Web Analytics Made Easy - Statcounter

مفتی اعظم سوریه تاکید کرد که ارتش این کشور تمام توان و امکانات خود را در خدمت مقاومت فلسطین قرار داده است، همچنین اسقف اعظم کلیسای ارتدکس در قدس شریف تاکید کرد، تعرض‌های اسرائیل به مسجد الاقصی بر مسیحیان همانند مسلمانان تاثیر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: اشغالگری اسرائیل دسیسه‌ای بود که برای تحریف تاریخ فلسطین آورده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفتی اعظم سوریه با اشاره به اینکه قدس همان بیروت، دمشق، امان، حیفا و کرانه باختری است، تاکید کرد: هرگز از فلسطین و مناطق، ارتفاعات و قدس آن دست نخواهیم کشید.

حسون با اشاره به اینکه امروز نداهای رهبران محور مقاومت همانند قلبی واحد برای مساله قدس است، گفت: دمشق به دلیل جنایات گروه‌های تکفیری متحمل بالاترین هزینه در تاریخ خود شده است.

او با بیان اینکه ارتش سوریه تمام توان و امکانات خود را در راه خدمت به مقاومت فلسطین گذاشت، گفت: ما در آغاز قرن نسل جدیدی هستیم که در برابر طرح‌های عادی‌سازی و معامله قرن مقاومت می‌کند.

حسون در ادامه خطاب به مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری گفت: ما همراه با شما سربازی در راه مقاومت هستیم.

عطا الله حنا، اسقف اعظم کلیسای ارتدکس در قدس شریف نیز در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: نشست دمشق-قدس در واقع نشست یک زخم واحد است.

عطا الله حنا با تاکید بر اینکه هیچ قدرت سلطه‌جویی نمی‌تواند حقوق ما در شهر قدس را پایمال کنند، اظهار کرد: شهر قدس در این زمان که طرف‌های عادی‌کننده روابط زیاد شده‌اند، به تمام کسانی که از آن دفاع می‌کنند، وفادار است.

اسقف اعظم کلیسای ارتدکس در قدس شریف با تاکید بر اینکه ما باید متحد شویم تا در دفاع از قدس قدرتمند باشیم، گفت: قدرت این امت در وحدت آن است و مساله فلسطین یک موضوع حاشیه‌ای نیست بلکه مستقیما به ما مربوط است.

او با اشاره به اینکه مسیحیت در شرق کالایی وارداتی از غرب نیست، گفت: تعرض‌های اسرائیل به مسجد الاقصی بر مسیحی‌ها همانند مسلمانان تاثیر می‌گذارد.

عطا الله حنا افزود: حق پناهجویان شامل مرور زمان نمی‌شود، آنها تا زمانی که کلیدهای خانه‌های خود را نگه دارند، به طور حتم بازمی‌گردند.

اسقف اعظم قدس شریف ادامه داد: واژه تسلیم در فرهنگ لغت ما وجود ندارد و ما به دفاع از قدس و مقدسات آن ادامه خواهیم داد.

وی در پایان ضمن ابراز تاسف نسبت به شنیده شدن صداهای عادی‌سازی و تحریک از نقاط مختلف گفت: کسانی به دنبال عادی‌سازی (روابط با اسرائیل) هستند، وارد مرحله‌ای شده‌اند که برای نابودی مساله فلسطین کاملا خود را به آغوش اسرائیل انداخته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مفتی سوریه اسقف اعظم عادی سازی قدس شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره قطر بامداد یکشنبه از حملات هوایی شدید اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان ۶ مرتبه هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز تأیید کرد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو روستای «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت هدف بمباران هوایی قرار دادند.

گفتنی است که اسرائیل برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090475

دیگر خبرها

  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد