Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@22:49:40 GMT

اخذ وجه از متقاضیان مسکن مهر پردیس غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۶۹۱۶

صراط:

محمد تقی‌زاده، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، ضمن اشاره به روند قانونی اخذ مجوز به منظور قیمت‌گذاری در حوزه استحفاظی استان تهران، گفت: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، مصوبه سال ۱۳۸۷، هرگونه تصمیم‌گیری در حوزه قیمت‌گذاری در مناطق استان تهران در اختیارات شورای مسکن استان است که به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و شرکت عمران شهر جدید پردیس هیچ اختیاری در این حوزه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، ضمن غیرقانونی تلقی کردن تصمیم شرکت عمران شهر جدید پردیس برای اخذ هزینه ۲۵ میلیون تومانی از مردم، گفت: شورای مسکن استانداری تهران، هیچ شکایتی مبنی بر دریافت هزینه ۲۵میلیون تومانی به عنوان اخذ ۲۵درصد یارانه دولتی در هر واحد مسکن مهر پردیس، دریافت نکرده است. بدین ترتیب هرگونه اخذ وجه در قالب هر عنوانی بدون مجوز استانداری، ممنوع است.

تصمیمات مقطعی زمینه ساز تقویت سوداگری است

وی با انتقاد از عملکرد شرکت عمران شهرجدید پردیس، افزود: تصمیم شرکت عمران پردیس مبنی بر اخذ هزینه ۲۵میلیون تومانی، جزئیات کارشناسی فراوانی دارد و چه بسا منجر دامن زدن به سوداگری و افزایش قیمت مسکن نیز بشود، در نتیجه تصمیم‌گیری مقطعی و بدون توجه به تمام جوانب کار، اقدامی غیرکارشناسی و نادرست است.

تقی‌زاده در بیان تاثیرات اقدام غیرقانونی شرکت عمران پردیس، گفت: در حال حاضر هیچ گزارش مبتنی بر تاثیرات مثبت اقدام غیرقانونی شرکت عمران شهر جدید پردیس وجود ندارد و بررسی تاثیرات نیازمند بررسی‌ میدانی است.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، در توضیح اقدامات شورای مسکن برای سامان دادن به بازار مسکن مهر پردیس، بیان کرد: باتوجه به مشکلات به وجود آمده ناشی از حضور سوداگران در مسکن مهر پردیس، استانداری تهران از شرکت عمران شهر جدید خواسته تا مستندات خود را به شورای مسکن استان تهران ارائه دهد و این شورا با اتخاذ تصمیمات جامعی نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کند.

پیش از این سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از دریافت هزینه ۲۵میلیون تومانی نقل و انتقال واحد مسکونی از متقاضیان به عنوان اخذ ۲۵ درصد از یارانه دولتی هر واحد به دلیل جلوگیری از فعالیت‌های غیرمولد اقتصادی در این شهر، خبر داده بود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: متقاضیان مسکن مهر پردیس محمد تقی زاده استانداری تهران صراط شرکت عمران شهر جدید پردیس استانداری تهران مسکن مهر پردیس شورای مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان

وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر بدون یک ریال آورده متقاضیان و وام بانکی خبر داد و گفت:هزینه آماده سازی زمین را بعد از مردم می‌گیریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، اظهار کرد: 128 هزار و 500 واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از 100هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: 80 تا 90 درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و آنرا به سال های آتی انتقال می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه  صنعت شهرها تفاهمنامه ساخت 140 هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تامین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد:‌ تاکنون 670 هزار قطعه زمین تامین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تامین کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد