Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر پرداخت زکات فطره در اسرع وقت گفت: قوت غالب مردم شمال برنج است اما اگر خانواده‌ای هنگام افطار نان و در وعده سحری برنج مصرف می‌کند می‌تواند فطره خود را بر اساس نصف گندم و نصف برنج محاسبه کند. ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: پرداخت زکات فطر برای همه مسلمانان امری واجب بوده و در دین اسلام زکات این مقدار برای هر نفر معادل 3 کیلوگرم قوت غالب گندم، برنج، خرما و یا کشمش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به تعیین مبلغ زکات فطره امسال بر اساس گندم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری این مبلغ را 9 هزار تومان اعلام کردند و اکثر مراجع عظام تقلید نیز همین مبلغ را در نظر گرفتند بنابراین مبلغ 3 کیلوگرم گندم معادل 9 هزار تومان است که بهتر است مسلمانان 10 هزار تومان پرداخت کنند.

وی با تاکید بر پرداخت زکات فطره پیش از اقامه نماز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: از آنجایی که مردم در شمال کشور اکثراً برنج مصرف می‌کنند مستحب است که قوت غالب خود را برنج در نظر گرفته و بر اساس آن فطره خود را محاسبه و پرداخت کنند.

725 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در چهارمحال و بختیاری مستقر می‌شوداحکام ماه رمضان |فطریه بر چه کسانی واجب است؟ / زمان پرداخت زکات فطرهمدیرکل کمیته امداد استان گلستان: مردم زکات فطره را غیرحضوری پرداخت کنند

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اگر خانواده‌ای هنگام افطار نان و در وعده سحری برنج مصرف می‌کنند می‌توانند فطره خود را بر اساس نصف گندم و نصف برنج محاسبه کند گفت: کسانی که از برنج خارجی استفاده می‌کنند میزان فطریه آنها 45 هزار تومان می‌شود.

وی بیان کرد: زکات فطره گندم برای دو نفر 20 هزار تومان است و هر کیلوگرم برنج ایرانی به‌طور معمول 20 هزار تومان است که مبلغ فطریه برای هر نفر 60 هزار تومان می‌شود بنابراین زکات فطره برنج برای دو نفر 120 هزار تومان است و برای یک خانواده 4 نفری زکات فطره، 140 هزار تومان می‌شود.

آیفلاحتی با اشاره به اینکه اگر فردی به‌دلیل بیماری توفیق روزه گرفتن را از دست داده است باید کفاره آن را بپردازد تصریح کرد: مبلغ کفاره هر روزه 3 هزار تومان است که برای کل ماه مبارک رمضان 90 هزار تومان می‌شود اما بهتر است 100 هزار تومان درنظر بگیریم.

انتهای پیام/613/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار تومان می شود پرداخت زکات فطره هزار تومان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی، گفت: دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات موجب تحقق نظم، امنیت، جلب اعتماد عمومی و تقویت دلگرمی مردم به نظام اسلامی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او ادامه داد: نظارت بر امور، برنامه‌محوری، حرکت در راستای مناسب وظایف، اخلاص و ایمان از اموری است که باید همواره در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در قسمت دیگری از سخنان خود سعادت، رستگاری و پیروزی را در سایه پاکی نفس، تقوا و اجتناب از معصیت عنوان کرد و گفت: تزکیه نفس، به معنای پاکی و طهارت نفس از تمام رذائل اخلاقی و آراستگی بشر به فضائل اخلاقی بوده و خداوند متعال در آیات بسیاری به اهمیت و ضرورت آن برای رسیدن به کمال اشاره کرده است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه