Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همین مناسبت سمینار مجازی با عنوان "قدس، محور وحدت جهان اسلام" به میزبانی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر «کراچی» و با حضور فعالان برجسته سیاسی، مذهبی و مدنی این کشور برگزار شد. 

«احمد محمدی» سرکنسول ایران در کراچی و «بهرام کیان» مدیر خانه فرهنگ ایران از سخنرانی اصلی این برنامه بودند که بر لزوم وحدت جهان اسلام برای رسیدگی به رنج و دشواری‌های پیش روی ملت‌های مظلوم مسلمان به ویژه در فلسطین، یمن و سایر جهان تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرکنسول ایران در این نشست مجازی تاکید کرد:در حقیقت صحبت از قدس و مقاومت فلسطین بدون یادآوری بزرگ مرد تاریخ حضرت امام خمینی (ره) امکان پذیر نیست. ایشان با مقرر کردن جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، باعث زنده ماندن مسئله فلسطین شدند. 

وی افزود: امسال روز جهانی قدس از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا منطقه با تحولاتی همچون ترور ظالمانه شهید قدس سردار سلیمانی به دست رژیم تروریست آمریکا و پرده برداری از طرح شیطانی معامله قرن که در حقیقت توطئه آمریکایی صهیونیسیتی برای چپاول هرچه بیشتر حقوق ملت فلسطین می‌باشد. 

احمد محمدی تاکید کرد ما به وحدت جهان اسلام اعتقاد راسخ داریم و مطمئن هستیم که اتحاد مسلمین راه برون رفت مشکلات جهان اسلام و چالش‌های پیش روی مسلمانان خواهد بود. 

صهیونیسم و قدرت‌های استکبار خطر جدی پیش روی جهان

سمینار بزرگداشت روز قدس با عنوان حمایت از مظلومان فلسطین نیز در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب پاکستان برگزار شد و سخنرانان با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار روز جهانی قدس و پرچمدار غیور وحدت اسلامی، گفتند: رژیم صهیونیستی و قدرت استکباری حامی آن خطر جدی پیش روی خاورمیانه و جهان هستند. 

سناتور «کامل علی آغاز» از حزب مسلم لیگ قائد طی سخنانی در این سمینار گفت: توطئه مشترک غرب و دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و سرزمین آنان هرگز موفق نخواهد شد. 

وی تاکید کرد: به لطف اقدام شجاعانه حضرت امام خمینی (ره) امروز تمام دنیا شاهد زنده بودن مسئله فلسطین و مبارزه ملت‌ها برای کمک به آزادی بیت المقدس از چنگ رژیم غاصب اسرائیل است. 

«لیاقت بلوچ» نائب رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز گفت: ما همگام با ملت‌های آزادیخواه جهان معامله ننگین قرن را محکوم کرده و در این برهه دشوار، در کنار برادر و خواهران فلسطینی خود قرار می‌گیریم. 

وی تاکید کرد: جهان اسلام باید برای آزادی قبله اول مسلمین متحد شده و تنها با انسجام و یکپارچگی می‌توان به کمک ملت‌های مسلمان مظلوم در فلسطین و کشمیر شتافت. 

تاکید اندیشمندان پاکستانی بر مسئولیت پذیری حاکمان اسلامی

سمینار فلسطین و روز جهانی قدس به همت گروه نهضت وحدت اسلامی و شبکه خبری "سچ تی وی" پاکستان در شهر برگزار شد و سخنرانان بر استفاده از ظرفیت جهان اسلام برای مقابله با دشمنان مشترک به ویژه تشکیل جبهه مشترک علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند. 

شخصیت‌های پاکستانی تاکید کردند که آزادی بیت المقدس و نجات ملت فلسطین از رژیم صهیونیستی تنها با مسئولیت پذیری حاکمان کشورهای اسلامی و اجتناب از اختلافات است. 

آنان از جهان اسلام خواستند تا برای خنثی کردن توطئه‌های علیه مسلمانان مظلوم به ویژه در فلسطین و کشمیر، گام‌های عملی بردارند. 

برچسب‌ها پاکستان فلسطین روز قدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان فلسطین روز قدس پاکستان فلسطین روز قدس روز جهانی قدس جهان اسلام پیش روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ احمد وحیدی عصر دوشنبه ضمن تقدیر از استانداران سراسر کشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد، اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان