Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@11:48:34 GMT

لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا درمان قطعی کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۳۰۲۶

لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا درمان قطعی کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی امروز دوشنبه در ستاد مدیریت ومقابله با کرونا به ارائه گزارشی از وضعیت بیماران کرونا در کشور پرداخت و اظهار داشت: مردم ایران در مقابله با بیماری کرونا همه جوره پای کار آمدند و افتخار بزرگی را برای همیشه در تاریخ به ثبت رساندند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: افزایش تعداد بیماران کرونایی هم اکنون شرایطی است که در همه استان‌ها با آن مواجه هستیم البته برخی استان‌ها پیشرو بودند و تلفات جانی بسیاری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در استان کرمانشاه از ابتدای شیوع، بیماری به خوبی مدیریت شد و در ایامی که می‌توانست بحرانی باشد جلوی روند افزایش گرفته شد اما در هفته‌های اخیر شاهد افزایش این روند هستیم که می‌طلبد مردم بیشتر رعایت کنند.

جان بابایی خاطر نشان کرد: هر گونه سهل انگاری و بی مبالاتی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موجب می‌شود تا دوباره این بیماری اوج بگیرد.

این مسئول ادامه داد: در این شرایط تمام تلاش ما باید این باشد که میزان مرگ و میر را به حداقل برسانیم و این مهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: هر چه بحران را بتوانیم مدیریت کنیم که با شیب ملایمی جلو برود بدون شک صدمات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … کمتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: افراد بالای ۶۰ سال و آنهایی که بیماری زمینه‌ای دارند در وضعیت خطر هستند و باید بیشتر از آنها مراقبت شود.

جان بابایی تصریح کرد: باید زندگی با کرونا را تا مدتی تجربه کنیم لذا زدن ماسک ضروری است و برای جبران کمبود ماسک لازم است با مهیا کردن مشاغل خانگی بتوانیم ماسک ارزان قیمت تولید کنیم.

این مسئول همراهی و همدلی مردم در این زمان را بی نظیر اعلام کرد و ادامه داد: خوشبختانه آمار مرگ و میر بالای ۷۰ سال در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است و این به دلیل فرهنگ احترام به سالمندان در ایران و آمار پایین نگهداری آنها در آسایشگاه‌ها است.

معاون درمان وزیر بهداشت بیشترین نگرانی را در خصوص بیماران سرپایی و ناقلانی دانست که قرار است بلافاصله پس از انجام تست به جامعه برگردند و تاکید کرد: افرادی که تست آنها مثبت می‌شود و شرایط قرنطینه در منزل را نداشته باشند ضروری است در نقاهتگاه این دوران را سپری کنند.

جان بابایی بار دیگر از مردم‌خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسیب‌های جبران‌ناپذیر را مدیریت کنند.

همچنین استاندار کرمانشاه در زمینه قرنطینه نیز از مدیر کل میراث فرهنگی استان خواست تا با رایزنی با برخی هتل‌ها امکانات کافی در اختیار بیماران قرار داده شود که تا بهبودی کامل در آن مکان‌ها قرنطینه شوند.

کد خبر 4939276

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا بابایی قرنطینه کرمانشاه ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا گرگان شهرکرد عید سعید فطر قزوین روز جهانی قدس بیرجند نماز عید سعید فطر یاسوج ستاد مقابله با کرونا جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه

سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفا در نوار غزه و اشغال آن و همچنین جنایات مرتکب شده توسط نظامیان این رژیم علیه کادر درمان و بیماران و مجروحان این بیمارستان را شدیدا محکوم کرد.

کنعانی گفت: «متاسفانه این اولین بار نیست که دنیا شاهد این واقعیت تلخ است که رژیم صهیونیستی با نقض فاحش همه قوانین و مقررات بین‌المللی، مرتکب حمله به بیمارستان، کشتار، ضرب و جرح و یا اسارت کادر درمان، بیماران و مجروحان شده و بدیهی‌ترین اصول انسانی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی را نقض کرده است».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: «در طول هفتاد و چند سال گذشته، اشغالگری، ترور، خشونت، اسارت و جنایت شاکله اصلی ساختار قدرت و سیاست رژیم صهیونیستی بوده و در طول قریب به ۶ ماه گذشته همه این‌ موارد به علاوه اقدام به نسل‌کُشی در برنامه عملیاتی این رژیم در نوار غزه قرار گرفته است».

او ادامه داد: «آنچه در سال‌های نه چندان دور در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا و در قانا و ضاحیه لبنان گذشت و آنچه اکنون در نوار غزه می‌گذرد، تنها بخش کوچکی از کارنامه سیاه صهیونیست‌هاست که نه تنها با واکنش درخوری از سوی جامعه جهانی روبرو نگردید، بلکه حمایت برخی کشورهای شناخته شده غربی، زمینه افزایش خشونت و جنایت صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم و تحت اشغال فلسطین را فراهم ساخته است».

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: «در ماه‌های اخیر که ماشین نسل‌کُشی صهیونیست‌ها از هیچ اقدام سبوعانه‌ای علیه مردم بیگناه فلسطین در بزرگترین زندان بدون سقف جهان فروگذار نکرده است، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و کادر درمان به عنوان اهداف نظامی مورد حمله وحشیانه قرار گرفته‌اند».

کنعانی افزود: «تراژدی دردناک ماه‌های اخیر در غزه در حالی در مقابل چشم همه جهانیان در حال رقم خوردن است که در همه جنگ‌ها و منازعات، بیمارستان‌ها و بیماران مورد حمایت قوانین و مقررات بین‌المللی بوده و غیر قابل مجازات و تعرض تعریف و اعلام شده‌اند. با این حال در میان بهت جهانیان، بیمارستان شفا در غزه برای چندمین بار مورد حمله ارتش تروریستی رژیم اسرائیل و کادر درمان و بیماران و مجروحان آن مورد قتل و ربایش قرار گرفتند».

کنعانی با یادآوری مجدد مسئولیت جامعه جهانی در قبال وضعیت دردناک فلسطین خاصه نوار غزه، یک بار دیگر از سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان خواست به وظیفه و مسئولیت بین‌المللی خود در پیشگیری از تداوم جنایات جنگی رژیم اسرائیل جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در جهت تسهیل سفر مسافران
  • لزوم به کارگیری تمامی ظرفیت‌های پلیس در جهت تسهیل سفر مسافران
  • ارتقای سیستم مدیریت کیفیت بیمارستان‌ها برای جلب رضایت بیماران
  • بالا بردن کیفیت مدیریت بیمارستان‌ها برای جلب رضایت بیماران
  • بالا بردن کیفیت مدیریت بیمارستان ها برای جلب رضایت بیماران
  • عدم رعایت فاصله طولی مناسب یکی از عوامل مهم بروز تصادف
  • واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه
  • امروز دریا موّاج خواهد بود/ لزوم رعایت احتیاط در رفت‌وآمدهای دریایی
  • امروز دریا مواج خواهد بود/ لزوم رعایت احتیاط در رفت و آمدهای دریایی
  • لزوم رعایت صرفه‌جویی در مصرف بنزین در ایام نوروز