Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:58:37 GMT

ایجاد رشته «طراحی لباس» در مقطع کارشناسی پیوسته

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۴۸۰۵۶

ایجاد رشته «طراحی لباس» در مقطع کارشناسی پیوسته

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جامعی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: رشته یادشده از مهرماه ۹۹ دانشجو می‌پذیرد و دانش آموزان رشته‌های نظری هم می‌توانند در این مقطع شرکت کنند.

وی با تصریح اینکه رشته طراحی لباس در دفترچه کنکور ثبت نشده است، تاکید کرد: امسال استثنائاً پذیرش در این رشته بر اساس شرایط تحصیلی و معدل انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته جامعی، ۸۴ رشته کاردانی و ۵۱ رشته کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه تدریس می‌شود و تربیت مهندسان و تکنسین‌های مورد نیاز بازار کار، یکی از وظایف این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه ۸ رشته جدید در مقطع کاردانی به رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است، گفت: رشته‌های انرژی خورشیدی، گرافیک، هتلداری، کنترل ابزار دقیق، برق صنعتی و مکانیک خودرو بتازگی در مقطع کاردانی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سیاست و مأموریت این دانشگاه این است که افراد به بازار کار وارد شوند، افزود: در عین حال شرایط برای علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز فراهم است.

جامعی ادامه داد: ثبت‌نام مقطع کاردانی واحدهای ۱۴ گانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس همزمان با سراسر کشور، آغاز شده و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این مقطع باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی افزود: برای حضور در دوره کارشناسی ناپیوسته علاقه‌مندان باید پس از اخذ مدرک کاردانی در کنکور شرکت کنند و پس از حصول موفقیت در رشته مورد نظر به ادامه تحصیل بپردازند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای گسترش مهارت‌آموزی دانشجویان ایجاد شده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شدند و تربیت نیروی انسانی توانمند و ماهر یکی از راه‌های نیل به هدف جهش تولید در کشور است.

وی اعلام کرد: اگر دانشجویان علاوه بر دانش، مهارتی برای اجرای کار نداشته باشند، با مشکل مواجه می‌شوند اما دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانند خلاء موجود در حوزه مهارت را از بین ببرند.

کد خبر 4939667

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز طراحی لباس دانشگاه فنی و حرفه ای ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شیوع کرونا شهرکرد گرگان عید سعید فطر قزوین بیرجند روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر یاسوج ستاد مقابله با کرونا دانشگاه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت معاونت آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر مراسم بزرگداشت روز روانشناس و مشاور با حضور علی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر، حامد خدادادی معاون آموزشی و مهارتی، مهدی نصری معاون پژوهش و فناوری، یوسف گرجی رئیس دانشکده علوم انسانی، مدیران گروه رشته‌های روانشناسی و مشاوره، اساتید و بیش از ۴۰۰ دانشجو در محل سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر برگزار گردید.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر ضمن تبریک روز روانشناس و مشاوره به استادان و دانشجویان گفت: روز جهانی روانشناس و مشاور در تقویم ۲۸ آوریل که مراسم‌هایی برای شناخت بیشتر این شاخه برگزار می‌شود.

گرجی با اشاره به نقش روانشناس و مشاور در تشخیص آسیب‌ها و مشکلات فردی و اجتماعی افزود: دانش و تجربه دو رکن اساسی در نقش‌آفرینی دانش‌آموختگان رشته‌های روانشناسی و مشاوره و کمک به آحاد جامعه محسوب می‌شود، از این رو اگر اصول اخلاقی همراه با مهارت تخصصی و حرفه‌ای و کلامی در روانشناس و مشاوره تقویت شود در سلامت و بهداشت روانی جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر به‌عنوان قطب رشته‌های روانشناسی و مشاوره تبیین کرد: این دانشگاه با ۳۵ سال فعالیت درخشان در امور آموزشی و اشتغال به تحصیل بیش از ۹۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۴۳۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی و ۱۸۴ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۲۲۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۸۵ دانشجو در مقطع دکتری تخصصی رشته مشاوره، سهم بسزایی در تربیت نیروی کلیدی در نظام آموزشی کشور دارد.

در ادامه این مراسم با استقرار رئیس دانشکده عوم انسانی، مدیران گروه روانشناسی و مشاوره و یکی از اعضای هیئت علمی گروه مشاوره بر روی جایگاه به سوالات تخصصی دانشجویان در زمینه‌های تحصیلی و آموزشی پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری