان وزارت ورزش برگزار و فعالیت باشگاه های ورزشی که دارای رشته انفرادی و غیر گروهی که ارتباط فردی زیادی ندارند در ١٣٢ شهر سفید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ١٦ اردیبهشت ماه مجاز شمرده شد.

طبق آن تصمیم قبلی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش، رشته‌های تنیس، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، شطرنج، وزنه برداری، بدمینتون ، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوارکاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت‌یابی، اسکی، پیاده‌روی، بازی‌های فکری، طناب‌زنی، ورزش‌های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی و ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی رشته های ورزشی هستند که فعالیت آن‌ها در شهرهای سفید مجاز اعلام شد و تمام باشگاه‌ها موظف بودند که پیش از آغاز فعالیت در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

فاز دوم

در فاز دوم اما ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش در اطلاعیه شماره ۱۳ خود از آغاز فعالیت های ورزشی رشته های انفرادی و غیر گروهی در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد که پیرو ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت باشگاه های ورزشی رشته های انفرادی و غیر گروهی که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش ها وجود ندارد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سراسر کشور مجاز است.

در این اطلاعیه نیز آمده بود که رشته‌های تنیس ، تنیس روی میز، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی ، تیراندازی با کمان، سوار کاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی، بازی های فکری، طناب زنی، ورزش های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی، ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش های همگانی، غواصی، دارت، پتانگ و شطرنج رشته های ورزشی هستند که فعالیت آن ها مجاز است و تمام باشگاه ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت، در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند و همچنین با توجه به اهمیت رعایت نکات بهداشتی تمام باشگاه ها به طور دقیق نظارت خواهند شد.​

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ورزش ویروس کرونا ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش درمان و آموزش پزشکی سرگیری فعالیت رشته های ورزشی وزارت بهداشت وزارت ورزش باشگاه ها ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال

ایسنا/همدان رئیس اداره ورزش و جوانان اسدآباد از میزبانی این شهرستان برای اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال خبر داد.

مهدی صمدپناهی در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: از فردا -پنجشنبه ۶ اردیبهشت- شهرستان اسدآباد به مدت دو روز در سالن ورزشی ۱۵۰۰ نفری این شهر میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال با حضور ۵۰ والیبالیست برتر از ۹ استان از جمله همدان، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، مرکزی و کرمانشاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این رویداد ملی دو روزه زیرنظر کمیته فنی فدراسیون بسکتبال کشور در اسدآباد برگزار می‌شود، افزود: شهرستان اسدآباد پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در رابطه با رشته ورزشی بستکبال دارد و به طور قطع این اردوها از نقش مؤثری در رشد و توسعه ورزش شهرستان به ویژه در بحث رشته بسکتبال برخوردار خواهد بود.

صمدپناهی با اشاره به اینکه این اردو به عنوان سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰ کشور است، یادآور شد: بسکتبالیست‌های منتخب و برتر این اردو امروز وارد شهرستان شده‌اند و از فردا رقابت این تیم‌ها آغاز می‌شود و تا روز جمعه -هفتم اردیبهشت- ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳