Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نصیری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اهدای این شمار واحد خون در راستای حمایت از سلامت و حیات انسان های بیمار و نیازمند دریافت این مایع حیات بخش و کمک به پیشگیری از کرونا و در راستای ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر انجام شده است.

وی تامین داوطلبانه خون سالم و فرآورده‌های خونی برای بیماران نیازمند را یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی این سازمان عنوان کرد و افزود: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در راستای تشویق مردم برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، با انجام فراخوان های عمومی و اختصاصی (شرایط عادی و اضطرار) در قالب برنامه ملی حمایت ماندگار و ایجاد آمادگی‌های لازم در بین داوطلبان نسبت به تأمین مستمر خون سالم، سعی در یکسان سازی میزان دسترسی مناسب بیماران در مراکز استانی با بیماران ساکن در مناطق حاشیه‌ای و دورافتاده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های این اقدامات داوطلبانه تقویت چشمگیر حس نوعدوستی و کمک به همنوعان است که در این بین اهدا خون به نیازمندان از زیباترین جلوه‌های انسانی و زندگی‌بخش به دیگران به شمار می‌رود.

نصیری اضافه کرد: افرادی که برای انتقال خون به مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه در سراسر کشور می آیند، افرادی هستند که تعهد اجتماعی دارند، در قبال اجتماع احساس مسئولیت می کنند و با اعتقاد به نوع دوستی، ایثارگرانه خون خود را اهدا می کنند.

«اهدای خون همولوگ یا اهدای خون به دیگران متداول ترین نوع اهدای خون است که در این روش اهداکننده می تواند به منظور حفظ ارزش های انسانی، کمک به همنوع و هم یاری ملی سالی یک تا چهار بار به مراکز خونگیری مراجعه کرده و تحت معاینه و مشاوره قرار گیرد و در صورت تأیید پزشک بخش اهداکنندگان، خون یا یکی از اجزای‌ آن را به صورت داوطلبانه و بدون هیچگونه چشم داشتی هدیه کند.

ایران کشوری است که در آن مانند برخی کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان اهدای خون به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت مادی انجام می شود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند. این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

برچسب‌ها کرونا سازمان انتقال خون ايران حمایت از بیماران خاص سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان انتقال خون ايران حمایت از بیماران خاص سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کرونا سازمان انتقال خون ايران حمایت از بیماران خاص سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر داوطلبان جمعیت هلال احمر اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر

سیدمحمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۱۴:۲۵ دقیقه روز چهارشنبه ۵اردیبهشت ماه گزارشی مبنی بر غرق شدگی نوجوان ۱۵ ساله جهت امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

 بلافاصله یک تیم ۶ نفره امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان فنوج با تجهیزات سیلاب به رودخانه تنگه اعزام شدند.

 با تلاش نیرو‌های امدادی ساعت ۱۵:۱۰ دقیقه همان روز، پیکر نوجوان در رودخانه پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم