Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@01:35:05 GMT

مرکز آفرینش صنایع دستی در بافت راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۲۹۰۴

مرکز آفرینش صنایع دستی در بافت راه‌اندازی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم حسین زاده افزود: راه‌اندازی مرکز آفرینش روستایی صنایع‌دستی در روستای بیدکردوییه با هدف توسعه، ترویج و آموزش گلیم چهل ماشوله است.

وی بیان کرد: این روستا دارای پیشینه تاریخی در بافت گلیم چهل ماشوله است. در این مرکز بافت گلیم چهل ماشوله آموزش داده می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آموزش این گلیم را با حضور استادان برجسته فراگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان تصریح کرد: طی جلسه شورای انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی که در سال ۱۳۹۷ برگزار شد، روستای بیدکردوییه شهرستان بافت در رشته گلیم چهل ماشوله ثبت ملی شد.

وی افزود: بافت این گلیم در دهستان‌های فتح‌آباد و دشتاب به خصوص روستاهای بیدکردویه و زردشت شهرستان بافت همچنان توسط صنعتگران انجام می‌شود.

حسین زاده گفت: قدمت این نوع بافت به دوره صفویه و ورود ایل افشار به این منطقه باز می‌گردد. مهم‌ترین نقوش این نوع دستبافته چهار گل، چهار فصلو، ترمئو، چوگونو، خارا، کله قوچی، سم قاطرو، گنبه‌ای و غیره است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اظهار کرد: در نظر داریم برای سایر شهرستان‌های استان نیز مرکز آفرینش صنایع دستی روستایی ایجاد کنیم که در صورت تامین منابع مالی این اقدام انجام می‌شود.

شهرستان بافت در فاصله ۱۸۵ کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد.

کد خبر 518590 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ کرمان صنایع دستی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان صنایع دستی گلیم چهل ماشوله صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود