Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@00:32:42 GMT

سهم بخش تعاون از شاغلان معادن چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۶۴۹۸

سهم بخش تعاون از شاغلان معادن چقدر است؟

تعداد شاغلان معادن درسال۹۷، ۹۹۷۳۴ نفر بوده که سهم بخش تعاون از این تعداد۴.۱ درصد می باشد. تعداد شاغلان این معادن در سال ۹۷، حدود۱.۴ درصد نسبت به سال ۹۶، افزایش داشته است. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در یک بررسی به طرح آمارگیری از معادل در حال بهره برداری کشور درسال97 پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس نتایج حاصل از اجرای طرح آمارگیری از معادل در حال بهره برداری کشور در سال 97، تعداد4916 معدن در حال بهره برداری وجود داشته است که سهم بخش تعاون از این تعداد6.2درصد می باشد. همچنین تعداد معادن در حال بهره برداری کشور در سال 97، نزدیک به منفی8.2 درصد نسبت به سال 96کاهش داشته است.

به علاوه تعداد شاغلان درسال97، 99734 نفر بوده که سهم بخش تعاون از این تعداد4.1 درصد می باشد. تعداد شاغلان این معادن در سال 97، حدود1.4 درصد نسبت به سال 96، افزایش داشته است.

 ارزش جبران خدمات در سال 97، 41147 میلیارد ریال بوده است که به نسبت سال 96، 29857 میلیارد ریال حدود37.8 درصد رشد داشته است.

 ازرش افزوده در سال 97، 307988 میلیارد ریال بوده است که نسبت به 195115 میلیارد ریال در سال 96، 57.8 درصد رشد داشته است.

 مقایسه نسبت جبران خدمات به ارزش پرداختی ها نشان می دهد که درسال 97، این سهم 19.5 درصد بوده که به نسبت 23.1 درصد در سال 96 یا 3.6 درصد کاهش مواجه بوده است.

بررسی ها نشان می دهد که ارزش کل تولیدات در سال 97 حدود394525 میلیارد ریال بوده که سهم بخش تعاون1.3 درصد می باشد. ارزش کل تولیدات در معادل در حال بهره برداری درسال 97 حدود 57.5 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشته است.

ارزش سرمایه گذاری در این معادن در سال 97حدود194476 میلیاردریال بوده است که 2.4 درصد آن به بخش تعاون مربوط می باشد. ارزش سرمایه گذاری در معادل در حال بهره برداری در سال 97 نسبت به سا 96 حدود 10.2درصد کاهش داشته است.

 همچنین میزان ارزش افزوده ایجاد شده توسط این معادن در سال 97 ، در حدود 307988 میلیارد ریال می باشد که 1.4 درصد آن سهم بخش تعاون می باشد. در سال97 میزان ارزش افزوده نسبت به سال قبل حدود57.8 درصد رشد داشته است.

ارزش صادرات مستقیم مربوط به معادن در حال بهره برداری در سال 97 در حدود 41340میلیارد ریال بوده است که سهم بخش تعاون از این مقدار0.03 درصد می باشد. همچنین ارزش صادرات مستقیم در سال 97 حدود 44.2 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشته است.

 درسال 97 حدود 41147 میلیاردریال به منظور جبران خدمات؛ به مزد و حقوق بگیران این بخش پرداخت شده که سهم بخش  تعاون2.4 درصد می باشد. جبران خدمات در سال 97، رشد 37.8 درصدی را نسبت به سال 96 نشان می دهد.

انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بحران بیکاری و اشتغال اخبار کارگران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران بیکاری و اشتغال اخبار کارگران بحران بیکاری و اشتغال اخبار کارگران معادل در حال بهره برداری سهم بخش تعاون میلیارد ریال بوده درصد نسبت به سال 96 ریال بوده معادن در سال تعداد شاغلان جبران خدمات سال 97 حدود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده