Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد جمالی نوبندگانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره جایگاه روز جهانی قدس در جهان اسلام و زنده نگه داشتن آرمان فلسطین افزود: به اعتقاد من اشغالگران سرزمین فلسطین یکی از اهداف مهمی که به دنبال تاسیس رژیم جعلی اسراییل دنبال می‌کردند همانا به فراموشی سپردن مردم فلسطین و اشغالگری صهیونیست‌ها بود که متاسفانه در همکاری‌های بین‌المللی حتی برخی از مرتجعین عرب با رژیم صهیونیستی همراهی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) با تدبیری که به خرج دادند و آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس اعلام کردند باعث شد که مسئله فلسطین همچنان مسئله اصلی مسلمانان جهان قرار بگیرد و فراموش نشود که این نکته بسیار مهمی است.

جمالی‌نوبندگانی عنوان کرد: در پیام‌هایی که حضرت امام (ره) می‌دادند، توطئه رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها را خنثی کردند به این نحو که آنها این اینطور تبلیغ کرده بودند که مسئله فلسطین مسئله اعراب و اسرائیل است در حالی که امام (ره) فرمودند مسئله فلسطین مسئله اسلام است.

مساله فلسطین مساله اسلام و قبله اول مسلمان جهان قدس است

وی تصریح کرد: امروز هم می‌بینیم که رادیو و تلویزیون‌های معاند بیشتر در همین تبلیغ هستند که مثلاً جمهوری اسلامی ایران چه ربطی به درگیری اعراب و اسرائیل دارد در حالیکه مسئله، مسئله اسلام است و قبله اول مسلمانان جهان قدس است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: همانطور که می‌بینیم متاسفانه با هر اتفاقی که در منطقه و یا در دنیا رخ می‌دهد رژیم صهیونیستی بیشترین سوءاستفاده را از آن می‌کند. آمریکایی‌ها به همراه چند کشور مزدور دیگر، از داعش و به هم ریختن منطقه خاورمیانه به خصوص منطقه سوریه و لبنان بیشترین سوء‌استفاده را برای انتقال سفارت خودشان از تل آویو به بیت‌المقدس کردند.

جمالی‌نوبندگانی بیان داشت: الان هم با توجه به بیماری کرونا و توجهی که مردم دنیا به این قضیه دارند به دنبال معامله قرن به خصوص اشغال کرانه باختری رود اردن هستند که متاسفانه همراهی برخی از کشورها مانند عربستان،  بحرین و امارات را دارند که یکی از اهداف شوم آنهاست که انشاالله این موضوع تحقق پیدا نکند.

وی اضافه کرد: به اعتقاد من امروز حتی جناح سازشکار فلسطین هم به این نتیجه رسیده است آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی در قراردادهایی که در اسلو، مادرید و جاهای دیگر می‌نویسند،  به هیچکدام از این قراردادها پایبند نیستند. ما امیدوار هستیم که انشاالله با تقویتی که در محور مقاومت صورت گرفته شاهد سرعت گرفتن این رکود رژیم صهیونیستی باشیم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی درباره قابلیت عملیاتی شدن طرح معامله قرن اظهار داشت: خوشبختانه حتی جناح سازشکار فلسطینی‌ها مانند ابومازن این طرح را رد کرده است و می‌بینیم اردنی‌ها هم در رابطه با الحاق کرانه باختری رود اردن موضع‌گیری‌هایی را داشتند.   ولی فقط همراهی برخی از عوامل آمریکا مانند عربستان که به آن گاو شیرده لقب داده را دارند.

طرح معامله قرن قبل از اینکه به دنیا بیاید حتما سقط خواهد شد

جمالی‌نوبندگانی عنوان کرد: به اعتقاد من این موضوع چون شامل خیلی از کشورهای همسایه سرزمین فلسطین هم می‌شود، بتواند موثر باشد با توجه به اینکه ترامپ هم با وجود اینکه فرد افراطی است نشان داده، حتی دستکش مخملی هم روی مشت چدنی به‌کار نمی‌برد که بتواند مردم را حداقل از نظر ظاهر فریب دهد. بنابراین به اعتقاد من معامله قرن قبل از اینکه به دنیا بیاید حتما سقط خواهد شد.

وی درباره واکنش کشورهای اسلامی به طرح معامله قرن تصریح کرد: بسیاری از کشورها این طرح را محکوم کرده‌اند چراکه واقعاً از کوچکترین انصافی در این طرح خبری نیست و همانطور که بیان کردم کشورهایی که همزمان با رژیم صهیونیستی توسط دولت بریتانیای کبیر تاسیس شده‌اند مانند سعودی‌ها، اماراتی‌ها و بحرینی‌ها تنها موافقان این طرح هستند و کشورهای پیشرو جهان اسلام و کشورهای مستقل همگی با این طرح معامله قرن مخالفت کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من آمریکایی‌ها شاید پیش‌بینی می‌کردند که خیلی سریع بتوانند این طرح را جلو ببرند ولی پیش‌بینی آنها درست از آب درنیامد. مخالفت‌های جدی چه در داخل فلسطین و چه در گروه‌های مختلف فلسطینی از نظر سیاسی و چه کشورهای همسایه را به دنبال داشت.

جمالی‌نوبندگانی درباره رویکرد جمهوری اسلامی در برابر موضوع فلسطین و زنده نگه داشتن آرمان قدس اظهار داشت: خوشبختانه مبدع و مبتکر روز جهانی قدس حضرت امام (ره) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند و همه فلسطینی‌ها متفق‌القول عنوان می‌کنند در اعلام روز قدس از سوی امام راحل یک هوشمندی و حکمتی پشت قضیه بوده که باعث شد که اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها که به دنبال به محاق بردن مسئله فلسطین بودند ناکام بماندند.

وی یادآور شد: به اعتقاد من موضع جمهوری اسلامی موضع مترقی و پیشرو در جهان اسلام بوده و مسئله قدس را مسئله اسلام می‌داند و به فراموشی سپردن مسئله قدس را خیانت می‌داند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: ما در مجلس دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین داریم و اقدامات خوبی هم در جهت رسانه‌ای و تبلیغی و هم در جهت حقوقی و کنفرانس‌های بین‌المللی و بصیرت افزایی در این زمینه صورت می‌گیرد.

جمالی‌نوبندگانی اظهارداشت: جا دارد در اینجا از آقای حسین شیخ‌الاسلام که در این دبیرخانه مسئولیتی بر عهده داشت و سال‌ها سفیر ایران در سوریه و مرتبط با گروه‌های جهادی در فلسطین و لبنان بود یادی کنیم و خاطره وی را که چند روزی است فوت کرده را گرامی بداریم.

برچسب‌ها تل آویو اسلو گروه تروریستی داعش اسرائیل ایالات متحده آمریکا قدس محمدجواد جمالی نوبندگانی مادرید فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو اسلو گروه تروریستی داعش اسرائیل ایالات متحده آمریکا قدس مادرید فلسطین تل آویو اسلو گروه تروریستی داعش اسرائیل ایالات متحده آمریکا قدس مادرید فلسطین جمالی نوبندگانی رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن مسئله فلسطین اعتقاد من آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیرعبداللهیان به گامبیا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

به گزارش ایسنا، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • نویدکیا: بازی مقابل صنعت نفت می‌تواند برای ما دردسرساز شود
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا