Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@04:06:52 GMT

نئونازی‌های آلمانی در روسیه آموزش نظامی می‌بینند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۸۵۰

نئونازی‌های آلمانی در روسیه آموزش نظامی می‌بینند

  به گزارش «پارسینه» به نقل از دویچه وله، مجله فوکوس آلمان در گزارشی با استناد به محافل امنیتی نوشته است که شرکت‌کنندگان در آموزش نظامی در شمال روسیه برای جنگ‌های تن به تن هم آموزش می‌بینند.

بخشی از این افراد متعلق به گروه «ناسیونالیست‌های جوان»، سازمان جوانان گروه افراطی راست گرای ان پ. د. (حزب دموکرات ملی آلمان) هستند که توسط  اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان رصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه دیگری از راستگرایان آلمانی که برای آموزش‌های رزمی به روسیه آمده‌اند وابسته به حزب  موسوم به «راه سوم» (Der III Weg) هستند که روی نئونازی‌های های آلمان نیز نفوذ دارند.

آموزش نظامی راست‌گرایان افراطی آلمان در اردوگاهی در شمال روسیه شامل آشنایی با طرز کار سلاح و همچنین استفاده از مواد منفجره است.

فوکوس در گزارش خود می‌نویسد گرداننده اردوگاه نظامی «پارتیزان» نام دارد که وابسته به سازمان راستگرای افراطی است که ادعا می‌کند برای «سلطه نژاد سفید» می‌جنگد. آمریکا  در ماه آوریل ۲۰۲۰ این سازمان را در لیست گروه‌های تروریستی جهان قرار داد.

سازمان یاد شده دو اردوگاه آموزشی در نزدیکی سن پترزبورگ دائر کرده است. براساس گزارش‌های رسانه‌های روسیه روس‌های راستگرای مسیحی در خود روسیه هم به عنوان سازمان افراط گرا طبقه‌بندی شده،  اما ممنوع نیست.

تعدادی از آموزش‌دیدگان اردوگاه سن پترزبورگ از جمله فنلاندی‌ها و سوئدی‌ها، بعدا به شبه‌نظامیان روسی در شرق اوکراین پیوستند. سرویس‌های امنیتی آلمان از آموزش رزمی نئونازی‌ها در روسیه اطلاع دارند با این حال به دلایل قانونی قادر نیستند جلوی سفر آلمانی‌ها به سن پترزبورگ را بگیرند.

به نوشته فوکوس به نظر سرویس‌های امنیتی آلمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از فعالیت این اردوگاه‌ها مطلع است و «آن‌ها را تحمل می‌کند».

اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان هشدار داده است که راست‌گرایی افراطی روز به روز در آلمان بیشتر رشد می‌کند و تعداد راستگرایان افراطی در سال ۲۰۱۹  به ۳۰ هزار نفر رسیده است.

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان هم می‌گوید، راستگرایی افراطی آلمان در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید برای دولت قانونمند و دموکراتیک است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نئونازی آلمان روسیه نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان