Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند تحولات دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه سی‌وهشتمین سالگرد این دانشگاه اظهار کرد: تأسیس دانشگاه آزاد به برکت مساعدت امام خمینی(ره) صورت گرفت که تحولات عظیمی در نظام آموزش عالی کشور ایجاد کرده است. پس از انقلاب اسلامی شاهد به‌وجود آمدن مجموعه‌های بودیم که در کنار ساختارهای انقلاب پایِ کار پیشرفت کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه آموزش عالی در شرایطی که مقوله کنکور و ظرفیت‌های پایین دانشگاه‌های دولتی نقطه نگرانی داوطلبان ادامه تحصیل و خانواده‌ها به‌شمار می‌رفت؛ دانشگاه آزاد اسلامی با نظر و کمک بنیانگذار انقلاب شروع به‌کار کرد. رشد و گسترش این مجموعه آموزشی در همه شهرها و استان‌های کشور از برجستگی‌های قابل توجه دانشگاه آزاد شناخته می‌شود.

فرمانده مرکز بسیج کارکنان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این دانشگاه پس از چهار دهه فعالیت اکنون به عنوان یکی دانشگاه‌های پیشگام در حوزه‌های فرهنگی، علمی و فناوری در کشور و جهان اسلام شناخته شود که این مهم به برکت خون شهیدان و جهاد علمی دانشگاهیان این مجموعه میسر شد.

نصیرزاده دانشگاه آزاد را عنصری اثرگذار در عرصه‌های مختلف فرهنگی تلقی کرد و گفت: دانشگاه آزاد در وهله نخست در حوزه‌های آموزشی، تربیت نیرو و اکنون در حوزه‌های پژوهش و فناوری خوش درخشیده و کارنامه مطلوبی از خود به جای گذاشته است. پایه‌های تأثیرگذاری فرهنگی در هر کشوری دانشگاه‌ها هستند که دانشگاه آزاد نیز با گستره جغرافیایی خود اثرگذاری کم‌نظیری در این حوزه داشته است.

وی ادامه داد: امروز اگر شاهد ارتقای علمی و دانشگاهی خدمتگذاران نظام هستیم، بدون شک ثمرات دانشگاه آزاد در این عرصه غیرقابل چشم‌پوشی و اغماض است. خدا را شاکر هستیم و سی‌وهشتمین سال فعالیت دانشگاه آزاد را به اساتید و کارکنان این دانشگاه که عمر خود را در مسیر تحقق اهداف نظام صرف کرده‌اند تبریک عرض می‌کنیم. دانشجویان این دانشگاه آینده‌سازان کشور هستند و به برکت این مولود انقلاب، موجبات بالندگی ایران اسلامی را تضمین می‌کنند.

فرمانده مرکز بسیج کارکنان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز شاهد مدیریت انقلابی این دانشگاه هستیم که با هدف فعال‌سازی و اثرگذاری و جهش علمی در صحنه‌های مختلف کشور برکات و ثمرات تأسیس دانشگاه آزاد را بیش از پیش در راستای نظام اسلامی قرار داده است.

انتهای پیام/

358 / 167 سی ‌و هشتمین سالگرد دانشگاه آزاد حسین نصیرزاده توسعه علمی کشور تاثیرگذاری اجتماعی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: توسعه علمی کشور تاثیرگذاری اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش عالی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حجت‌الله واعظی نژاد رئیس مرکز نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست خانه نخبگان استان ایلام که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلامی برگزار شد، اظها کرد:‌ ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت دانشگاه و جامعه نخبگان قرار دارد. در این راستا طرح جهاد علمی با مشارکت دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط در حال انجام و مأموریت گرایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ذیل این طرح راهبردی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در کمک به طرح‌های علمی نگاه ویژه‌ای به استان ایلام و جامعه نخبه آن می‌شود.

تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها گام مهمی در حل مسئله در استان‌ها است.

بهروز ناصری افزود: حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان استانی علاوه بر شتاب علمی کشور یکی از مهم‌ترین بخش‌های شکل‌گیری توسعه در استان‌ها است. در صورت به فعلیت رسیدن ظرفیت علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از مشکلات جامعه مرتفع و قطعاً توسعه هر منطقه از مراکز آموزش عالی می‌گذرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور