Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نیکوس پانایوتوپولوس» وزیر دفاع یونان روز جمعه گفت، کشورش برای مقابله نظامی با ترکیه جهت حفظ حق حاکمیت خود آمادگی دارد.

به نوشته پایگاه «المصدر»، وزیر دفاع یونان در مصاحبه‌ای گفت ارتش این کشور تحریکات فزاینده اخیر از سوی ترکیه را تحت نظر دارد.

پانایوتوپولوس گفت: «رفتار ترکیه اخیراً بسیار تهاجمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم تنها راهی که بتوانیم با این رفتار مقابله کنیم استفاده از تمامی سلاح‌های دیپلماتیک و اطمینان از افزایش بازدارندگی نظامی است».

وی در پاسخ به این سوال که آیا یونان آمادگی تقابل نظامی با ترکیه را دارد گفت: «صدراعظم گفت که در حال آماده شدن برای هرگونه راه‌حلی هستیم. البته که هر چیزی از جمله اقدام نظامی محتمل است. ما این را نمی‌خواهیم اما می‌خواهیم روشن شود که بهترین تلاش خود را به منظور حفظ حقوق تمامیت ارضی [یونان] به کار می‌گیریم».

روز چهارشنبه نخست‌وزیر یونان با ارسال نامه‌ای به رهبران اتحادیه اروپا هشدار داد، «تحریکات ترکیه» علیه یونان به بحرانی میان ترکیه و اروپا منجر خواهد شد.

ترکیه و یونان بر سر اکتشاف و برداشت نفت از جزایر واقع در دریای مدیترانه اختلاف دارند. روز پنجشنبه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری با همتای لیبیایی خود گفت، دو کشور فعالیت‌های نفتی و گازی خود در مدیترانه را گسترش خواهند داد.

310 310

کد خبر 1395978

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یونان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا

مدیر اف.بی.آی نسبت به وقوع یک حمله احتمالی تروریستی در خاک این کشور هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی گفت، این نهاد به شدت نگران وقوع یک حمله هماهنگ شده احتمالی علیه آمریکاست.

به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، وی توضیح داد چنین حمله‌ای شاید با آنچه در روسیه توسط داعش خراسان رخ داد، شبیه باشد.

حمله به سالن کنسرت کروکوس در مسکو به تاریخ ۲۲ مارس سال جاری میلادی به کشته شدن ۱۴۴ نفر انجامید که مرگبارترین حمله تروریستی در ۲۰ سال گذشته در مسکو بود.

کریستوفر رای پیشتر در مورد افزایش تهدیدات تروریستی ابراز نگرانی کرده بود و در اوایل ماه جاری میلادی به گروهی از مجلس نمایندگان گفته بود که تهدید تروریستی فعلی بالاترین چیزی است که می‌تواند در زندگی حرفه‌ای خود به یاد داشته باشد.

وی افزود: «وقتی به پیشنه‌ام در این شغل نگاه می‌کنم، به سختی می‌توانم به یاد بیاورم که چنین تهدیدهایی علیه امنیت عمومی و امنیت ملی تا به این شدت بوده باشد.»

بر اساس شهادت کریستوفر رای در این گروه، اف.بی.آی ۴۰۰۰ تحقیق مرتبط با تروریستم بین‌المللی در پایان سال مالی ۲۰۲۳ انجام داده است.

مدیر اف.بی.آی به ان.بی.سی گفت که تهدید تروریستی برای آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه