Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی باید کل زنجیره تولید از نهاده تا صادرات در اختیار وزیر جهاد کشاورزی باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نشست وزیر جهاد کشاورزی با مدیران عامل تشکل های بخش کشاورزی خراسان رضوی با موضوع نقش تشکل ها در جهش تولید عصر روز سه شنبه ۱۳ خردادماه در محل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کاظم خاوازی در این نشست یکی از علل سفرهای خود به استان ها را شنیدن درد و دل ها و رفع مشکلات دانست و افزود: یکی از برنامه هایی که در دستور کار اینجانب بوده است، مشورت از بزرگان و کشاورزان عزیز در تصمیم گیری ها است.

وی گفت: ما در کارگروه کرونا پنج رسته در بخش کشاورزی از جمله گل و گیاه و ماهیان زینتی را مصوب کردیم و در صدد هستیم رسته های دیگری را نیز مصوب کنیم تا تسهیلاتی به آنان تعلق گیرد.

وی از تشکیل شورای ملی راهبردی بهداشت و دام خبر داد و گفت: بخش خصوصی به صورت فردی و تشکل در آن سهیم است تا تمام تصمیم گیری ها از طرف وزارت جهاد کشاورزی نباشد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مقرر شده است تا یکسال آینده سیستم یکپارچه اطلاعات بخش کشاورزی ایجاد شود تا آنجا تمام افراد بتوانند اطلاعات خود را ارائه کنند.

کاظم خاوازی تصریح کرد: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی باید کل زنجیره تولید از نهاده تا صادرات در اختیار وزیر جهاد کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی زنجیره تولید خاوازی وزیر جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود