Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پیام تبریکی از سوی همتای لبنانی خود بابت انتصاب در سمت جدید دریافت کرد. سفیر چین نیز در دیداری با الکاظمی از او برای سفر به پکن دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر الکاظمی، او در بغداد میزبان ادیب الحبحاب، سفیر لبنان در عراق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحبحاب در این دیدار پیام کتبی حسان دیاب، نخست وزیر لبنان را به الکاظمی تقدیم کرد.

دیاب در این پیام به الکاظمی انتصابش در سمت نخست وزیری را تبریک گفته و نسبت به توسعه روابط دو کشور در راستای تقویت مشترکات تاریخی و اجتماعی گسترده دو کشور ابراز امیدواری کرد.

الکاظمی نیز ضمن تاکید بر عمق روابط دو کشور عراق و لبنان از زمان تاسیس کشور لبنان و لزوم تقویت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این روابط، از سفیر لبنان بابت این پیام تشکر کرده و به رهبری لبنان عرض ارادت کرد.

همچنین در این دیدار دو طرف درباره سرمایه‌گذاری در حوزه‌های انرژی، کشاورزی، گردشگری، آموزش و پرورش و  بهداشت گفتگو کرده و راه‌های تسهیل رفت‌وآمد و تبادل تجاری میان دو کشور را بررسی کردند.

دعوت چین

علاوه بر این، الکاظمی در بغداد میزبان چانگ تاو، سفیر چین بود.

سفیر چین در این دیدار ضمن تبریک به الکاظمی برای انتصاب در پست نخست وزیری، تاکید کرد که پکن به توسعه روابط خود با  بغداد امیدوار است.

تاو در ادامه ضمن تاکید بر حمایت پکن از بغداد در عرصه‌های بین‌المللی به شکلی که حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تقویت شود، و نیز حمایت از اقدامات عراق در مبارزه با تروریسم، از الکاظمی برای سفر به پکن دعوت کرد.

بر اساس بیانیه یاد شده، الکاظمی نیز در این دیدار ضمن تشکر از سفیر چین بابت تبریک، تاکید کرد: عراق از حمایت چین در زمینه مبارزه با کرونا تشکر می‌کند و امیدوار است که همکاری‌های اقتصادی تقویت شوند به شکلی که بحران فعلی ناشی از افزایش قیمت دلار برطرف شود و نیز سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در عراق در حوزه‌های انرژی و کشاورزی توسعه یابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق لبنان مصطفی الکاظمی سفیر چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشور‌های همسایه است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشور‌های حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید