Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاری با بیان اینکه باید به جای سرمایه‌گذاری در سکه، دلار و بورس شاهد سرمایه گذاری‌های بومی در زمینه استارتاپ‌هایی باشیم که برخی هفته ای ۱۰ درصد رشد می‌کنند، گفت: ارزش شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی بورس ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سورنا ستاری» عصر امروز (12 خرداد) در نشست خبری صدا و سیمای خراسان جنوبی با موضوع پیشرفت های حوزه فناوری مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: در هفت سال گذشته بر روی اقتصاد دانش بنیان تمرکز داریم و خوشبختانه اکنون اتفاقات خوبی را در خراسان جنوبی شاهد هستیم اما هنوز با پتانسیل ها استان فاصله وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه امکانات فوق العاده ای در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهیم و حدود 140 خدمت ارائه می شود، گفت: خراسان جنوبی تاریخ درخشانی در بحث آموزش دارد و دانشگاهی پایه دانش اقتصاد بنیان دارد که بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

 

ستاری با اشاره به اینکه باید جهت گیری دانشگاه ها به سمت حل مشکلات مردم و ایجاد ارزش افزوده برای کشور باشد، ادامه داد: دانشگاه بیرجند اکنون با چندسال پیش تفاوت دارد و باید در خراسان جنوبی راه حل های بومی برای حل مشکلات ارائه شود.

 

وی با تاکید بر اینکه نفت مهمترین ضربه را به کشور زده و کارآفرینی را نابود کرده است، عنوان کرد: ما درس می خوانیم که کارآفرینی و ارزش افزوده ایجاد کنیم نه اینکه به دنبال پشت میزنشینی باشیم.

 


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه خام فروشی هیچ هنری نیست و توسعه ای به وجود نمی آورد، افزود: اگر سیاست خراسان جنوبی خام فروشی باشد هیچ ارزشی اقتصادی برای استان ایجاد نخواهد شد.

 

ستاری به ضرورت فرآوری زعفران  و محصولات خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: ارزش دانش بر روی این محصولات است که موجب ایجاد ارزش افزوده برای استان می شود.

 

وی ادامه داد: اکنون بیش از پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و ارزش شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی بورس 150 هزار میلیارد تومان است.

 


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بحث بیماری کرونا هیچ محصول پزشکی وارد نمی کنیم، افزود: اکنون کشورمان برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمامی نیاز کشور در داخل تأمین می‌شود.

 

ستاری اضافه کرد: ایران عملاً هیچ تجهیزاتی در راستای مقابله با کرونا وارد نمی‌کند و اکنون تمام تجهیزات بیمارستانی، اتاق‌های icu و دیگر بخش‌ها با تلاش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تولید می‌شود.

 


وی با بیان اینکه اکوسیستم شرکت‌های دانش بنیان در این دوران جواب داده است، گفت: اکنون پروژه‌های قابل‌توجهی از سوی این شرکت‌ها در حوزه دارو، واکسن و تجهیزات درمانی در حال اجرا است.

 


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  با اشاره به اینکه در سالهای اخیر در حوزه زیرساخت های پارک علم و فناوری و مراکز فناوری خراسان جنوبی هزینه کرده ایم، ادامه داد: به هر میزانی که ساختمان در استان اختصاص یابد برای نوسازی و تجهیز آن حمایت مالی می کنیم.

 

ستاری افزود: در این سالها زیرساخت فکری و فرهنگی خراسان جنوبی تغییر کرده است و البته تعداد 35 شرکت دانش بنیان شایسته این استان نیست و باید افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه باید راه حل های بومی برای حل مشکلاتمان پیدا کنیم، تاکید کرد: هیچ غول چراغ جادویی وجود ندارد بلکه سیمرغ خود مردم خراسان جنوبی هستند که باید استان را تغییر دهند چرا که توسعه امری درون زا است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید به جای سرمایه گذاری در سکه، دلار و بورس شاهد سرمایه گذاری های بومی در زمینه استارتاپ ها باشیم که برخی هفته ای 10 درصد رشد می کنند، گفت: در حال حاضر صندوق پژوهش و فناوری در خراسان جنوبی راه اندازی شده که از آن حمایت مالی خواهیم کرد.

 

ستاری با اشاره به اینکه تا پایان امسال زیرساخت های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تقویت و فضای فیزیکی آن گسترش می یابد، افزود: همچنین ایده های جدید در حوزه های مختلف از جمله گیاهان دارویی داریم که باید در خصوص آن با استاندار خراسان جنوبی گفتگو کنیم.

 

وی بیان کرد: در چندسال اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر بحث امنیت غذایی کشور تمرکز کرده است چرا که باید غذای کشور را خودمان با تکنولوژی، نوآوری و ایده های جدید تولید کنیم.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری خراسان جنوبی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شرکت های دانش بنیان دانش بنیان خراسان جنوبی سرمایه گذاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۴۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است