Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

مصطفی رجبی مشهدی  با تاکید بر اینکه اگر مردم صرفه جویی کنند هیچ محدودیتی برای اهدا پاداش وجود ندارد، تصریح کرد: دو شرط برای اهدا پاداش در نظر گرفته شده است، مشترک باید زیر الگوی مصرف منطقه خودش مصرف کند و نسبت به سال قبل کاهش مصرف داشته باشد.

اخبار اقتصادی- وی با اشاره به نحوه محاسبه پاداش گفت: نحوه محاسبه بدین گونه است که کاهش مصرف ضرب در اولین پله منطقه محاسبه می شود؛ به طور مثال اگر ۶۰ تومان قیمت پله اول منطقه یک در نظر گرفته شود این عدد ضرب در میزان کاهش مصرف در دوره مشابه شده و میزان پاداش بدست می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه اگر مشترک ۱۰ درصد میزان مصرف خود را کاهش دهد، صورت حساب آن شخص حدود ۲۰ درصد کاهش می یابد، گفت: تعرفه‌های برق به صورت پلکانی محاسبه می شود و هرچه میزان مصرف افزایش یابد میزان تعرفه نیز به صورت پلکانی افزایش می یابد.

رجبی مشهدی افزود: به طور مثال اگر از ۲۰۰ کیلووات ساعت میزان مصرف مشترک به ۳۰۰ کیلووات ساعت افزایش یابد ۱۰۰ کیلوات بعدی دو برابر قیمت محاسبه می‌شود، اما اگر مشترک میزان مصرف خود را کاهش دهد شامل پاداش خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کاهش مصرف موجب می‌شود که اگر صورت حساب ۱۰ درصد کاهش یابد حدود ۲۰ درصد از هزینه کاسته شود، اظهار کرد: اگر ۲۰ درصد میزان مصرف کاهش یابد ۴۰ درصد از پرداختی مشترک کاسته خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به شرایط لازم برای رایگان شدن قبوض برق، گفت: اگر یک مشتر ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کند مصرف خود را به ۱۰۰ کیووات برساند در این شرایط قبض برق این مشترک رایگان خواهد شد.

به گفته رجبی مشهدی، مشترکان پر مصرف مشمول این قاعده نخواهند شد و باید سعی کنند میزان مصرف خود را کاهش دهند در غیر این صورت ۱۶ درصد قیمت برق این دسته از مشترکان بیشتر محاسبه می‌شود، تا کنون نیز برنامه ای برای قطع برق مشترکان پر مصرف در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به میزان پرداختی مشترکان، اظهار کرد: مبلغ متوسط قبوض برق مشترکان ماهانه در سال گذشته ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان بوده که امسال این عدد به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ افزایش یافته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: برق صنعت برق برق صنعت برق قبض برق پرداخت قبض دریافت قبض الکترونیکی محاسبه می شود مصرف خود میزان مصرف کاهش مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۳۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در تشریح اقدامات اداره نگهداری ساختمان‌ها و خدمات عمومی اداره کل پشتیبانی اظهار کرد: با مصوبه هیئت محترم وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشند و ظرف مدت ۴ سال باید ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند؛ در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است. البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد و به‌عنوان نمونه در سال جاری ۴ نیروگاه‌خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت هزینه‌ها و کاهش مصرف آب به ساماندهی ظرفیت اشتراک آب نیز توجه شده است، عنوان کرد: در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.

زوکی‌نژاد تصریح کرد: در کنار این مبلغ با اصلاح تعرفه و ظرفیت قراردادی و مدیریت مصرف آب، هر ماه شاهد  بیش از ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض ماهیانه اشتراکات آب شهرداری بوده‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد ادامه داد: این درحالی است که در راستای قانون درآمد پایدار و پیگیری‌های صورت پذیرفته، سال گذشته بیش از ۱۵میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض برق روشنایی پارک‌ها را شاهد بودیم.

دیگر خبرها

  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟