Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@22:22:01 GMT

افتتاح نخستین پایگاه هوانوردی عمومی لرستان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۱۷۵۳

افتتاح نخستین پایگاه هوانوردی عمومی لرستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت: نخستین ناوگان هوانوردی عمومی ۳۰ اردیبهشت امسال وارد این فرودگاه و پروازهای آزمایشی عملیاتی آن با موفقیت انجام شد.

علی کاملی افزود: شرکت مربوطه این هواپیما بدو ورود به خرم آباد و انجام یک چک پروازی به منظور شناسایی منطقه موافقت اولیه خود برای فعالیت در این فرودگاه را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رایزنی‌های اولیه انجام شده و پس از عقد قرارداد و توافق‌نامه‌ها این هواپیما در فرودگاه خرم آباد مستقر خواهد شد تا نخستین پایگاه هوانوردی عمومی غرب کشور جهت پایش جنگل‌ها، منابع طبیعی و دوره‌های آموزشی در لرستان فعال شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر همکاری با منابع طبیعی و آبخیزداری استان، افرادی که برای پر کردن ساعات پروازی باید اجباری پرواز کنند یا آموزش خلبانی دارند، می‌توانند از خدمات این پایگاه بهره‌مند شوند.

مدیر فرودگاه خرم آباد بیان کرد: ورزش و تفریح‌های هوایی از دیگر برنامه‌های این پایگاه در خرم‌آباد است. این ناوگان از نوع سنسا C۷۹R و با ظرفیت چهار نفر است.

پیش از این نیز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفته بود این هواپیما برای پایش جنگل‌ها و منابع طبیعی لرستان و برای ایجاد پایگاه هوانوردی عمومی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر می‌شود.

شیرزاد نجفی ادامه داد: مقرر شده برای پایش جنگل‌های استان، حفاظت و پیشگیری از حریق، یک فروند هواپیما چهار نفره (پایپِر) در فرودگاه خرم‌آباد استقرار یابد.

وی اظهار کرد: مجوز۱۰۰ ساعت پرواز بر فراز عرصه‌های ملی اخذ  شده که با استقرار در فرودگاه خرم‌آباد در فصل حریق یاری رسان منابع طبیعی استان می‌شود.

کد خبر 518882 برچسب‌ها هواپیما - فرودگاه ایران استان لرستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما فرودگاه ایران استان لرستان فرودگاه خرم آباد هوانوردی عمومی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش

به گزارش خبرنگار مهر، پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک ظهر چهارشنبه همزمان با هفته ملی سلامت با حضور فرماندار تالش، مسؤول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش افتتاح شد.

گفتنی است؛ این پایگاه در مساحتی ۱۱۰ متر با بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد پانصد میلیون تومان (از محل اعتبارات داخلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان) در محل بیمارستان قدیم شهید نورانی بهسازی و تجهیز شده و به بهره برداری رسید.

کد خبر 6087824

دیگر خبرها

  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس