Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:26:13 GMT

دولت یونان به دنبال اخراج ۱۰ هزار پناهنده

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۱۹۲۰

دولت یونان به دنبال اخراج ۱۰ هزار پناهنده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، دولت یونان با هدف کاهش جمعیت پناهجویان در اردوگاه های این کشور در نظر دارد از روز دوشنبه بیش از ۱۰ هزار پناهنده را که به تازگی با درخواست پناهندگی آنها موافقت شده است از محل سکونتشان اخراج کند.

در همین رابطه، وزارت سیاست مهاجرتی یونان قصد دارد محل سکونت این پناهندگان را در اختیار پناهجویانی بگذارد که هم اکنون در اردوگاه های پرجمعیت ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف آتن از اجرای این طرح کاهش جمعیت در اردوگاه های پناهجویان در جزایر دریای اژه است. پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها در دست بررسی است در این اردوگاه های پرجمعیت زندگی می کنند.

بنا به مقررات جدید، پناهجویان پس از آنکه با درخواست پناهندگی آنها موافقت می شود تنها یک ماه فرصت دارند تا محل سکونت خود را که مختص پناهجویان است ترک کنند. این در حالی است که آنها تا پیش از این شش ماه برای ترک محل سکونت خود مهلت داشتند.

در واکنش به این تصمیم، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به طور جدی از طرح اخراج این پناهندگان از محل سکونتشان ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس اعلام این نهاد بین المللی، دولت یونان از پناهندگانی که به تازگی با درخواست پناهندگی آنها موافقت شده است انتظار دارد که محل سکونت خود را ترک کنند و مستقل از کمک های دولتی زندگی کنند. این در حالی است که از نظر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان این افراد به کمک های اجتماعی دسترسی ندارند و از آنها حمایتی صورت نمی گیرد.

طرح اخراج این پناهندگان از محل سکونت کنونی خود می تواند تنش زا نیز باشد زیرا بسیاری از آنها یا توانایی ترک محل سکونت خود را ندارند و یا اصلا تمایلی به این کار ندارند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان همچنین از دولت یونان خواسته است به افرادی که با درخواست پناهندگی آنها موافقت می شود کمک کند.

بر اساس اعلام این نهاد، پناهندگان باید برای آشنایی با جامعه ای که پذیرای آنها شده است به کلاس های زبان، آموزش حرفه ای و شغلی با درآمد کافی دسترسی داشته باشند.

کد خبر 4938479

منبع: مهر

کلیدواژه: یونان مهاجران پناهندگان اخراج مهاجران ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی ایران عراق روسیه عربستان سعودی دونالد ترامپ فلسطین ونزوئلا سوریه افغانستان لیبی شیوع کرونا محل سکونت خود دولت یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس

یک مقام ارشد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شده که یک توافق روی میز وجود دارد و تقریبا تمام خواسته‌های حماس را برآورده می‌کند؛ در نتیجه آمریکا به همراه ۱۷ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از جنبش حماس درخواست کرده تا با توافق مذکور موافقت کند. 

به گزارش العربیه، در متن این بیانیه مشترک آمده است: «ما قویاً از تلاش‌های میانجی‌گری برای بازگرداندن اسرا به خانه خود حمایت می‌کنیم. مجدداً از حماس درخواست می‌کنیم که گروگان‌ها را آزاد کند و اجازه دهد به این بحران پایان دهیم تا بتوانیم تلاش‌های خود را روی ایجاد صلح و ثبات در منطقه متمرکز کنیم». 

این مقام دولت بایدن گفت که پیش از این تلاش‌ها برای انتشار یک بیانیه مشترک ناموفق بوده و اکنون این بیانیه «نمایش فوق‌العاده‌ای از اتفاق آرا از سوی بسیاری از رهبران در سراسر جهان» است. 

کشور‌هایی که این بیانیه را امضا کردند عبارتند از: آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا، تایلند، انگلیس و آمریکا.

این مقام دولت بایدن مدعی شد: «یک توافق روی میز وجود دارد که تقریباً تمام خواسته‌های حماس را برآورده می‌کند... و کاری که آنها باید انجام دهند این است که این دسته آسیب‌پذیر از گروگان‌ها را آزاد کنند تا پیشرفت حاصل شود». 

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که «برخی نشانه‌ها» وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالا راهی برای توافق هست، اما تاکید کرد که همچنان از این امر مطمئن نیست. در مورد پیشنهاد کنونی که روز میز است، این مقام آمریکایی مدعی شد که آتش بس فوری و طولانی مدت در غزه و همچنین امکان بازگشت نامحدود فلسطینی‌ها به شمال غزه را فراهم می‌کند.

پیش از این، خلیل الحیه، یک مقام ارشد شاخه سیاسی حماس گفته بود که این جنبش در ازای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی و آتش‌بس ۵ ساله یا بیشتر، حاضر به توافق خواهد بود.

در طول بیش از ۲۰۰ روز جنگ، آتش‌بس فقط به مدت یک هفته برقرار شده است. طی این آتش‌بس که در ماه نوامبر اعلام شد، حماس بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست را با حدود سه برابر اسرای فلسطینی مبادله کرد.  حماس از پایان ژانویه چارچوب جدیدی برای توافق مطرح کرده که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه و دائمی بودن آتش‌بس است. حماس همچنین به ارتش صهیونیست هشدار داده تمامی نیرو‌های خود را از نوار غزه خارج کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد