Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دژپسند عصر شنبه در نشست استانی ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اظهار امیدواری از این که با مدیریت ویروس منحوس کرونا، روند توسعه را سرعت بخشیم افزود: طبیعی است در سه ماه اخیر به دلیل بحران کرونا مقداری روند فعالیتهای اقتصادی در کشور کند شده باشد.

وی ادامه داد: هرچند روند انجام فعالیتهای اقتصادی در خراسان رضوی مطلوب بوده اما امید است این روند با سرعت بیشتری به گونه ای طی شود که نتایج بهتری حاصل گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور اقتصادی و دارایی کسب رتبه‌های نخست خراسان رضوی در حوزه‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی را دور از انتظار ندانست و گفت: براساس آنچه در حوزه اقتصاد مقاومتی هدفگذاری شده است  خراسان رضوی نه تنها می تواند رتبه نخست کشور را داشته باشد بلکه باید به عنوان یک استان الگو مطرح شود.

دژپسند با اشاره به پیشرفت پروژه‌های الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در خراسان رضوی افزود: پیشرفت ۱۰۰ درصدی ۲۲۱ پروژه از این الگو روند قابل قبولی است که این میزان پیشرفت باید تا پایان سال به نحو چشمگیری افزایش یابد.

وی نرخ بیکاری خراسان رضوی را مناسب دانست و ادامه داد: کاهش قابل توجه نرخ بیکاری استان و نسبت آن به میانگین کشوری قابل توجه است و باید آن را به فال نیک گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار در استان خراسان رضوی و تامین مالی پروژه‌ها گفت: در تهران به منظور شروع کسب و کار، پنجره واحد فیزیکی سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده که با ایجاد آن فاصله زمانی ۷۲.۵ روزه برای شروع کسب و کار و ثبت شرکت به سه روز کاهش یافته است.

دژپسند از استاندار خراسان رضوی خواست پنجره واحد فیزیکی سرمایه‌گذاری را در مدت یک ماه آینده و همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) در استان راه‌اندازی کند.

وی تاکید کرد: هم اینک میانگین زمانی صدور مجوز برای راه‌اندازی کسب و کار در خراسان رضوی ۵۵ روز است که زمانی خیلی طولانی است و باید این زمان کاهش معناداری پیدا کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تاکنون سامانه سام برای کاهش زمان صدور مجوزها، سامانه دادور برای بررسی شکایات فعالان محیط کسب و کار، سامانه یاور برای ارایه مشاوره به فعالان کسب و کار راه‌اندازی شده است.

دژپسند افزود: هرچند از طریق سامانه دادور در خراسان رضوی به ۹۰ درصد از شکایات فعالان فضای کسب و کار پاسخ داده شده اما ۲۱ روز برای دریافت این پاسخ زمان زیادی است که باید به یک هفته کاهش پیدا کند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۴۶ مراجعه به سامانه یاور در خراسان رضوی انجام گرفته اما ۲۷ روز انتظار برای استفاده از این مشاوره مدتی طولانی است و باید کاهش یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: استان خراسان رضوی با توجه به ظرفیتها و ویژگی های دینی، اجتماعی و فرهنگی خود و مدیران خوبی که دارد باید در جذب سرمایه‌گذاری خارجی وضعیت به مراتب بهتری از اوضاع کنونی داشته باشد.

دژپسند افزود: خراسان رضوی حتی قابلیت جذب سرمایه ایرانی‌های مقیم خارج از کشور را نیز دارد که برای حمایت از برگشت سرمایه ایرانی‌های مقیم خارج از کشور پیش نویسی تهیه شده و مفاد آن به زودی به تصویب می‌رسد.

وی بررسی درخواست استاندار خراسان رضوی در خصوص اجرای پروژه‌های پیرامون حرم مطهر رضوی را منوط به بررسی آن با وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست فردای هیات دولت دانست.

بررسی کارشناسانه طرح "تولید بدون کارخانه"، افزایش صادرات غیرنفتی خراسان رضوی و وصول مالیات متناسب با ظرفیتهای استان از دیگر مواردی بود که وزیر امور اقتصادی و دارایی در این نشست مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها فرهاد دژپسند اقتصاد مقاومتی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهاد دژپسند اقتصاد مقاومتی دولت فرهاد دژپسند اقتصاد مقاومتی دولت وزیر امور اقتصادی و دارایی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی راه اندازی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد

معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان در دیدار با «حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در این سازمان به حکومت کنونی کابل شد.

ارگ در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت حنفی خواستار بازگرداندن عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شده است.

ریشه کنی فلج اطفال (پولیو) با همکاری سازمان بهداشت جهانی برای تأمین واکسن و فعال سازی آزمایشگاه‌های تشخیص فلج اطفال از دیگر موارد گفتگوی حنفی و حنان حسن بلخی بوده است.

معاون اداری نخست وزیر طالبان همچنین خواستار ایجاد مرکز درمان سرطان، کلینیک‌های بهداشتی درمانی در مناطق دوردست، همکاری برای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان، تامین آب آشامیدنی سالم، تجهیز کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها به تجهیزات پزشکی پیشرفته و آموزش متخصصان شدند.

وزیر بهداشت طالبان: افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه استطالبان: جامعه جهانی با بخش بهداشت افغانستان برخورد سیاسی نکنددیدبان حقوق بشر: کاهش کمک‌های خارجی نظام بهداشت افغانستان را با بحران مواجه کرده است

عبدالسلام حنفی در این دیدار با اشاره به جاری شدن سیلاب شدید در ولایت‌های مختلف افغانستان بر حمایت و همکاری سازمان‌های بین‌المللی از فراهم‌آوری کشت و معیشت جایگزین برای کشاورزان تأکید کرد.

حنان حسن بلخی با تاکید بر این که موضوع سلامت، غیرسیاسی است، اظهار داشت امیدواریم در زمینه بهتر بهداشت و درمان شرایط آموزشی بهتری برای مردم افغانستان فراهم شود زیرا مردم افغانستان شایستۀ دسترسی به خدمات بهتر در عرصۀ مختلف از جمله بهداشت و درمان می‌باشند.

بلخی همچنین اذعان داشت با همکاری نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا پروژه سه ساله ایجاد مراکز بهداشت و درمان در ولایات مختلف افغانستان در دست اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند