Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:43:22 GMT

فریاد آزادی قدس در فضای مجازی/ ملت آماده قیام شدند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۶۸۵۷

فریاد آزادی قدس در فضای مجازی/ ملت آماده قیام شدند

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: روز قدس سال جاری کاملاً متفاوت از سال‌های دیگر است. وقتی صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در میدان شهید بجنورد قدم می زنیم نه خبری از جمعیت انبوه است و نه خبری از تدارکات راهپیمایی. مسئولان کشور برای حفظ جان مردم تصمیم گرفته‌اند فقط در شهرهای سفید از کرونا راهپیمایی برگزار شود؛ ویژگی‌ای که در هیچیک از شهرهای خراسان شمالی دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند خبری از راهپیمایی فیزیکی نیست، اما امسال کاربران فضای مجازی فعال‌تر شده‌اند. هشتک ضد صهیونیستی ترند کرده و از جنایات رژیم اشغالگر قدس پرده برداشته‌اند. اتفاقی که در سال‌های گذشته کمتر مشاهده می‌شد و این را می‌توان یکی از برکات کرونا دانست.

مردم در صفحات مجازی نشان دادند روز قدس فراموش شدنی نیست؛ مردم مظلوم فلسطین از یادها پاک نخواهند شد و فریاد بر سر غاصبان و ظالمان در هر شرایطی ادامه دارد.

جایگاه ویژه روز قدس در اسلام

موضوعی که مسئولان خراسان شمالی نیز بر آن تاکید ویژه‌ای داشتند. در این خصوص ولی الله حیاتی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در گفتگو با مهر اظهار کرد: اهمیت روز قدس بر کسی پوشیده نیست. روز قدس میراث گران بهای امام راحل و نماد مقاومت تمام آزادی‌خواهان جهان علیه نظام و رژیم ظالم صهیونیست است.

حیاتی ادامه داد: آینده بینی امام خمینی باعث شد تا این روز پایه گذاری شود و اینک روز قدس به عنوان یک عامل آگاه ساز مردم جهان ایفای نقش می‌کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا در کشور امسال برای برگزاری مراسم روز قدس از نظر شرایط فیزیکی محدودیت وجود دارد و باید از ظرفیت فضای مجازی و صداوسیما بهره‌مندی حداکثری داشته باشیم که تا این لحظه اتفاقات مثبتی رخ داده است.

وی با اشاره به فضاسازی سطح شهر در خصوص روز قدس افزود: این روز جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام دارد، لذا می‌بینید که طی سال‌های گذشته در سراسر جهان با چه شوری این روز برگزار شده است.

روز قدس حرکت بین‌المللی برای وحدت آفرینی است

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در خصوص اهمیت روز قدس در گفتگو با مهر اظهار کرد: در این شرایط کرونایی نیز باید آرمان قدس زنده نگه داشته شود زیرا یکی از حربه‌های اصلی دشمنان، فراموشی آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل برای نسل جدید است.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه مبارزه با ظالم باید به عنوان فرهنگی دینی در جامعه گسترش یابد، خاطرنشان کرد: اگرچه امسال نخواهیم توانست فریادهای خود را برای آزادی فلسطین در کف خیابان سردهیم، ولی نباید از نقش ویژه فضای مجازی برای محکومیت رژیم صهیونیستی غافل شویم.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه روز قدس مبنای قرآنی دارد، تاکید کرد: در واقع روز قدس، حرکتی بین المللی و اسلامی برای وحدت آفرینی است زیرا همه مذاهب اسلامی آن را قبول دارند.

وی با بیان اینکه یک دنیا تفکر و اندیشه در شعارهای روز قدس نهفته است، افزود: قرآن کریم از لحاظ جغرافیایی، مرزی برای مسلمانان مشخص نکرده است، به گونه‌ای که اگر مسلمانان با شنیدن ندای مظلوم، با جان، مال و فریاد خود، به یاری او نشتابند، مسلمان نیستند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در انتها افزایش بینش سیاسی مردم را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی بینش سیاسی مردم را در خصوص مساله فلسطین، جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی افزایش داد، به گونه‌ای که هم اکنون در کشور، تحلیل‌های سیاسی از انحصار طبقه محدود روشنفکری خارج شده است.

قدس مساوی اصل اسلام است

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: در عالم اسلام ۴ مسجد مهم داریم که مسجد نبی، مسجدالحرام، مسجد الاقصی و مسجد کوفه نام دارند که نخستین قبله گاه مسلمانان جهان مسجدالاقصی بوده است لذا اهمیت آن بیش از آن چیزی است که تاکنون گفته‌ایم.

حجت‌الاسلام خادمی قدس را هم ردیف اصل اسلام دانست و ادامه داد: بیش از ۷۰ سال از اشغال این مسجد توسط افراد قاتل، خونریز و آدم کش سپری شده لذا از منظر دینی وظیفه اول اسلام، آزادسازی قدس شریف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به عدم برگزاری راهپیمایی در استان بیان داشت: البته معتقد بودیم می‌شد در برخی از نقاط استان راهپیمایی برگزار شود زیرا اکنون تجمعات در صنوف مختلف دایر است و می‌شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه این راهپیمایی را نیز برگزار کرد البته اکنون به تصمیم مسئولان احترام می‌گذاریم.

وی افزود: عدم برگزاری راهپیمایی به معنی فراموشی روز قدس و ادامه مبارزه نیست. انقلاب اسلامی و محور مقاومت مصمم به آزادسازی قدس است و به برکت انقلاب اسلامی و شخصیت‌هایی که در آن رشد کردند، شرایطی فراهم آمده به آزاد شدن قدس امید زیادی داشته باشیم و یقین داریم همانطور که رهبر انقلاب فرمودند رژیم اسرائیل کمتر از ۲۵ سال آینده از بین خواهد رفت.

خادمی در انتها وظیفه نخبگان را تبیین قدس و مظلومیت مردم فلسطین عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید مردم را برای قیام و هدف اصلی که آزادسازی قدس است آماده کنیم.

کرونا هرچند باعث شد تا راهپیمایی روز قدس در خراسان شمالی لغو شود، اما وقتی به صفحات مجازی نگاهی می‌اندازیم، شور و اشتیاق خیابان‌ها را می‌شود در آنجا دید. جوانان این بار با منطق و علت بیشتر از گذشته سعی بر روشنگری دارند. اتفاقی که می‌تواند نقطه عطفی در رشد سیاسی مردم تلقی شود.

کد خبر 4931846

منبع: مهر

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس ستاد مقابله با کرونا امام جمعه بجنورد ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد گرگان قزوین شب قدر شیوع کرونا روز قدس روابط عمومی بیرجند ایلام ستاد مقابله با کرونا کمک به نیازمندان انقلاب اسلامی خراسان شمالی حجت الاسلام فضای مجازی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد

صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

به گزارش مشرق، صبا آذرپیک که اخیراً تهمت‌هایی دروغ نسبت به رئیس مجلس و برخی نمایندگان مطرح کرده بود، به ۲ سال حبس، عذرخواهی و اعاده‌حیثیت از شکّات، جزای نقدی و ممنوعیت از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت قطعی محکوم شد.

به گزارش خانه ملت، در پی شکایت‌های جداگانه از صبا آذرپیک از سوی مجلس شورای اسلامی، محسن دهنوی و زهرا شیخی نمایندگان تهران و اصفهان و دو شاکی دیگر به اتهام نشر اکاذیب، افترا و تهدید، وی به ۲ سال حبس تعزیری و جزای نقدی و اعاده‌حیثیت از شکّات از طریق عذرخواهی در یک روزنامه رسمی به انتخاب قاضی به دلیل ۵ فقره نشر اکاذیب، یک سال حبس تعزیری به اتهام تهدید و جزای نقدی به دلیل ۵ فقره اتهام و ۲ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی به‌صورت قطعی محکوم شد.

براین‌اساس صبا آذرپیک که در سال‌های گذشته در پوشش افشاگری اقدام به تهمت پراکنی دروغ علیه برخی نمایندگان، رئیس مجلس و نیز کلیت مجلس شورای اسلامی کرده بود، به دلیل نشر اکاذیب، افترا و تهدید به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی و پرداخت جزای نقدی محکوم شد و این حکم لازم‌الاجراست.

دیگر خبرها

  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی