Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراد بیرانوندگفت: پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن انواع محصولات گندم ، جو ، حبوبات و دانه های روغنی تولید گردد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بیرانوند در جلسه  ستاد برداشت محصولات کشاورزی شهرستان خرم آباد به ریاست فرماندار خرم آباد بر گزار شده بود به بیان اهمیت و جایگاه تولید محصولات استراتژی  بخصوص گندم و کلزا و فعالیتهای صورت گرفته در راستای مراحل کاشت ، داشت و اقدامات به عمل آمده  در ارتباط با حفظ  محصولات کشاورزی با پیشگیری ، کنترل و مبارزه شیمیایی با عوامل خسارت زای گیاهی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با تلاش مستمر ، نظارت ، پیگیری و مبارزه اصولی و مناسب طی سه سال گذشته ، در سال زراعی ۹۹- ۹۸   بطور کم سابقه ای مبارزه با آفت سن گندم به حداقل میزان خود رسیده  است ، به طوریکه تنها در سطح حدود ۲۰۰۰ هکتار مبارزه با سن مادر صورت گرفته، و در حال حاضر تراکم پوره سن بسیار پائین و در حد مبارزه   نمی باشد که این روند نوید سمت و سو به طرف حداقل درصد سن زدگی محموله های گندم تولیدی را در سال زراعی جاری بشارت می دهد.     

  مدیر جهاد کشاورزی  خرم آباد ادامه داد: در سال زراعی ۹8-۹9  بیش از  ۵۵۰۰۰ هکتار اراضی آبی و دیم زیر کشت محصولات  گندم ، جو ، حبوبات  ، دانه های روغنی؛  رفته و پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن انواع محصولات گندم ، جو ، حبوبات و دانه های روغنی تولید گردد  .

 بیرانوند پیش بینی کرد بالغ بر 67000 تن گندم  در سال زراعی جاری در حوزه عمل شهرستان خرم آباد تولید و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم بیش از ۵۰۰۰۰ تن گندم نان مازاد بر نیاز کشاورزان  توسط سیلوها و مراکز خرید تضمینی گندم خریداری گردد وی سهم شهرستان خرم آباد را  از تولید کل استان  ۲۰ درصد   و تولید انواع محصولات بخش کشاورزی شهرستان را بالغ بر ۶۰۰۰۰۰ تن اعلام کرد .

مدیر جهاد کشاورزی  خرم اباد با اعلام این خبر که برداشت گندم از دهستان  های جنوبی شهرستان  از اواخر خرداد ماه آغاز می شود،گفت:   بیش از ۲۰۰ دستگاه کمباین  بومی و غیر بومی عملیات برداشت گندم  ،  جو  ، کلزا ، نخود را در فصل برداشت انجام می دهند  و با شروع  فعالیت و عملیات برداشت ،  تمامی کمباین های بومی  و غیر بومی  توسط کارشناسان تخصصی مستقر در  مراکز  و کارشناس های بخش خصوصی  از نظر فنی ، کنترل  و مورد معاینه فنی  قرار گرفته  و پس از  انجام معاینه فنی  ، کمباینهای دارای شرایط فنی پس از اخذ برچسب معاینه فنی ، جهت برداشت به مزرعه ورود پیدا می کنند .

 مدیر جهاد کشاورزی  خرم آباد بیان کرد: تامین سوخت کمباین هایی که عملیات  برداشت مزارع گندم و کلزا را در شهرستان انجام می دهند از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برنامه ریزی و هماهنگی های لازم با شرکت پخش فرآورده های نفتی انجام شده است و هیچگونه کمبودی در راستای تامین سوخت مورد نیاز کمباین ها وجود ندارد.

او گفت:  با عنایت به ورود کمبانیهای غیر بومی و بومی شهرستان ، هیچگونه نگرانی بابت تاخیر در عملیات برداشت به موقع محصول کشاورزان حوزه عمل شهرستان  وجود ندارد و کمیسیون های خرید گندم و کلزا نیز در مناطق حوزه عمل تعیین ، مستقر و آمادگی لازم را  جهت تحویل محصول گندم دارند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گندم جهاد کشاورزی سال زراعی پیش بینی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان

مدیر جهاد کشاورزی اردستان، عملکرد برداشت گل محمدی را از باغ‌های این شهرستان ۳ تن در هر هکتار برشمرد و پیش بینی کرد امسال ۱۴۰ تن گل محمدی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که ۴۰ درصد بیشتر از برداشت پارسال است.


محمد امینی با بیان اینکه در راستای تغییر الگوی کشت و کمبود منابع آبی افزایش وسعت زیر کشت محصولاتی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارند در دستور کار جهاد کشاورزی اردستان است افزود: ترویج و افزایش کشت گل محمدی از گام‌های مثبت برداشت شده در این زمینه است که در این راستا ۸ درصد افزایش وسعت زیر کشت باغ‌های گل محمدی را شاهد بودیم.


مدیر جهاد کشاورزی اردستان، شرکت‌های دانش بنیان را حامی کشاورزان اردستانی در تولید گل محمدی دانست و افزود: در این زمینه کشاورزانی که از مشاوره شرکت‌های دانش بنیان استفاده کردند علاوه بر حذف سموم شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید نیز بوده اند.


امینی، ۱۰ درصد از باغ‌های گل محمدی اردستان را مجهز به سامانه نوین آبیاری دانست و گفت: اجرای روش‌های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی ۶۵ درصدی در مصرف آب بطور میانگین باعث افزایش ۳۰ درصدی تولید گل نیز شده است.


او گفت: گل‌های محمدی برداشت شده روزانه برای فرآوری به کارگاه‌های گلاب گیری منتقل می‌شود ودر حال حاضر ۱۰ کارگاه گلاب گیری در شهرستان اردستان مشغول به فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی