Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@21:14:36 GMT

ترامپ به دنبال تروریست معرفی کردن معترضان در آمریکاست

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۳۵۳۴۶

ترامپ به دنبال تروریست معرفی کردن معترضان در آمریکاست

رئیس جمهور آمریکا در توییتی از سرکوب معترضان به قتل یک شهروند سیاه پوست این کشور توسط نیروهای گارد ملی تشکر کرد و گفت، تا دیر نشده باید در ایالت‌های دیگر این اقدام صورت گیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در رشته توییت‌هایی که یکشنبه شب به وقت تهران منتشر کرد از گارد ملی این کشور بابت سرکوب معترضان به قتل شهروند سیاه پوست این کشور از سوی یک مامور پلیس تشکر کرد

دونالد ترامپ در این توییت نوشت: «به خاطر کار بزرگی که بلا فاصله پس از ورود به مینا‌پولیس، مینه‌سوتا در شب گذشته انجام دادید، تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتیفا( جنبش چپ مستقل ضد نژاد پرستی) که آنارشیست‌ها را رهبری می‌کرد به سرعت جمع و جور شدند. اگر این کار توسط شهردار در شب اول درگیری انجام می‌شد، دیگر مشکلی پیش نمی آمد.»

 ترامپ در توییت دیگری نوشت: «سایر شهرها و ایالتهای دموکرات باید به متفرق کردن آنارشیست‌های چپگرا  در مینیا‌پولیس در شب گذشته نگاه کنند. گارد ملی کار بزرگی انجام داد و تا دیر نشده باید در ایالت‌های دیگر این اقدام صورت گیرد.» 

رئیس جمهور آمریکا در یک سلسله پیام توئیتری به معترضان در شهر مینیاپولیس هشدار داده بود که علیه آنها از قدرت نامحدود ارتش استفاده خواهد کرد و گفت که 80 درصد اغتشاشگران مینیاپولیس از خارج از این ایالت آمده بودند.

ی در پیامی در توئیتر نوشت: «80 درصد از اغتشاش‌گران شب گذشته در مینیاپولیس از خارج از این ایالت بوده‌اند. آنها در حال آسیب رساندن به کسب‌وکارها (به خصوص کسب‌وکارهای کوچک آمریکایی آفریقایی‌ها)، خانه‌ها و جامعه خوب و سخت‌کوش مینیاپولیس هستند که خواستار صلح و برابری هستند.» (جزئیات بیشتر)

پس از مرگ فجیع مرد سیاه‌پوست آمریکایی بر اثر خشونت افسر سفیدپوست، شهرهای مختلف آمریکا به صحنه اعتراضات سراسری به این عادت رفتاری پلیس آمریکا علیه اقلیت رنگین‌پوست این کشور تبدیل شده است.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ آمریکا قتل سرکوب معترضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن

به گزارش قدس آنلاین، مارک رولی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی عنوان کرد که فرهنگ حمل چاقو باید به‌واسطه ترس از دستگیری توسط مجریان قانون، برچیده شود. وی با بیان اینکه ایست‌های بازرسی تاکتیک کارآمدی برای کاهش جرم و جنایت بشمار می‌رود افزود که برنامه پلیس در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

این درحالیست که طبق آمارها، جوامع اقلیت و به ویژه رنگین‌پوست، بیشتر از افراد بومی و سفید پوست هدف ایست‌های بازرسی پلیس قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد احتمال اینکه یک سیاهپوست توسط ماموران پلیس در خیابان متوقف و مورد بازرسی بدنی قرار بگیرد، در مقایسه با یک فرد سفید پوست، ۱۳ برابر بیشتر است. همچنین حدود ۲۷ درصد از بازرسی های بدنی توسط پلیس بدون دلیل موجه انجام شده است.

البته آمارها نشان می‌دهد که پلیس طی ۲ سال گذشته ۴۴ درصد کمتر از اختیارات خود برای ایست بازرسی استفاده کرده است. با این حال صادق خان شهردار لندن گفته است که از اختیارات پلیس در این زمینه، به شرطی که به صورت «حرفه‌ای، قانونی و متناسب» استفاده شود، حمایت می‌کند.

بحث درباره افزایش ایست‌های بازرسی در لندن درحالی افزایش یافته است که حادثه چاقوکشی روز گذشته در شمال شرق لندن، انگلیسی‌ها را شوکه کرده است. در جریان این حادثه، یک پسر بچه ۱۴ ساله بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید و ۴ نفر دیگر بشدت مجروح شده‌اند.

پلیس لندن می‌گوید که این حادثه را تروریستی تلقی نمی‌کند اما همچنان انگیز مهاجم از انجام این کار مشخص نیست.

بر اساس آمارها، جرم و جنایت در انگلیس طی ۴ سال گذشته شتاب تندی به خود گرفته و شاخص‌ها در حال نزدیک شدن به آمار پیش از همه‌گیری کروناست. نشریه تایمز چاپ لندن پیش از شیوع کرونا گزارش داد که آمار جرائم در لندن برای اولین بار از نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین