Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@07:18:44 GMT

سرعت وزش باد در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۸۰۳۰

سرعت وزش باد در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

طبق تحلیل نقشه‌های هوایی از امروز بعدازظهر بر سرعت وزش باد در سطح استان افزوده می‌شود به طوری که این رویداد در مناطق مستعد بخصوص نیمه جنوبی استان با پدیده گردوخاک همراه است و تا روزهای پایانی هفته تداوم این امر دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره‌ای از بعدازظهر امروز بر سرعت وزش باد در سطح استان افزوده می‌شود و در مناطق مستعد بخصوص نیمه جنوبی استان، این افزایش سرعت باد با پدیده گردوخاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت بتناوب تا روزهای پایانی هفته ادامه داشته ضمن اینکه از روز سه‎شنبه برای پاره ای نقاط وزش باد شدید، افزایش غلظت هواویزها و به سبب آن کاهش میدان دید افقی پیش‎بینی می‎شود.

امروز یک‎شنبه آسمان صاف و در بعدازظهر وزش باد شدید موقتی ایجاد می‌شود که مناطق کوهستانی قسمتی ابری خواهد بود.

روز دوشنبه آسمانی صاف همراه با وزش باد به نسبت شدید را شاهد خواهیم بود و هوای این روز سالم خواهدد بود که از بعدازظهر افزایش غلظت آلاینده‎های جوی دور از انتظار نیست.

روز سه‎شنبه آسمان صاف بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیشبینی می‌شود و هوا سالم خواهد بود که بتدریج آلاینده‎های جوی افزایش می‌یابد.

روز چهارشنبه نیز آسمان صاف در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیشبینی می‌شود و وضعیت هوا ناسالم هواهد بود.

طی 24 ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای 9 درجه سلسیوس خنک‎ترین و سرخس با بیشینه دمای 40 درجه سلسیوس گرم‎ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند.

در این مدت کمینه و بیشینه دمای هوا شهر مشهد مقدس به ترتیب 16 و 34 درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از رشتخوار با سرعت 47 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی باد تصاویر ماهواره ای مشهد وزش باد شدید سرعت وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • آفتاب گرم اردیبهشت در مازندران
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • تصاویر سرریز شدن سد بر اثر شدت باران در خراسان
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد