Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بر اساس اظهارات انجمن اپراتورهای شبکه گاز آلمان FNB ، این پروژه 715 میلیون دلاری که با نام H2 Startnetz معرفی شده است مراکز مصرف در Rhine Westphalia و Saxony را به 31 مرکز تولید پروژه گاز سبز در شمال آلمان متصل می‌کند. همچنین این پروژه به جنوب کشور نیز متصل است.

هنوز مشخص نیست منظور این انجمن از پروژه گاز سبز تولید هیدروژن سبز به روش الکترولیز باشد و یا تولید هیدروژن آبی(Blue) از گاز طبیعی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مسئولان این انجمن، پروژه  H2 Startnet به طول 1200 کیلومتر اولین گام برای تحقق شبکه هیدروژن ملی است و طی آن یک شبکه کاملا جدید بر اساس زیرساخت‌های شبکه گاز موجود ایجاد خواهد شد و این امکان را به  صنایعی مانند فولاد و مواد شیمیایی می‌دهد که آلودگی زیست محیطی کمتری داشته باشند.

در حدود 1100 کیلومتر از این پروژه  1200 کیلومتری با استفاده از لوله‌های گاز موجود انجام خواهد شد و 100 کیلومتر خط لوله جدید ساخته خواهد شد.

انجمن اپراتورهای شبکه گاز المان در اوایل سال میلادی جاری نقشه تئوریک شبکه توزیع هیدروژن  5900 کیلومتری که در آن از 90 درصد از زیرساخت‌های موجود شبکه خط لوله گاز طبیعی استفاده شده است را ارائه کرد  که در آن ارتباط با هلند که دارای استراتژی ملی هیدروژن و چندین پروژه تولید هیدروژن با استفاده از برق بادی فراساحلی است نیز قید شده بود.

به گفته انجمن FNB، پروژه H2 Startnetz مطابق با آخرین بروزرسانی در برنامه توسعه 2020-2030  شبکه آلمان برای گاز طراحی شده است. دولت آلمان در هفته‌های گذشته قرار بود استراتژی ملی هیدروژن خود را اعلام کند که به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آلمان برق جهان دولت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، برنامه تلویزیونی «امتداد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی انصاری پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولید و پس‌تولید آماده پخش شده است و به زودی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

این برنامه گفت‌وگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفت‌وگو با مهمانان بپردازد.

هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مولفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشا آن‌ها، وادی فکر و اندیشه است.»

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی مهمان مخاطبان خود در شبکه چهار می‌شود.

کد خبر 6097126 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید