Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@05:15:20 GMT

ادعاهای واهی پمپئو درباره رحمانی‌فضلی و فلاحیان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۴۷۲۰

ادعاهای واهی پمپئو درباره رحمانی‌فضلی و فلاحیان

مایک پمپئو روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: ایالات متحده در حال تحریم‌های مالی و محدودیت‌های ویزایی برای اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی تحت اختیارات مرتبط با حقوق بشر است.

وی مدعی شد: این اقدامات در کنار 12 شخص حقیقی و حقوقی که وزارت خزانه‌داری مشخص کرد، پیامی در حمایت از مردم ایران است که ما به حمایت از خواسته‌هایشان برای شفافیت و پاسخگویی دولت ادامه می‌دهیم و صدایی برای آنهایی خواهیم بود که حکومت، آنها را ساکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشار ما بر ایران تا تعامل توام با کرامت و احترام با مردم خودش، متوقف نخواهد شد.

وزیر نفرت ترامپ ادامه داد: این افراد تحریم شده شامل عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور فعلی ایران است. ما دلایلی داریم که رحمانی فضلی به نیروی انتظامی ایران اختیار داد تا از قدرت مرگ‌آور علیه معترضان مسالمت‌آمیز و رهگذران استفاده کند.

پمپئو با این ادعا که «هدف او و حکومت ضربه زدن به معترضان مسالمت‌آمیز و سرکوب حق تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی بیان به هرقیمتی بود»، ادعا کرد: دستور او باعث کشته شدن تعدادی از معترضان شامل حداقل 23 نوجوان شد.

وی با بیان نام «سید علی موسوی 12 ساله» مدعی شد در حال بازگشت به خانه از مدرسه بود که به ضرب گلوله نیروی پلیس کشته شد.

وزیر خارجه ترامپ افزود: از این رو، رحمانی فضلی و بستگان نزدیک او حق ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

در بیانیه وزیر خارجه ترامپ به حجت الاسلام علی فلاحیان وزیر اطلاعات پیشین ایران هم اشاره شده است که به اتهام دخالت در ترور شخصی به نام آلیسا فلاتو که در غزه در اثر بمب‌گذاری کشته شد، مورد تحریم واقع شده است.

بر این اساس، فلاحیان و بستگان نزدیک وی هم برای همیشه از ورود به آمریکا منع هستند.

پمپئو که با تروریسم اقتصادی، شرایط زندگی 80 میلیون ایرانی را به خطر انداخته است و حتی در بحبوحه شیوع کرونا حاضر نشدند این تروریسم اقتصادی را در بخش کمک‌های ضروری کاهش دهند، از حمایت از مردم ایران سخن گفته است.

وی با طرح این ادعا که ایران برای سرکوب اعتراضات در آبان‌ماه گذشته، اینترنت را به صورت سراسری قطع کرد، از شرکت‌های فناوری آمریکایی و در سطح جهانی خواست تا بخشی از اقدامات خود را برای بهبود جریان آزاد اطلاعات به مردم ایران انجام دهند.

310311

کد خبر 1390505

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو ایران و آمریکا رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، «ملک عامر دوگر» نماینده مجلس ملی پاکستان نیز در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس ملی پاکستان گفت: من به رئیس جمهور اسلامی ایران هم خوش آمد می‌گویم و هم ایشان را تحسین می‌کنم که به جنایت های اسرائیل پاسخ محکمی دادند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که با تمام قدرت علیه جنایات رژیم تروریستی اسرائیل ایستاده است.

«ریاض حسین پیرزاده» وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان‌ در جلسه علنی مجلس ملی پاکستان گفت: دیروز رئیس جمهور اسلامی ایران در پاکستان بودند؛ ایران کشوری است که قربانی تروریسم بوده و حتی مجلس، نخست وزیر و کودکانشان مورد هدف دشمنان قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: مردم ایران چندین سال است که با تحریم اقتصادی مواجه هستند ولی آنها شکست را نپذیرفتند و اجازه ندادند خون شهدایشان پایمال شود. وقتی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان رسید من حس کردم که یک نماینده الهی با پیام خداوند به کشور ما رسیدند.

وزیر پاکستانی ادامه داد: دکتر رئیسی از ملت، نخست وزیر و رییس جمهور پاکستان تشکر کردند. ایشان در سفر به لاهور و کراچی وقتی دیدند که مردم این دو شهر کنار خیابان برای ایشان دست تکان می‌دادند و اظهار محبت می‌کردند و از سوی دیگر بعلت بستن خیابان بخاطر تامین امنیت تحت فشار بودند، این موضوع ایشان را ناراحت می کرد.

پیرزاده تأکید کرد: دشمنان پاکستان و ایران چند روز قبل از سفر دکتر رئیسی در پاکستان فعالیت های تروریستی انجام داده بودند و ما نمی‌خواستیم که به مهمان معظم ما که از کشور امام رضا علیه السلام آمده بودند آسیبی برسد و الحمدلله با کمال همکاری مردم عزیز کشورمان از رئیس جمهور ایران استقبال خوبی شد.

کد خبر 6089084

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • ترکیب تیم مسعود شجاعی با یک بازیکن ناشناخته
  • طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله