Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@04:25:59 GMT

ضرورت فعال شدن کتابخانه‌های سیار در خلیل آباد

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۵۹۷۰

ضرورت فعال شدن کتابخانه‌های سیار در خلیل آباد

ابراهیم قاسم پور با بیان اینکه کتابخانه های سیار و پیک کتاب باید در سطح شهرستان فعال شود تا به چرخش کتاب در خلیل آباد کمک کند، گفت: اگر سواد رسانه افزایش پیدا کرد تولید تفکر انتقادی در جامعه نهادینه می شود و ما باید این زیرساخت را به وجود بیاوریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه های خلیل آباد که در دفتر فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اگر به معنی اصلی کتاب بپردازیم مطمئناً هیچ تاریخی بدون بحث کتاب و کتابخوانی قابل بررسی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صحبت از شخصیت های تاریخی مطمئناً به پشتوانه کتاب است و وارد هر کتابخانه که بشویم هزاران دانشمند با ما صحبت در قالب کتاب با ما سخن می گویند، خاطرنشان کرد: دنبال هر اندیشه ای که باشیم در کتابخانه می توانیم به آن برسیم.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه اهمیت جایگاه کتابخانه به این است که بتوانیم این اندیشه ها را احیاء، ارتقاء و نگهداری کنیم، تصریح کرد: انجمن کتابخانه ها به دنبال سیاست گذاری هایی است که نهاد کتابخانه ها بتواند به نحو احسن و شایسته ای در جامعه جایگاه کتاب و کتابخوانی را ارتقاء دهد و همچنین فرهنگ مطالعه را فرهنگ سازی کند.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند بازوی توانمندی برای نهاد کتابخانه های عمومی، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و ... در شهرستان خلیل آباد باشد.

قاسم پور عنوان کرد: با پیگیری هایی که انجام شد ساختمان این کانون در حال احداث است و امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری و راه اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه نشست سواد رسانه ای باید در شهرستان خلیل آباد برگزار شود، تشریح کرد: آموزش و پرورش باید متولی تولید گفتمان و تفکر انتقادی باشد اگر سواد رسانه افزایش پیدا کرد تولید تفکر انتقادی در جامعه نهادینه می شود و ما باید این زیرساخت را به وجود بیاوریم.

فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه زمانی که این دانش را افزایش دادیم سراغ هر کتاب که برویم مطمئناً از کارکرد آن کتاب مطلع خواهیم بود، بیان کرد: افزایش سواد رسانه باعث افزایش کتابخانه های دیجیتالی در گوشی های افراد می شود و کتابخانه های عمومی نباید از این بخش عقب بمانند.

وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت های خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، ابراز کرد: کتابخانه های سیار و پیک کتاب باید در سطح شهرستان فعال شود تا به چرخش کتاب در خلیل آباد کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سواد رسانه خلیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس