Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:11:32 GMT

دهلران در جنگل کاری و صیانت از عرصه های ملی پیش رو است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۸۵۰۲

دهلران در جنگل کاری و صیانت از عرصه های ملی پیش رو است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دهلران گفت: سازمان های مردم نهاد که در حوزه محیط زیست فعالیت می کنند یاور نیروهای منابع طبیعی در مواقع اطفاء حریق باشند.

«عیسی درویشی» در حاشیه بازدید از اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: عملکرد منابع طبیعی شهرستان دهلران در حوزه جنگل کاری در عرصه های ملی و بیابانی قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی گفت: خوشبختانه نظام در حوزه های مختلف خدمات قابل توجهی در مناطق مختلف کشور ارائه داده است و تکریم مردم هم از موضوعات مهمی است که در کشور ما به خوبی صورت می گیرد.

 

درویشی به اقدhمات منابع طبیعی شهرستان دهلران اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات مهم این شهرستان، جلوگیری از آتش سوزی در عرصه های ملی و طبیعی است که خوشبختانه طبق بررسی های صورت گرفته، ایجاد آتش بُر در جنگل ها و مراتع شهرستان در دست اقدام است.

 

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان دهلران یادآور شد: باتوجه به شیوه ویروس کرونا ضرورت دارد همه ادارات شهرستان در بحث فاصله اجتماعی نکات بهداشتی و از طرفی تکریم ارباب رجوع را در دستور کار خود داشته باشند، در بازدیدی که از ادارات مختلف شهرستان انجام شد، وضعیت ادارت در این ۲ بخش رضایت بخش است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران نی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در سال گذشته 5هزار هکتار از اراضی شهرستان دهلران نهالکاری شده است.

 

«نصر الله پارسه» تصریح کرد: باتوجه به تاکید مدیرکل محترم منابع طبیعی استان، شهرستان دهلران در بحث توسعه جنگل در عرصه های بیابانی  و  کاشت نهال یکی از شهرستان های پیشرو در استان است.

 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شعار منابع طبیعی با مردم و برای مردم است علاوه بر تاکید مدیرکل منابع طبیعی استان مبنی بر تکریم ارباب رجوع، خود  پرسنل منابع طبیعی شهرستان نیر به این مهم توجه جدی دارند.

 

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: تکریم ارباب رجوع فرمانداری منابع طبیعی منابع طبیعی شهرستان دهلران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت

سید مازیار رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت مهندس ناصر پیروی و یادواره شهدای انفال با بیان اینکه حراست از جنگل خط قرمز این شهید والامقام بود، گفت: شیوه مبارزاتی و برخورد شهید پیروی با قاچاقچیان و سوداگران چوب یک الگوی تمام عیار است.

او شهید پیروی را بسیار مقرراتی، مسئولیت پذیر، جدی و پرتلاش در کار دانست و افزود: شهید ناصر پیروی با فریاد عدالت خواهی، تن قاچاقچیان چوب در گیلان را به لرزه در آورده بود.

شهید راه انفال، صیانت و حافظ منابع طبیعی، شهید ناصر پیروی، متولد سال ۱۳۳۸ در روستای چشناسر منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل بود، سال ۱۳۵۹ وارد وزارت جهاد سازندگی شد و پس از طی مدارج تحصیلی دانشگاهی در مقطع کاردانی و پس از آن اخذ مدرک کارشناسی تا سال ۱۳۷۱ در سازمان جهاد سازندگی استان گیلان خدمت کرد و در ابتدای سال ۱۳۷۲ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل شد.

او در سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال منصوب و با مدیریت جهادی، ضمن ایجاد وفاق و همدلی بین همکاران و همچنین استفاده مناسب از مشارکت خوب مردم این شهرستان، فعالیت‌های شایان توجهی در خصوص پاسداشت از انفال الهی به انجام رساند و عملکرد درخور تقدیری ارائه داد.

مهندس پیروی در سال ۱۳۸۴ پس از سال‌ها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی، نهایتا به دلیل امتناع از برآوردن خواسته‌های گروهی سودجو، به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید و به عنوان شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شد.

بیشتر بخوانید: هجدهمین سالروز شهادت مهندس ناصر پیروی + تصاویر

این شهید گیلانی مدافع انفال در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ در مسیر عزیمت به محل کار ربوده شد. پس از چند روز  جست‌وجو، پیکر بی جان او در منطقه جنگلی هفت دغنان شهرستان صومعه سرا پیدا شد و در نهایت در زادگاهش به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی