Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@22:57:03 GMT

طرز پخت نان شیرمال در منزل

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۳۴۴۲

طرز پخت نان شیرمال در منزل

نان شیرمال می‌تواند وعده مناسب و سالمی برای فرزندانتان باشد و آن‌ها را به خوردن صبحانه و عصرانه علاقه‌مند کند. پخت نان شاید در ظاهر کار سختی باشد، اما امروزه و با امکانات زیادی که در اختیار شما عزیزان است می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید.   مواد لازم   آرد گندم: ۳ لیوان سرخالی
شیر: ۱ لیوان
شکر: ۱/۲ لیوان
کشمش: ۱/۲ لیوان
تخم مرغ: ۱ عدد
پودر خمیر مایه: ۱ قاشق غذاخوری
کره: ۱۰۰ گرم
نمک: به مقدار لازم   مراحل پخت
  مرحله ۱
ابتدا پودر خمیر مایه را با ۲ قاشق آب گرم (داغ نباشد) و نصف قاشق شکر مخلوط کرده و ۵ دقیقه می‌گذاریم بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 مرحله ۲
درون کاسه‌ای تخم مرغ، کره آب شده، شیر، شکر، خمیر مایه اماده و مقدار بسیار کمی نمک (نوک قاشق) مخلوط می‌کنیم.

 مرحله ۳
سپس آرد را قاشق قاشق اضافه کرده تا خمیر لطیفی بدست آید

 مرحله ۴
پس از تهیه خمیر و آماده شدن آن کشمش را اضافه می‌کنیم (اضافه کردن کشمش اختیاری ست).

 مرحله ۵
خمیر را پس از آماده شدن مقداری ورز میدهیم (خمیر لطیف است و ممکن است کمی چسبناک باشد، اما نیازی به افزودن آرد اضافه نیست)، نرمی خمیر باید مانند نرمی لاله گوش باشد.

 مرحله ۶
خمیر را پس از اینکه کمی ورز دادید به مدت ۳ ساعت استراحت می‌دهیم (برای استراحت دان خمیر، باید داخل کاسه‌ای بزرگ را چرب کنید، خمیر را کف کاسه قرار دهید و روی ان را ۳ ساعت بپوشانید)، پس از این مدت زمان خمیر را به چند قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم.

 مرحله ۷
سه قسمت از خمیر را بصورت نوار‌های بلندی حالت دهید سپس بصورت گیس بافت می‌بافیم، میتوانید انواع مدل‌ها مانند گل، اشکال هندسی، حیوانات و … را با خمیر درست کنید.

 مرحله ۸
برای رومال مقداری کره آب شده و ۱ زرده تخم مرغ را مخلوط کرده و با قلمو روی خمیر‌ها می‌زنیم، در صورت تمایل میتوانید مقداری کنجد نیز روی آن بپاشید.

 مرحله ۹
خمیر‌های آماده را درون سینی فر قرار داده و ۲۰ دقیقه به خمیر‌ها استراحت می‌دهیم (برای پوک شدن نان شیرمال این استراحت لازم است).

 مرحله ۱۰
پس از استراحت سینی را درون فری که از قبل با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم و گرم شده است به مدت ۱۵ دقیقه قرار میدهیم.

 مرحله ۱۱
در پایان پخت میتوانید گریل بالا را ۲ دقیقه روشن کنید تا روی نان‌ها طلایی شود، نان‌ها را پس از خنک شدن سرو کنید.   منبع: غذالند

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نان شیرمال طرز تهیه نان افطاری آشپزی پارسی خبر سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از امروز؛ شنبه هشتم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شدند.   جلسه هماهنگی و همچنین مراسم قرعه‌کشی این پیکار‌ها عصر جمعه برگزار شد و حریفان نمایندگان ایران بدین شرح مشخص شدند:   جوانان؛ وزن ۴۸ کیلوگرم: مهدی شعبان با رابرت مالنوک از فیلیپین وزن ۵۱ کیلوگرم: مهدی کاظمی با برنده قرقیزستان و تاجیکستان وزن ۵۴ کیلوگرم: مهدی سلطانی با برنده فیلیپین و مغولستان وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا فضلی با بدرا الصدرانی از امارات وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: سیدعلی‌اکبر میراحمدی با برنده عراق و هند وزن ۸۰ کیلوگرم: سام استکی با مهرالدینوف از ازبکستان وزن ۸۶ کیلوگرم: امیررضا ملک‌خطابی استراحت دارد و سپس برنده هند و ازبکستان وزن ۹۲ کیلوگرم: عباس گرشاسبی با آریان از هند وزن ۹۲+ کیلوگرم: امیر اسماعیلی استراحت دارد و سپس با برنده هند و قرقیزستان   امید؛ وزن ۴۸ کیلوگرم: آرشام حسنی با لی جونگ هو از کره‌جنوبی وزن ۵۷ کیلوگرم: نیما بیاتی با جان پائول از فیلیپین وزن ۶۰ کیلوگرم: آرمان عبادی با برنده مغولستان و هند وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: امیرحسین پیشرو با ویمارشانا از سریلانکا وزن ۶۷ کیلوگرم: علی گرجی با برنده اردن و قزاقستان وزن ۷۱ کیلوگرم: عیسی فردین با کرار اسماعیل از عراق وزن ۷۵ کیلوگرم: محمد محشری با گورپاد از هند وزن ۸۶ کیلوگرم: سیدعلی صدری استراحت دارد و سپس با برنده قزاقستان و قرقیزستان وزن ۹۲+ کیلوگرم: رضا خلیل‌زاده استراحت دارد و سپس با برنده ازبکستان و هند

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • (ویدئو) لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • استراحت علیرضا حقیقی بعد از ۲۵ بازی
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران
  • ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند