Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،استاندار آذربایجان‌شرقی در پیام تبریکی به مناسبت انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان رییس سال نخست مجلس یازدهم آغاز به فعالیت خانه ملت را تجلی بارز مردم‌سالاری دینی و نمایش آن به جهانیان دانست.

در پیام تبریک روز جمعه پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی به رییس مجلس، ابراز امیدواری شده مجلس یازدهم با همکاری سایر قوا، در جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور برای شتاب بخشیدن به روند توسعه و پیشرفت ایران اسلامی قدم بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده است: آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بار دیگر حاکمیت اراده ملت بزرگ ایران و جلوه بارز مردم‌سالاری دینی را پیش روی جهانیان به تصویر کشید.

در پیام استاندار آذربایجان شرقی اضافه شده است: بی‌تردید مجلس از مهم‌ترین ارکان نظام است که با تدوین و تصویب قوانین، راهگشای حرکت کشور به سمت قله‌های تعالی و پیشرفت به شمار می‌رود. در شرایط کنونی، وحدت، همدلی و هماهنگی همه قوای کشور در راستای حل مشکلات مردم و اجرای سیاست‌های کلی نظام مبنی بر توسعه اقتصادی، اشتغال و رونق تولید مورد انتظار است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در پیامی به دکتر علی لاریجانی، تجربه سال‌ها حضور در مسئولیت‌های مهم کشور را از عوامل مدیریت مدبرانه و عاقلانه وی در مجلس برشمرد و از تلاش‌ها و خدمات او در سه دوره ریاست قوه مقننه قدردانی کرد.

محمد باقر قالیباف در جریان انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با ۲۳۰ رای به عنوان رییس مجلس یازدهم برای سال اول انتخاب شد، سید مصطفی میرسلیم ۱۲ رای و فریدون عباسی ۱۷ رای کسب کردند.

از نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو نیز روح الله متفکر آزاد به عنوان دبیر و محمد حسین فرهنگی به عنوان سخنگو و ناظر هیأت رئیسه مجلس یازدهم انتخاب شدند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ریاست قوه مقننه استاندار اذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور