Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کمیته امداد از احداث ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد خبرداد. تاریخ انتشار: 12:10 - 11 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۱۹۰

خبرگزاری میزان- بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری با تشریح عملکرد این نهاد در حوزه مسکن گفت: در سال ۹۸ ارائه ۵۶ هزار خدمت در حوزه مسکن پیش‌بینی شده بود که عملکرد کمیته امداد در موضوع مسکن، فراتر از برنامه‌ریزی انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کمیته امداد سال گذشته ۵۷ هزار مورد تعمیرات واحد‌های مسکونی مددجویان را به انجام رساند، ادامه داد: در همین مدت ۵هزار ۶۴۰ مورد احداث و خرید مسکن شهری برای مددجویان صورت گرفت.

رئیس کمیته امداد از ارائه ۸۴ هزار خدمت در حوزه مسکن به مددجویان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: تامین و تعمیر مسکن زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های ایتام در اولویت برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری است. بیشتر بخوانید: پیشنهاد حناچی برای تشکیل ائتلافی از شهرداری کلانشهر‌های جهان برای همکاری‌های مشترک
بختیاری گفت: کمیته امداد احداث و تعمیر حدود ۲۵ هزار و ۵۳۵ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل ۹۸ را در دست اقدام دارد که بخش زیادی از این واحد‌ها تکمیل و تحویل مددجویان شده و مابقی تا شهریور ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در سه استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: بیش از ۷۵۰۰ واحدئ مسکونی در قالب این تفاهم‌نامه به بهره‌برداری رسیده و هزار واحد دیگر نیز برای نیازمندان در استان‌های محروم کشور در حال ساخت است.

رییس کمیته امداد با اشاره به تخریب ۶۵۷ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در زلزله شهرستان‌های میانه و سراب خاطرنشان کرد: برای هر واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بازسازی، ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض امداد و ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی تعلق گرفته است و طی توافق با بنیاد مسکن، ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز از سوی آن نهاد به مددجویان پرداخت می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه ۱۸۷ منزل مسکونی تخریب شده در این زمین‌لرزه، پس از بازسازی به خانواده‌های تحت حمایت تحویل شده است، تاکید کرد: امیدواریم با رفع مشکلات بانکی و تسریع در ساخت و ساز، به زودی تمام واحد‌های آسیب‌دیده به مددجویان تحویل شود.

وی از احداث ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد خبرداد و تاکید کرد: ۶ هزار و ۱۳۶ مورد واحد مسکونی نیز با همکاری سپاه پاسداران ساخته و تحویل مددجویان شد.

بختیاری گفت: کمیته امداد احداث و تعمیر حدود ۲۵ هزار و ۵۳۵ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل ۹۸ را در دست اقدام دارد که بخش زیادی از این واحد‌ها تکمیل و تحویل مددجویان شده و مابقی تا شهریور ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در سه استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مسکونی در قالب این تفاهم‌نامه به بهره‌برداری رسیده و هزار واحد دیگر نیز برای نیازمندان در استان‌های محروم کشور در حال ساخت است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تخریب ۶۵۷ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در زلزله شهرستان‌های میانه و سراب خاطرنشان کرد: برای هر واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بازسازی، ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض امداد و ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی تعلق گرفته است و طی توافق با بنیاد مسکن، ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض نیز از سوی آن نهاد به مددجویان پرداخت می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه ۱۸۷ منزل مسکونی تخریب شده در این زمین‌لرزه، پس از بازسازی به خانواده‌های تحت حمایت تحویل شده است، تاکید کرد: امیدواریم با رفع مشکلات بانکی و تسریع در ساخت و ساز، به زودی تمام واحد‌های آسیب‌دیده به مددجویان تحویل شود.

رئیس کمیته امداد، رعایت خانواده‌محوری در اسکان سالمندان و زنان سرپرست خانوار را یک اصل در ارائه خدمات به مددجویان دانست و گفت: تامین و تعمیر مسکن زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های ایتام در اولویت برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیته امداد کمیته امداد میلیون تومان کمک بلاعوض خانواده های تحت حمایت بهره برداری کمیته امداد واحد مسکونی تفاهم نامه هزار واحد آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، ادامه داد: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، بیان کرد: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

او تصریح کرد: کمیته امداد بدون شک یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهاد‌های دیگر متمایز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد