Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای در رابطه با تحولات یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: در این هفته تغییرات قیمت انس جهانی تقریبا مختصر بوده است. اما روز چهارشنبه یکباره کاهش قیمت ۲۵ دلاری پیدا کرد. با کاهش نسبتا شدید قیمت انس جهانی و همچنین کاهش قیمت ارز در بازار داخلی، قیمت سکه و طلا سیر نزولی و کاهش شدیدی پیدا کرد؛ این در حالی بود که در طول هفته قیمت سکه و طلا تغییرات مختصری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: اما از روز گذشته(پنجشنبه)، مجددا قیمت انس جهانی افزایش پیدا کرد اما قیمت ارز تغییر چندانی نداشت؛ بنابراین در مجموع در طول یک هفته گذشته قیمت طلا و سکه کاهشی بوده است. مجموعا قیمت سکه به طور متوسط ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. سایر قطعات سکه نیز در همین محدوده کاهش قیمت داشته اند. دیروز با افزایش مختصر قیمت انس جهانی، قیمت ها تغییرات جزئی داشت اما در حال حاضر نسبت به اوایل هفته که قیمت سکه هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، به هفت میلیون و ۳۹۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است. طبیعتا حباب سکه نیز با این وضعیت کاهش داشته و اکنون به حدود ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به همین صورت در حالیکه اوایل هفته ۷۳۵ هزار تومان بود، در روز چهارشنبه به زیر ۷۰۰ هزار تومان هم رسید اما مجددا در روز پنجشنبه پنج هزار تومان افزایش یافت و در محدوده ۷۰۵ هزار تومان قرار گرفت و حدود ۳۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشت.

کشتی آرای اعلام کرد: از روز چهارشنبه که قیمت جهانی طلا و ارز کاهشی بود و به دنبال آن قیمت سکه و طلا هم کاهشی شد، میزان دادوستدها و در حقیقت تقاضا در بازار نیز کاهش پیدا کرد؛ به طوری که در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه، بازار آرامی را داشتیم.

طبق اعلام نایب رئیس اتحادیه و طلا جواهر تهران آخرین قیمت ها در امروز (جمعه) به شرح زیر است:

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید هفت میلیون و ۳۹۰ هزار تومان، طرح قدیم هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان، هر قطعه نیم سکه سه میلیون و ۷۳۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۷۰ هزار تومان، سکه های یک گرمی یک میلیون و ۹۰ هزار تومان است.

همچنین هر مثقال طلا سه میلیون و ۹۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز  امروز ۷۱۵ هزار تومان قیمت دارند.

آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس طلای جهانی نیز ۱۷۲۶ دلار ثبت شده است.

طلا و ارز مقابل هم ایستادند | سکه گران شد | قیمت‌های جدید ارز و سکه کد خبر 516021 برچسب‌ها قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سکه قیمت قیمت انس جهانی روز چهارشنبه هفت میلیون هزار تومان کاهش قیمت سکه و طلا قیمت سکه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۰۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز، رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است. 

براساس آخرین معاملات انجام شده در بازار، سکه تمام طرح جدید به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشته است و در حال حاضر با بهای ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بدین ترتیب قیمت سکه طی این دور روز از هفته جاری (دیروز و امروز) نسبت به هفته گذشته بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت بها داشته است؛ چراکه در آخرین معاملات پایانی هفته گذشته، سکه ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشت.

سکه تمام طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، امروز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به‌ترتیب نسبت به هفته گذشته ۹۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۴۰۰ هزار تومان (ربع سکه) نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است؛ در بازار امروز نیم سکه ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز هفت میلیون تومان دادوستد شد.

باتوجه به آرامش در بازارهای جهانی نیز  روند قیمتی در بهای طلا نیز کاهشی است؛ هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز ۱۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود که نسبت به هفته‌ی گذشته ۵۶۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با بهای سه میلیون و ۴۰۷ هزار تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفت که ۱۳۲ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت هر گرم طلا در آخر هفته گذشته است.

گفتنی است، مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت