Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:59:17 GMT

خوراک گوجه مخصوص و خوشمزه + طرز تهیه

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۲۰۰۳

خوراک گوجه مخصوص و خوشمزه + طرز تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خوراک گوجه به همراه بادمجان را با طعمی متفاوت‌تر از همیشه تهیه کنید ما روش بسیار مخصوصی را در این مطلب به شما یاد خواهیم داد که می توانید این خوراک را متفاوت‌تر از هر وقت دیگری آماده کنید.

مواد مورد نیاز تهیه خوراک گوجه مخصوص

بادمجان ۵ عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
نمک، فلفل، زردچوبه و روغن به مقدار لازم
زمان لازم برای پخت خوراک ۴۵ دقیقه
پوره گوجه یا رب ۱ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ ۱ عدد
گرد لیمو یا آبغوره ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه خوراک گوجه

برای شروع کار تهیه این غذا شما باید در گام نخست بادمجان‌ها را بشویید، پوست بگیرید و آن‌ها را در یک آبکش بگذارید؛ کمی نمک روی آن بپاشید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را کنار بگذارید تا استراحت کند و تلخی آن از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از نیم ساعت بادمجان‌ها را بشویید و روی یک دستمال قرار دهید تا آب آن گرفته شود. کمی روغن در تابه بریزید تا داغ شود، سپس هر دو طرف بادمجان‌ها را سرخ کنید. گوجه‌ها را حلقه حلقه کرده و در تابه سرخ کنید.

پیاز را به شکل نگینی خرد کرده و در یک تابه جداگانه تفت دهید؛ سپس پوره گوجه یا رب را به پیاز اضافه کنید و خوب آن را هم بزنید. ادویه‌ها را نیز به آن بیفزایید. اکنون بادمجان‌های سرخ شده را روی مخلوط پیاز و رب بچینید و گوجه‌های حلقه شده را روی بادمجان‌ها قرار دهید. در ظرف را بگذارید تا خوراک بپزد. در پایان می‌توانید کمی آبغوره یا گرد لیمو به خوراک اضافه کنید. امیدواریم این روش تهیه مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

منبع: نازشو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی خانگی خوراک گوجه بادمجان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل

علیرضا آقا شاهی رئیس بخش تحقیقات تغذیه دام و طیور موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با اشاره به اینکه  بیش از ۷۰ درصد هزینه های دامداری ها را خوراک مصرفی شامل می شود، گفت: با بهره برداری از خوراک کامل دام، این هزینه ها را به نسبت های مختلف در دامداری های گوناگون، کاهش داد و خلاء عملکردی موجود را تا حدودی پر کرد.

به گفته او، هرچند که نهاده های مورد استفاده به عنوان مثال در مرغداری های کشور از کیفیت مطلوبی نسبت به کشورهای همسایه برخوردار است، اما بهره وری تولیدات، کمتر از حد انتظار است. بنابراین خلاء عملکردی خوراک، در این بخش  نیز کاملا مشهود است. 

او با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد جو و بالای ۸۰درصد ذرت و کنجاله مصرفی در خوراک دام از خارج از کشور وارد می شود، افزود: طبق آمارهای موجود، بیش از ۴۰ درصد تولیدات دامی اعم از گوشت و شیر، در واحدهای متوسط و خرده پا انجام می شود. این در حالی است که چنین واحدهایی یا بهره کمی از دانش تغذیه دارند و یا امکان بکارگیری آن در مزرعه به دلایل مختلف را ندارند.

آقاشاهی یکی از دلایل وجود خلاء عملکردی را عدم پشتیبانی و توجه به این واحدها را در مقایسه با واحدهای بزرگ دانست و گفت: یکی از وظایف موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، انجام پژوهش های کاربردی در این زمینه است. به عبارتی محققان علوم دامی برای حل مشکل تامین خوراک، برای دامداران متوسط و کوچک، به پژوهش های گسترده ای در قالب خوراک کامل دست زده اند تا خلاء بهره وری را کاهش  دهند. در این راستا در قالب تفاهم نامه با شرکت خصوصی و بهره مندی از توان این بخش مهم، اقدام به گسترش این تکنولوژی کرده است.

به گفته رئیس بخش تحقیقات تغذیه دام و طیور موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، این موسسه علاوه بر خوراک خشک، در خصوص سیلاژ خوراک کامل مرطوب نیز به موفقیت های چشمگیری دست یافته و سعی در توسعه آن با مشارکت بخش خصوصی دارد.

این مقام مسئول گفت: اگر به طور مثال، یک گاو شیری، روزانه ۲۰کیلوگرم خوراک خشک مصرف کند و حدود ۱۰ درصد یعنی ۲ کیلوگرم از آن به دلایل مختلف، به مصرف دام نرسیده و پرت شود، با فرض شرایط عادی و مدیریت متوسط و نیز قیمت حدود ۱۵ هزارتومان برای هر کیلوگرم خوراک، این هدررفت در یک دامداری ۵۰ راسی ماهانه ۴۵ میلیون تومان خواهد شد. اما با بهره برداری از خوراک کامل دام، علاوه بر بهبود بهره وری، جبران خلاء عملکردی و عدم نیاز به انباشت سرمایه برای دامدار، این صرفه جویی برای واحد مورد نظر، حتمی خواهد بود.

آقاشاهی با اشاره به ضرورت توجه به تولید با مشارکت مردم، تاکید کرد: در کنار حل مشکلات دامداران، استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی نیز مد نظر محققان بوده است. در همین راستا، دو تفاهمنامه برای ایجاد زنجیره تولید و گسترش فرهنگ خوراک دام کامل، با دو شرکت خصوصی در آذربایجان غربی و شرقی در دو زمینه متفاوت از خوراک دام کامل منعقد شده که امید می رود گامی بلند در راستای افزایش بهره وری و کاهش فشار واردات نهاده های ضروری باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • حریق واحد تجاری در جاده مخصوص مهار شد